Bi-naiset, jotka olette parisuhteessa miehen kanssa, mutta haluaisitte myös nais-kokemuksia! Miten ratkaisitte asian?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Bisse"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

"Bisse"

Vieras
En itse oikein tiedä, mitä tekisin. Itselläni pitkä parisuhde miehen kanssa, meillä on lapsia. Mutta suhde ei toimi mitenkään hyvin ja eroakin välillä mietitiään. Olen bi, ja viime aikoina olen alkanut miettimään, että haluaisin olla naisen kanssa. Vuosien aikana se on ollut lähinnä fantasiana, mutta nyt kun suhde on rakoillut, se puoli on alkanut voimistumaan.

Olen kuitenkin jo lähemmäs 40, ja tuntuu että jos en nyt kohta niitä naiskokemuksia saa/hanki, ne jäävät kokonaan saamatta. Ja mitään pelkkää kokeilua en haluaisi, vaan haluaisin, että se olisi muutakin kuin seksiä, siis tunnetta/ihastusta mukana. Kolmen kimpat yms ei kiinnosta.

Mielenkiinnosta kysyisin, kuinka muut bi-naiset, joilla EI ole ennestään naiskokemuksia, olette ratkaisseet asian - tyydyttekö haaveiluun, oletteko sopineet miehen kanssa sivusuhteesta/kokeiluista, vai miten? Onko kenenkään kohdalla tällainen asia ollut yksi syy erota - siis oletuksena, että on muitakin ongelmia (toivottavasti sentään ei toimivasta suhteesta erota vain tuon takia)?

Jään myös odottelemaan muiden kokemuksia.. Olen myös pitkässä parisuhteessa miehen kanssa ja olen alkanut kaipaamaan kokemuksia naisten kanssa.. Pidemmän aikaa jo olkut sellainen olo, mutta en tiedä miten asia pitäisi ratkaista.

No tää oli nyt niin rajattu aihe. Oon bi, mutta kokemustakin on, joten sikäli en voi alkuperäiseen kysymykseesi vastata.

Mutta jäin miettimään sitä, että miten se nyt sitten eroaa siitä, että hetero haluaisi kokemuksia toisenlaisen miehen kanssa kuin omansa? Vaikkapa juurikin kokematon hetero? Ja kiinnostaisi muukin kuin seksi, siis myös tunteet?

Mulle olis ihan sama kumman sukupuolen kanssa mieheni kävisi vehtaamassa, kokisin sen samalla tavalla pettämisenä. Ei se ole mitenkään hyväksyttävämpää pelehtiä samaa sukupuolta olevan kanssa jos on parisuhteessa. Minun mieheni ei IKINÄ antaisi minun lähteä kokeilemaan seksiä saatikka sitten ihastumista toisen naisen kanssa, hänelle se olisi sama asia kuin kysyisin lupaa miehen kanssa vehtailuun. Sama pätisi myös toisinpäin.

Ei voi muuta sanoa kuin YÄK. Toivottavasti en ikinä joudu parisuhteeseen sellaisen kanssa, joka kuvittelee että mun mielestä olisi OK jos se haluaisi väliin kokeilla muitakin, ihan tunteidenkin kera vielä. Enkä kyllä haluaisi olla sekään, joka tämä "kolmas pyörä" testauksen kohde olisi. Mutta ap, mene vaikka suomi24:n sivuille, sieltä tuntuu löytyvän paljon kaltaisiasi. Sieltä varmaan saisit paljon vastauksia kysymykseesi.

Tätä on täällä joskus ennenkin puhuttu.

Mulla 10v parisuhde mieheni kanssa, suhteemme aikana olen tajunnut olevani bi. Lapsiakin on. Milla on ollut sutinoita muutaman naisen kanssa, ja kerran kolmisin mieheni ja yhden näistä kanssa ;) mun mies ei koe mun naisjuttuja pettämiseksi, ennemminkin vaan tykkää ajatuksesta vaikka toista miestä ei sulattaisi. En osaa sanoa miksi näin, ihmiset vaan on erilaisia. Voisin varmaan olla ilman naisiakin, mut tääkin tilanne kyllä kelpaa ;)

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Pikaisella mietinnällä tuli mieleen seuraavat ratkaisut:

- pysyy uskollisena miehelleen

- eroaa miehestä ja löytää elämänsä naisen, asuvat onnellisina yhdessä

- eroaa miehestä, ei löydä kuin lyhyitä suhteita mutta ei varsinaisesti kadu ratkaisuaan vaikka välillä kaipaakin sitä vakituista parisuhdetta

- miehen kanssa naimisissa ja vakituinen tyttöystävä vaimolla

- aiheuttaa paljon sotkua pettämisellä, satuttaa itseään ja kaikkia osapuolia ja vähän jo ulkopuolisiakin

Suosittelisin että ihan suoraan kerrot miehellesi tuntemuksistasi ja sen pohjalta mietit ratkaisua. Tosin voihan olla että miehesi itsetunto järkkyy tästä niin pahasti että hän etsii itselleen uuden ja sinä huomaat olevasi vapaa seurustelemaan ihan kenen kanssa vain.

[QUOTE="noo";30011007]No tää oli nyt niin rajattu aihe. Oon bi, mutta kokemustakin on, joten sikäli en voi alkuperäiseen kysymykseesi vastata.

Mutta jäin miettimään sitä, että miten se nyt sitten eroaa siitä, että hetero haluaisi kokemuksia toisenlaisen miehen kanssa kuin omansa? Vaikkapa juurikin kokematon hetero? Ja kiinnostaisi muukin kuin seksi, siis myös tunteet?[/QUOTE]

Bisse, mä olisin utelias kuulemaan sun aatoksia tähän!

Taisin kirjoittaa epäselvästi, siis mielessäni ei ole ensisijaisesti ollut pettäminen eikä luvallisen kolmannen pyörän hankkiminen, vaan olen miettinyt ihan sitäkin, että kun ei tämä nykyinen suhde tunnu toimivan, niin pitäisikö tehdä radikaali ratkaisu ja erota ja katsoa, löytäisinkö jonkun naisen. Ja mitään kokeiluja nimenomaan en halua - niitä on suomi24 todellakin täynnä, mutta ei minua kiinnosta joku satunnainen seksi melkein kenen tahansa kanssa. Eikä todellakaan mikään seksisuhde, jonka ainoa syy olisi kokeilu.

Kun kyselin noita eri vaihtoehtoja, niin uteliaisuudesta haluaisin tietää vaan, miten muut ovat asian ratkaisseet ja millaisia kokemuksia muilla bi-naisilla on tällaisista tilanteista.

[QUOTE="noo";30011007]No tää oli nyt niin rajattu aihe. Oon bi, mutta kokemustakin on, joten sikäli en voi alkuperäiseen kysymykseesi vastata.

Mutta jäin miettimään sitä, että miten se nyt sitten eroaa siitä, että hetero haluaisi kokemuksia toisenlaisen miehen kanssa kuin omansa? Vaikkapa juurikin kokematon hetero? Ja kiinnostaisi muukin kuin seksi, siis myös tunteet?[/QUOTE]

En ole varma ymmärsinkö kysymyksen... mutta ei kai se periaatteessa eroa. Jos hetero haluaa suhteen samaa sukupuolta olevan kanssa - paitsi että haluaisiko hän, jos kerran on hetero?

Selvennyksenä siis, että en halua vain jotain kokeiluja.

[QUOTE="Bisse";30011175]En ole varma ymmärsinkö kysymyksen... mutta ei kai se periaatteessa eroa. Jos hetero haluaa suhteen samaa sukupuolta olevan kanssa - paitsi että haluaisiko hän, jos kerran on hetero?

Selvennyksenä siis, että en halua vain jotain kokeiluja.[/QUOTE]

Ei kun mietin vielä vähän yleisemmällä tasolla. Tälleen:
1) Maija on bi, ja seurustelee miehen kanssa. Maija ei ole koskaan ollut naisen kanssa, ja miettii, että haluaisikohan kuitenkin seurustella naisen kanssa ennemmin kuin nykyisen miehensä kanssa. Olisikohan se ihan erilaista?

2) Malla on hetero, ja seurustelee herkän muusikkopojan kanssa. Malla ei koskaan ole ollut kehonrakentajamiehen kanssa, ja miettii, että haluaisiko kuitenkin seurustella kehonrakentajan kanssa ennemmin kuin nykyisen miehensä kanssa. Olisikohan se ihan erilaista?

Niin miten nämä tilanteet nyt sitten enää eroavat toisistaan?
Pitkissä parisuhteissa tulee herkästi kohta, kun miettii, että olisiko onnellisempi jossain toisessa suhteessa. Silloin on tyypillistä ajatella, että se toinen kumppani olisi ihan erilainen kuin nykyinen - urheilullisempi, eri lailla koulutettu, kohteliaampi, kenties eri sukupuolta.

Ja veikkaan, että tuollainen tunne tulee sitä varmemmin, mitä vähemmän kokemuksia on ennen seurustelua.

[QUOTE="noo";30011201]Ei kun mietin vielä vähän yleisemmällä tasolla. Tälleen:
1) Maija on bi, ja seurustelee miehen kanssa. Maija ei ole koskaan ollut naisen kanssa, ja miettii, että haluaisikohan kuitenkin seurustella naisen kanssa ennemmin kuin nykyisen miehensä kanssa. Olisikohan se ihan erilaista?

2) Malla on hetero, ja seurustelee herkän muusikkopojan kanssa. Malla ei koskaan ole ollut kehonrakentajamiehen kanssa, ja miettii, että haluaisiko kuitenkin seurustella kehonrakentajan kanssa ennemmin kuin nykyisen miehensä kanssa. Olisikohan se ihan erilaista?

Niin miten nämä tilanteet nyt sitten enää eroavat toisistaan?
Pitkissä parisuhteissa tulee herkästi kohta, kun miettii, että olisiko onnellisempi jossain toisessa suhteessa. Silloin on tyypillistä ajatella, että se toinen kumppani olisi ihan erilainen kuin nykyinen - urheilullisempi, eri lailla koulutettu, kohteliaampi, kenties eri sukupuolta.

Ja veikkaan, että tuollainen tunne tulee sitä varmemmin, mitä vähemmän kokemuksia on ennen seurustelua.[/QUOTE]

Kiitos selvennyksestä. Niin, en osaa sanoa eroavatko nuo toisistaan. Tosin omalla kohdallani ei oikeastaan ole kyse siitä, että miettisin vaan, olisiko suhde naisen kanssa erilaista ja haluaisinko sitä enemmän - vaan nyt kun nykyisessä suhteessa on isoja ongelmia ja olemme keskustelleet useasti erosta (eroajatukset molemminpuolisia ja kyse ei ole vain jostain alkuhuuman katoamisesta tms), olen alkanut miettiä, että jos tulee se tilanne, että etsin uutta kumppania, niin toivoisin sen olevan nainen. Osittain siksi myös, että naissuhteista ei ole kokemusta, mutta osittain myös siksi, että naiset ehkä keskimäärin viehättävät minua enemmän. Yksilötasolla tällainen ei tietenkään päde, mutta noin yleisesti. En osaa selittää, miksi haluaisin nimenomaan naisen.

Itse en koe mitenkään pettyneeni miehiin yleisesti, mutta miksei joku voisi haluta olla naisen kanssa vaikka senkin vuoksi, että jotkut asiat heterosuhteissa ovat häirinneet. Silloin ehkä tiedostamattaankin etsii jotain muuta. Vähän samoin kuin sinun esimerkissäsi voisi käydä niin, että Malla kyllästyisi sen herkän muusikkopojan johonkin ominaisuuteen ja etsisi vaikka tietoisesti ihan erilaista kumppania.

Mutta lisäksi - kyllähän ihminen voi myös kokea, että suhde naiseen ON jotain erilaista kuin suhde mieheen. Joku ehkä kokee, ettei sukupuolella ole niin väliä, jollekin muulle sillä on väliä. Ja seksi ainakin on erilaista, ainakin jonkin verran.

Onhan se erilaista! Mutta niin on elo herkän muusikkopojan ja kehonrakentajankin kanssa.
Ei ollut tarkoitus sanoa, ettei olisi erilaista olla naisen ja miehen kanssa. On. Ja ymmärrän tuonkin, että tuntuu, että seuraava suhde olisi naisen kanssa jos nyt ero tulisi. Halusin vain jostain syystä nyt kyseenalaistaa tuon, että liittyykö se nyt niinkään siihen bi:nä olemiseen, vai ehkä laajemmin parisuhteen problematiikkaan.

Nuo on hankalia tilanteita, eikä niihin ole muita ratkaisuja kuin kuunnella omaa sisintään.
Uskallusta siihen!

Eikös tuo ensimmäinen liitto pitäisi ensin saada päätökseen?
Tuskin olet henkisesti edes valmis aloittamaan mitään uutta?

[QUOTE="Bi nainen";30011072]Tätä on täällä joskus ennenkin puhuttu.

Mulla 10v parisuhde mieheni kanssa, suhteemme aikana olen tajunnut olevani bi. Lapsiakin on. Milla on ollut sutinoita muutaman naisen kanssa, ja kerran kolmisin mieheni ja yhden näistä kanssa ;) mun mies ei koe mun naisjuttuja pettämiseksi, ennemminkin vaan tykkää ajatuksesta vaikka toista miestä ei sulattaisi. En osaa sanoa miksi näin, ihmiset vaan on erilaisia. Voisin varmaan olla ilman naisiakin, mut tääkin tilanne kyllä kelpaa ;)[/QUOTE]

Täällä ihan samoin.:)

Taidan olla vähän ärtynyt, mutta minusta tämä kysymys on jotenkin ihan pöljä.

Mitä halvatun väliä seksuaalisella suuntautumisella on siihen, miten ongelma parisuhteessa ratkaistaan ja miten haetaan uusi suhde? Kuulostaa juuri siltä miltä ihan missä hyvänsä vanhassa suhteessa: vanha kuvio puuduttaa, ja olisi kiva kokea ihastumisen huuma jonkun toisen ja jännemmän tyypin kanssa.

Ehkä ihan oikeasti kannattaisi kokeilla vanhan suhteen laittamista kuntoon sen sijaan että haikailee uudesta suhteesta sen enempää miesten, naisten kuin minkään muunkaan kanssa. Mutta minä olenkin jysähtäneen parisuhteen kannattaja enkä kannata vaihtamista. =)

• Tykkää
Reactions: m1es ja Lispetti

Mitä halvatun väliä seksuaalisella suuntautumisella on siihen, miten ongelma parisuhteessa ratkaistaan ja miten haetaan uusi suhde? Kuulostaa juuri siltä miltä ihan missä hyvänsä vanhassa suhteessa: vanha kuvio puuduttaa, ja olisi kiva kokea ihastumisen huuma jonkun toisen ja jännemmän tyypin kanssa.

Ehkä ihan oikeasti kannattaisi kokeilla vanhan suhteen laittamista kuntoon sen sijaan että haikailee uudesta suhteesta sen enempää miesten, naisten kuin minkään muunkaan kanssa. Mutta minä olenkin jysähtäneen parisuhteen kannattaja enkä kannata vaihtamista. =)

Järkevää tekstiä!

• Tykkää
Reactions: evita

Mitä halvatun väliä seksuaalisella suuntautumisella on siihen, miten ongelma parisuhteessa ratkaistaan ja miten haetaan uusi suhde?

Riippuu varmaan parisuhteen ongelmasta, eikö vaan? Jos se ongelma on se, ettei toinen puhu tunteista tai ettei toinen siivoa, niin sen voi varmaan ratkaista juttelemalla ja sopimalla. Jos taas kyse on vaikka siitä, että toinen juo tai pelaa, eikä suostu muuttamaan tapojaan, niin sitä ei ratkaistakaan ihan yhtä helposti.

Seksuaalisella suuntautumisella on sen verran väliä, että suhde ei ole automaattisesti heterosuhde. Nykyisen suhteen ongelmiin se ei liity, mutta se SAATTAA toimia sellaisena kimmokkeena, jonka avulla tästä on helpompi irrottautua.

Kuulostaa juuri siltä miltä ihan missä hyvänsä vanhassa suhteessa: vanha kuvio puuduttaa, ja olisi kiva kokea ihastumisen huuma jonkun toisen ja jännemmän tyypin kanssa.

Se vanhan suhteen kuntoon laittaminen toimii sellaisissa tapauksissa, joissa sen voi laittaa kuntoon. Nyt ei ole kyse siitä, että "vanha kuvio puuduttaa". Joissain tilanteissa kannattaa vaihtaa. Tosin ei se niin helppoa ole, siksi mietinkin. Sen tiedän, että en ole onnellinen tässä suhteessa, eikä meillä toimi tämä yhdessä asuminen. Ja jos kumpikin pitää eroa varteen otettavana vaihtoehtona, niin miksi ei saisi erota? Ja miksi minun kohdallani en voisi etsiä seuraavaksi nimenomaan naista?

Avoin suhde.
Miehen kans oltu yhessä 7 vuotta ja lapsia ei varmaan ole ikinä tulossa, mutta en usko että tilanne olis eri vaikka olis lapsia.
Ennen miestä minulla ollut vaan kaksi naista ja vaikka mies on ihana ja hyvä ja seksi ihan mukavaa, niin kyllä naisen kosketus ja seksi naisen kanssa on mulle tärkeää. Ja samoin henkinen yhteys.
Sitä kolmen kimppaakin ollaan harrastettu, mieskin tykkää.
Luottamus kunnossa ja kahdenkeskeinen elämä pelaa hyvin, niin tässä ei ole mitään ongelmaa.

• Tykkää
[QUOTE="hey";30011513]Avoin suhde.
Miehen kans oltu yhessä 7 vuotta ja lapsia ei varmaan ole ikinä tulossa, mutta en usko että tilanne olis eri vaikka olis lapsia.
Ennen miestä minulla ollut vaan kaksi naista ja vaikka mies on ihana ja hyvä ja seksi ihan mukavaa, niin kyllä naisen kosketus ja seksi naisen kanssa on mulle tärkeää. Ja samoin henkinen yhteys.
Sitä kolmen kimppaakin ollaan harrastettu, mieskin tykkää.
Luottamus kunnossa ja kahdenkeskeinen elämä pelaa hyvin, niin tässä ei ole mitään ongelmaa.[/QUOTE]

Kuullostaa hyvältä suhteelta.:):heart:
Pääasia on että molemmat aidosti hyväksyy, sittenhän on ihan sama miten suhteessa toimitaan (lain puitteissa tietenkin, lisättäkööt nyt vielä tämä ettei joku saivartele).:)

Kuullostaa hyvältä suhteelta.:):heart:
Pääasia on että molemmat aidosti hyväksyy, sittenhän on ihan sama miten suhteessa toimitaan (lain puitteissa tietenkin, lisättäkööt nyt vielä tämä ettei joku saivartele).:)

Kiitos! Uskon itekin et meil on tosi hyvä suhde, kun mies tietää että mä pysyn, mutta mua ei silti kahlita mihinkään.
Mä olenkin monesti sanonut että siinä vaiheessa on luottamus kateissa ja suhde muutenkin perseellään, jos minä alkaisin vaatimaan ettei suhde enää ois avoin. Koska se tarkottais sitä etten luottais siihen että mies tietää mitä tekee ja kertoo kaiken, tai etten ite tietäis mitä oon tekemässä.

• Tykkää
[QUOTE="hey";30011528]Kiitos! Uskon itekin et meil on tosi hyvä suhde, kun mies tietää että mä pysyn, mutta mua ei silti kahlita mihinkään.
Mä olenkin monesti sanonut että siinä vaiheessa on luottamus kateissa ja suhde muutenkin perseellään, jos minä alkaisin vaatimaan ettei suhde enää ois avoin. Koska se tarkottais sitä etten luottais siihen että mies tietää mitä tekee ja kertoo kaiken, tai etten ite tietäis mitä oon tekemässä.[/QUOTE]

Meillä on ihan samoin!:)

En kykenis elämään kahlittuna, kokeilin (pakotettuna) sitä joskus.
Ei siitä tullut mitään, vaikkakin pitkään sitä kesti.

Kyllä oli onni ja autuus saada sellainen mies joka luottaa meihin ja ollaan samalla aaltopituudella asioista.:)

Yhteistyössä