Haiseeko teistä veri voimakkaalle?

06.05.2014
775
0
16
En tiedä oikein tuosta kysymysasettelusta saako tästä mitään selvää. Mutta siis, mietin että haiseeko veri kaikkien mielestä voimakkaasti vai onko "vika" vain minun nenässä.. Itse en voi sietää (toisten ihmisten) veren näkemistä kovin hyvin ja se haju saa minut voimaan pahoin. Mutta tuntuu että olen todella herkkä sille, kun haistan pienimmänkin veritipan, esim. olin pesemässä lapseni hiuksia suihkussa ja siinä huomasin että häntä oli mäkäräinen pistänyt päähän. Siinä oli vain sellainen nuppineulanpään kokoinen veritippa ja silti tuntui se metallinen haju hirveän voimakkaana. :/

No sen kyllä haistaa mutta sä oot selvästi erikoistunut siihen. Sulla on vähän niinkuin fobia siittä?

Mua taas häiritsee haisevat napit, lusikat, avaimet, rahat ja korut. Mulla on siitä aika iso ällötysongelma.

En tiedä onko ihan fobian tasolla, mutta ällöttää kuitenkin aika paljon. :/ Metalliset esineet haisee minustakin pahalle, mutta ne ei tuolla lailla häiritse kuin tuo veri. :) Minulla kyllä on kaiketi keskimääräistä parempi hajuaisti mutta tuossa veri-jutussa se on jo häiriöksi.

Haiseeko se veri jos et näe sitä? Kuulostaa vaan siltä että se haju tulee sun nenään vasta kun huomaat sen tipan eli kyse ei oi niunkään hajusta vaan voimakkaasta mielleyhtymästä.

Minusta tuore veri ei haise millekkään,

Haistan kyllä veren herkästi mutta en pidä sitä pahana tai ällönä hajuna. Oon aika hajuherkkä ja hajut usein häiritsee mutta ei juuri tuo veren haju.

Miten sulla kuukautisten aikaan, onko vaikeaa? :D

Sulla on ap herkistynyt hajuaisti.

Tai sitten mulla on nokka tukossa, mutta en mä yhtä veripisaraa haista.

En tiedä onko se henkinen vai fyysinen vika. :) Joskus haistan, että haisee veri, mutta en löydä sitä alkuperää mistä se lähtee. Ei minulla kuukautisten aikaan oikeastaan ole ongelmaa, minua ei oma veri jostain syystä häiritse. Ja se kuukautisveri haisee yleensä erilaiselle. Outoa sinänsä, kun moni kammoaa juuri sitä omaa verta eniten. :) Tosin verikokeessa ällöttää kyllä.. Niin minulla varmaankin on se herkistynyt hajuaisti. Miestä ärsyttää aina jos valitan jostakin "olemattomista" hajuista. :D

mua ällöttää vetoketjunen haju. se on joissain todella kammottava. jää sellaiset vaatteet kyllä kaappiin, kun vetoketjun haju vaan pyörii nenässä. siis jotkut metalliset (?) vetoketjut. yäk!

[QUOTE="Sirionful";29994374]Täytyy olla hyvin suuri määrä verta ennen kuin haistan mitään. Itse tykkään siitä hajusta. Naudan veri tosin haisee pahalle.[/QUOTE]
Ei toi niin pahalta haise. Siitä saa hyviä lettuja :)
veri.jpg

Ollut töissä päivittäin veren kanssa tekemisissä ja monta kertaa putsannut verilammikon ja kyllä se haisee. Ei nyt niin voimakkaasti mutta kuitenkin. Joskus kyllä ällötti se haju :/ varsinkin kun sekottui pesuaineen hajun kanssa.

Haistatko sä ap kaiken tarkasti? :)

Koituuko sulle tarkasta hajuaistista haittaa?
Eipä sillä, mä pelkään sitä hetkeä että mun (tarkka mutta ei poikkeuksellisen tarkka) nenä turtuu joskus, silleinhän voi käydä viimeistään vanhuudessa.

On kamalaa jos ei haista jotain mitä pitäisi haistaa: hiki, sisäilmaongelmat, vaikka eltaantunut haju jääkaapissa jne.

Joskus flunssaisena kun ei haista mitään niin on oltava erityisen hygieeninen, kamala jos itse haisisi hielle/p***alle mutta itse ei huomaisi sitä mut muut huomaisi. :D

Echo: joskus aiheutuu mielestäni haittaa, kun jotkut muut ihmettelee ja ärsyyntyy jos minä valitan jostakin hajusta jota muka ei ole muiden mielestä. Silloin sitä epäilee itsekin, että onkohan minulla päässä vikaa. :) Suurimmaksi osaksi ei kuitenkaan ole haittaa, koska en kuitenkaan ole yliherkkä. Tiedän yhden naisen jolle kaikki hajut aiheuttaa herkkyyttä ja on aika vaikeaa elämä hänellä. Niin ja viimeinen kirjoittaja, minäkin haistelem aina kaikkea mahdollista. Siis ihan kaikkea. :D

Echo: joskus aiheutuu mielestäni haittaa, kun jotkut muut ihmettelee ja ärsyyntyy jos minä valitan jostakin hajusta jota muka ei ole muiden mielestä. Silloin sitä epäilee itsekin, että onkohan minulla päässä vikaa. :) Suurimmaksi osaksi ei kuitenkaan ole haittaa, koska en kuitenkaan ole yliherkkä. Tiedän yhden naisen jolle kaikki hajut aiheuttaa herkkyyttä ja on aika vaikeaa elämä hänellä. Niin ja viimeinen kirjoittaja, minäkin haistelem aina kaikkea mahdollista. Siis ihan kaikkea. :D

Mun kuopuksella on tarkka nenä, kun on vielä lapsi ja aistit on terävät. Valittaa usein että meillä haisee pahalle vaikka mun mielestä ei haise millekään. :D

Yhteistyössä