Miksi kukaan ei kertonut mulle ehkä maailman helpointa kikkaa kasvattaa kynnet pitkiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Ikää on sen 30v ja vasta nyt keksin keinon, jolla saan kasvatettua kynnet pitkiksi. Ja se keino on niinkin helppo, kuin pitämällä kynsissä aina lakkaa.

Lakkasin kynnet pari viikkoa sitten (toki tässä välissä olen lakannut uudestaan) ja siitä lähtien ne ovat kasvaneet ilman, että yksikään kynsi on katkennut, tai edes lohkeillut. Oma kynteni on oikeasti todella ohut ja heppoinen ja monasti kynsi lähteekin "repeämään" poikittain niin alhaalta, että se tekee kipeää. Mutta näin ei ole käynyt nyt tänä aikana, kun kynsissä on ollut lakkaa.

Ja kynnet ovat siis jo pitkät...ei nyt vieltä tietenkään mitään mahdottoman pitkät, mutta selvästi jo niin pitkät, että niiden kanssa on pitänyt opetella toimimaan vähän toisella tapaa.

Kynteni ovat todella ohuet, mutta 4 kerrosta lakkaa näemmä riittää vahvistamaan niitä siinä määrin, että kynnet eivät enää katkea.

Tämä siis vinkkinä teille muillekin, joiden on vaikea saada kynsiin pituutta :)

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Alkuperäinen kirjoittaja kiitti vinkistä;30004036:
No tässä hoitotyössä tuo kynsien lakattuna pitäminen on vähä niinko kielletty.

Hoitotyössä lienee kynsien osalta muutoinkin suosituksena pitää ne ennemmin lyhyinä, kuin pitkinä.

Ikää on sen 30v ja vasta nyt keksin keinon, jolla saan kasvatettua kynnet pitkiksi. Ja se keino on niinkin helppo, kuin pitämällä kynsissä aina lakkaa.

Lakkasin kynnet pari viikkoa sitten (toki tässä välissä olen lakannut uudestaan) ja siitä lähtien ne ovat kasvaneet ilman, että yksikään kynsi on katkennut, tai edes lohkeillut. Oma kynteni on oikeasti todella ohut ja heppoinen ja monasti kynsi lähteekin "repeämään" poikittain niin alhaalta, että se tekee kipeää. Mutta näin ei ole käynyt nyt tänä aikana, kun kynsissä on ollut lakkaa.

Ja kynnet ovat siis jo pitkät...ei nyt vieltä tietenkään mitään mahdottoman pitkät, mutta selvästi jo niin pitkät, että niiden kanssa on pitänyt opetella toimimaan vähän toisella tapaa.

Kynteni ovat todella ohuet, mutta 4 kerrosta lakkaa näemmä riittää vahvistamaan niitä siinä määrin, että kynnet eivät enää katkea.

Tämä siis vinkkinä teille muillekin, joiden on vaikea saada kynsiin pituutta :)

Kynnet myös paksuuntuvat ja kasvavat nopeasti kun otat vähintään 100µg D3 vitamiinia päivässä. Sama pätee hiuksiin.

[QUOTE="terveys";30004047]Kynnet myös paksuuntuvat ja kasvavat nopeasti kun otat vähintään 100µg D3 vitamiinia päivässä. Sama pätee hiuksiin.[/QUOTE]

Voisin ottaa kokeiluun :)

[QUOTE="Hanna";30004067]Ei auta mulla. En edes muista koska viimeksi olisin ollut ilman kynsilakkaa, siitä on vuosia.
Silti kynnet liuskoittuu ja katkeilee.[/QUOTE]

No sitten ei taida olla mun vinkistäni juurikaan apua. Mulla tosiaan ero on ihan huomattava. Ohuethan nämä ovat toki edelleen, mutta ovat silti pysyneet ehjinä.

• Tykkää
Tämä on tosi.:D
Parempi myöhään kuin ei ollenkaan, eipä tuo mullekaan ihan heti auennut.

Sitten on niitä todella tekokkaita kynnen kovettajia (ohut litku) jotka tekevät kynnelle todella ohuen, mutta vahvan suojan. Ei tarvitse koko ajan olla lakkaamassa montaa kerrosta.

[QUOTE="Hanna";30004067]Ei auta mulla. En edes muista koska viimeksi olisin ollut ilman kynsilakkaa, siitä on vuosia.
Silti kynnet liuskoittuu ja katkeilee.[/QUOTE]

Mulla sama juttu, kynnet ovat aina lakatut, mutta silti liuskoittuvat ja katkeilevat. Tuokin on tosin vähän kausittaista, välillä taas saan kasvattettua pidemmäksi.

Hyvä, terveellinen perusravinto, ei tupakkaa ja lisäks kynnet tarvii kosteutta siinä missä ihokin, eli rasvaa hyvin myös kynnet. Ja sitten on erityisiä kynnenkovettaja/vahvistajalakkoja,joissa vitamiineja mm. Nää tehonneet mulla :) oon houtsu myös, ja nyt äitiyslomalla nautin taas piiitkistä kynsistä :)

• Tykkää

Sitten on niitä todella tekokkaita kynnen kovettajia (ihan ohutta litkua) jotka tekevät kynnelle todella ohuen, mutta vahvan suojan. Ei tarvitse koko ajan olla lakkaamassa montaa kerrosta.

Mä olin pohtinut, josko laittaisin kynteeni ohuen kerroksen geeliä...en siis lähtisi rakentamaan kynnelle pituutta, vaan vain vahvistaisin sitä omaa kynttä. Mutta silloin joutuu kuitenkin karhentamaan sen oman, jo valmiiksi ohuen kynnen, joten ei se ehkä ole paras mahdollinen idea.

Mutta tuon voisin ottaa (ja otankin) kokeiluun :)

• Tykkää
Itselläni tepsii se, että syön n. puoli rkl kuorittuja auringonkukansiemeniä päivässä ja mulle tulee tosi vahvat ja pitkät kynnet. Mulla eron huomaa jo viikossa. Huomasin keinon kun tein itse mysliä johon laitoin auringonkukansiemeniä ja testasin, että johtui niistä. Mulla on muuten todella heikot kynnet. Kokeilepas, itselläni ainakin tepsii uskomattoman hyvin.

E-EPAa tai jotain muuta kalaöljyä kannattaa myös kokeilla. Omat todella huonokuntoiset kynteni muuttuivat aivan toisenlaisiksi aloitettuani säännöllisesti käyttämään kalaöljyä.

Sitten on niitä todella tekokkaita kynnen kovettajia (ohut litku) jotka tekevät kynnelle todella ohuen, mutta vahvan suojan. Ei tarvitse koko ajan olla lakkaamassa montaa kerrosta.

Ne myös kuivattaa kynttä todella tehokkaasti. Ja se taas edesauttaa sitä katkeilua. Mutta Mavalan Mavaderma -öljy on paljon parempi kuin mitkään kovettajat ja se kuivuu nopeasti eikä ainakaan mun ole tarvinnut sitä erikseen poistaa ennen kynsien lakkaamista. Ja hyvin on lakat pysyneet.

Mulla on ollut ihan aina heikot ja lohkeilevat,liuskottuvat kynnet.
Ja oon siis käyttänyt kynsilakkaa,eikä ole auttanut.

...Mutta,mutta nyt ensimmäistä kertaa elämässäni (ja olen siis 35 v) mulla on kasvanut kynnet ja on vieläpä pysyneet ihan ehjänä,mulla auttoi vehnänalkioöljy,sitä olen ottanut teelusikallisen joka päivä,nyt muutamien kuukausien ajan,jes! tää on ihan uutta mulle.
Eikä mulla siis vieläkään mitkään ihan pitkät kynnet ole,mutta pidemmät ja vahvemmat kuitenkin mitä koskaan :)

Vielä ois kiva kuulla kokemuksia,vinkkejä noista kynnen kovettajista,en ole koskaan sellaista kokeilllut.
Onko joku tietty merkki mikä toiminut?

Yhteistyössä