Itse olen myös vastaavaa ihmetellyt yhdellä tuttavalla sama tyyli

Meilllä ei koskaan syödä valmisruokaa ja ne on pahasta en ymmärrä miten jotkut voi valmis mikroruokia tai roiskeläppiä antaa lapsilleen tai syödä edes niitä itse.
En käy ikinä Lidlissä suosin Suomalaista ja kotimaista kauppaketjua ja luomuruokaa ja kaikki pitää olla itetehtyä luomujauhoista lähtien.
En ymmärrä ettei muka ole aikaa itse leipoa leipiä vaan tarjotaan kaupan valmiita huonoja jne. listaa voisi jatkaa

- vaan kun menen heille kylään on aivan joka kerta heillä saarioisten pitsaa tai jotakin muuta valmis mikro ateriaa mikä heitetään mikroon kuin valmiita kaupan leipiä ja pipareitakin näyttää olevan tarjolla ja joka kerta sama selitys

"en nyt kerennyt ja ostin nyt kerrankin (tai mies osti) ja syön nopeasti "
Siitten hän koettaa siinä syödä kun minä juon teetäni ja irvistelee joka toisella haarukalla kuinka on pahaa ja kuinka on luomuruoka niin hyvää kun sen itse tekee ja ei tätä oikeasti muuten söisi mutta kun on ollut tänään kiirettä jne koottuja selityksiä
ja joka kerta ne samat selitykset, jotenkin käy jo tavallaan sääliksi :/
Sanoin kerran ettei minulle tarvi selitellä ja puolustella vaan hän suuttui kuinka hän oikeasti ei koskaan syö muuten tällaista ja jos kerta vuoteen hän syö ja hänellä huono omatunto

Ainut vaan että käyn heillä noin kerta viikossa