Miksi joissakin perheissä mies ei saa mennä poikien lomille etelään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Jopi";29993367]Ai meinaat, että autotallihomma ja futis estää vakavat parisuhteet? Joissa tosin nainen palstailee minkä ehtii.[/QUOTE]

Sanoinhan, etten tiedä mistä yhteensattuma johtuu. Onko sulla itselläsi parempaa selitystä?

Ja näemmä pari miestäkin palstailee minkä ehtii ;)

Sanoinhan, etten tiedä mistä yhteensattuma johtuu. Onko sulla itselläsi parempaa selitystä?

Ja näemmä pari miestäkin palstailee minkä ehtii ;)

Oma selitykseni on se, että suuri osa ei viitsi ilmaista halujaan tuommoiseen kun eivät jaksa kuunnella sitä huutoa ja valitusta mitä vaimosta lähtee. Sitä miksi tuommoiseen alistuvat, en tiedä. Kuullut olen kaverien suusta, että veemäistä semmosta on kuunnella ja katsella. Kun ihan normaalit asiat saavat infernaaliset mittasuhteet, kuten esim. viikko etelässä jätkäremmissä.

Mutta...äijien viikko etelässä....

....eihän siitä VOI mitään hyvä seurata. Shakkiako ne siellä pelaa?

Mutta tätä on tavallaan mammapalstalla turha spekuloida koska moni kiltti perheenisä pääsisi Teatterikorkeaan sen perusteella miten esittää uskollista perheenisää vaimolleen.
Reissumiehet keskenään tietävät ne pettämiset. Tai pitäisi mennä johonkin äijäforkalle jos ne sielläkään kauheasti saalistamisistaan kertoilee.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Jopi";29993389]Oma selitykseni on se, että suuri osa ei viitsi ilmaista halujaan tuommoiseen kun eivät jaksa kuunnella sitä huutoa ja valitusta mitä vaimosta lähtee. Sitä miksi tuommoiseen alistuvat, en tiedä. Kuullut olen kaverien suusta, että veemäistä semmosta on kuunnella ja katsella. Kun ihan normaalit asiat saavat infernaaliset mittasuhteet, kuten esim. viikko etelässä jätkäremmissä.[/QUOTE]

No se on sitten oma ongelmansa, jos ainoan elämänsä käyttää siten, että ei toteuta omia toiveitaan ja nielee sen, mitä haluaisi sanoa. Mielenkiinnosta kysyn, kuinka yleistä uskot sen olevan, että miehet oikeasti haluaisivat lomailla etelässä jätkäremmissä, mutta eivät uskalla sanoa sitä puolisolleen ja sen vuoksi eivät koskaan pääse lomalle jätkäremmissä?

Ja oletetaan nyt, että se loma olisi käytännössä mahdollinen. Aika usein se itse asiassa ei varmaan olisi mahdollinen, syistä joita tähän ketjuun on aiemmin listattu: raha, lomien ajankohdat, rajallinen aika+lapset+omat intressit, jne

Mies on opettaja ja taten silla on nalkavuoden pituinen kesaloma. Olen oikein yrittanyt patistaa sita reissuun kaverien tai veljiensa kanssa. Mutta ei kai se oo lahdossa. Mulla on kesalomaa kokonainen viikko, joten musta ei paljoa lomaseuraa tule olemaan.

Eika se autojakaan "rassaa". Ai niin joo, eihan meilla ole autoa.

Onneksi ymmartaa sentaan jalkapallon paalle, niin ei tarvi huolestua.

Mies tykkää reissaa meidän kans, aika on rajallista (valintoja valintoja). Mutta jos päättäis lähteä kaveriporukassa niin sitten hän menee. Esim. jos on joku kaverin synttärimatka tjtn.

Niin, ja muuten lisään tähän sellaisen pointin, että perheellisellä ei välttämättä ole mahdollisuutta kaverilomiin, kun ei aina ole mahdollisuutta perhelomiinkaan. Moni perhehän joutuu heti vanhimman lapsen aloitettua koulun sumplimaan kesää muutenkin ja usein vanhemmat jopa lomailevat eri aikaan, ettei lapsi joutuisi olemaan viikkokausia yksin kotona. Ei siinä kyllä oikein poikien kanssa lomailla... Että sikäli ne kaverit kyllä jäävät kakkossijalle.

[QUOTE="Jopi";29993389]Oma selitykseni on se, että suuri osa ei viitsi ilmaista halujaan tuommoiseen kun eivät jaksa kuunnella sitä huutoa ja valitusta mitä vaimosta lähtee. Sitä miksi tuommoiseen alistuvat, en tiedä. Kuullut olen kaverien suusta, että veemäistä semmosta on kuunnella ja katsella. Kun ihan normaalit asiat saavat infernaaliset mittasuhteet, kuten esim. viikko etelässä jätkäremmissä.[/QUOTE]

Joskus myös miehet on niin v-mäisiä, että käyttävät eukkoonsa törkeesti hyväksi ja syyttävät tätä kun eivät pääse lähtemään, vaikka todellisuudesssa eivät vaan itse tahdo lähteä.

On ihan oma häpeä, jos on itselleen sellaisen puolison ottanut, joka huutaa ja räyhää, oli hän mies tahi nainen, eikä ossaa keskustella.

"kyllähän toi mies sais lähteä mutta kun se ei vaan haluu"

niimpä niin

No ei kaikki halua. On se vaan kumma kun ei ihan jokaista kiinnosta samat asiat. Kato kaikki ei tykkää viinasta, suklaasta, lapsista tai koiranpennuistakaan. Ja sitte on vielä semmonenkin ihme olemassa, kuin että pariskunta oikeesti viihtyy toistensa seurassa vielä vuosien tai vuosikymmentenkin jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29993396:
Mielenkiinnosta kysyn, kuinka yleistä uskot sen olevan, että miehet oikeasti haluaisivat lomailla etelässä jätkäremmissä, mutta eivät uskalla sanoa sitä puolisolleen ja sen vuoksi eivät koskaan pääse lomalle jätkäremmissä?

Ja oletetaan nyt, että se loma olisi käytännössä mahdollinen. Aika usein se itse asiassa ei varmaan olisi mahdollinen, syistä joita tähän ketjuun on aiemmin listattu: raha, lomien ajankohdat, rajallinen aika+lapset+omat intressit, jne

No uskoisin, että ainaki 80% miehistä haluaisi olla viikon kavereidensa kanssa poikien reissussa. Toki se ottaa rahaa ja järjestelyitä, mutta ei käsittääkseni mahdotonta oo juur mikään.

[QUOTE="Jopi";29992968]Aika monen vaimo "päästää"

, siitä vaan on seurauksena nalkutus, vittuilu, marttyyriys ja muu henkinen väkivalta[/QUOTE]

Aijaa, en oo kuullu tuommosesta käytöksestä ainakaan mun lähipiirissä. Mutta ikävää jos sulla on tuommonen eukko.

Ei kaikki miehet tollasta halua. Meillä on yleensä kaksi viikkoa yhteistä lomaa ja molemmat pitää viikon eri aikaan niin, että lapsilla olis mahdollisimman pitkä loma toisen vanhemman ollessa kotona. Pari viikkoa siis matkustetaan koko perhe ja sitä ennen on joko mies tai minä lasten kanssa lomalla ja toinen on sitten viikon myöhemmin.

Miehellä ei oo käynyt mielessäkään lomailla yksin tai kavereiden kanssa. Muutenkin on vähän tätä perheen yhteistä aikaa. Ei tuo oo ainakaan koskaan moisesta lomasta puhunut. Joskus käydään viikonloppureissuja miehen kanssa kahdestaan ja silloin isovanhemmat hoitaa lapsia. Meidän lapset on jo koulussa, joten ihan pieniä eivät enää ole.

[QUOTE="Hömelö";29993420]Aijaa, en oo kuullu tuommosesta käytöksestä ainakaan mun lähipiirissä. Mutta ikävää jos sulla on tuommonen eukko.[/QUOTE]

no ei varmaa jos eivät mee tuommosiin reissuihi.

[QUOTE="Jopi";29993419]No uskoisin, että ainaki 80% miehistä haluaisi olla viikon kavereidensa kanssa poikien reissussa. Toki se ottaa rahaa ja järjestelyitä, mutta ei käsittääkseni mahdotonta oo juur mikään.[/QUOTE]

Sitten mies ottaa ihan itse ja järjestää!
Pitäiskö se nyt perkele soikoon akkojen ensin arvailla josko se ukko tahtois tuommosta, ja sitten tulla lopputulokseen että tahtoohan se vaikkei sitä sanoiskaan, ja sitten alkaa vakuuttelemaan että mene mene vaan, ja sitten vielä järjestääkin se matkakin sille miehelle?

Mun mies on aikuinen ja päättää ihan itse. Olen kuitenkin onnellinen, että perheellisellä miehelläni on prioriteetit kunnossa. Ei tosiaan hassaa viikkoa tai kahta vuosilomistaa johonkin "poikien reissuun". Mökkeillään kumpikin kavereiden kanssa muutama yö vuodessa, se riittää ja on kiva tulla jo kotiin. Viihdytään yhdessä, siksi on yhteen mentykin:)

Mutta...äijien viikko etelässä....

....eihän siitä VOI mitään hyvä seurata. Shakkiako ne siellä pelaa?

Mutta tätä on tavallaan mammapalstalla turha spekuloida koska moni kiltti perheenisä pääsisi Teatterikorkeaan sen perusteella miten esittää uskollista perheenisää vaimolleen.
Reissumiehet keskenään tietävät ne pettämiset. Tai pitäisi mennä johonkin äijäforkalle jos ne sielläkään kauheasti saalistamisistaan kertoilee.

Jotkut miehet ovat kiinnostuneita esim sukeltamisesta.:xmas::D

[QUOTE="Jopi";29993419]No uskoisin, että ainaki 80% miehistä haluaisi olla viikon kavereidensa kanssa poikien reissussa. Toki se ottaa rahaa ja järjestelyitä, mutta ei käsittääkseni mahdotonta oo juur mikään.[/QUOTE]

Niin, ja jos sitä rahaa ei siihen matkaan ole, tai jos se muuten on mahdoton järjestää, niin kyllä se silloin jää unelmaksi. Näyt kuvittelevan, että syy on puolisossa, joka "ei päästä", mutta ketjussa on tullut esiin erilaisia syitä joiden vuoksi se ei ehkä ole mahdollinen. Ja sitten tietysti se, että moni varmaan haluaisi matkalle kavereiden kanssa, mutta vielä enemmän haluaa jotain muuta - jolloin ei valitse sitä "poikien matkaa", vaan valitsee jotain muuta.

Eivät kaikki sinkut tai lapsettomatkaan noita matkoja tee, joten siinä mielessä uskoisin että tuo sinun 80% on aika yläkanttiin vedetty arvio.

• Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä