Kun junassa joku istuu sulle varatulla paikalla

• Viestiketjun aloittaja "maalaishiiri"
  • Ensimmäinen viesti
tontsa
Pelisäännöt on selvät. Jos on paikkalippu silloin istutaan merkitylle paikalle ja jos ei ole paikkalippua silloin siirrytään Tai seistään loppumatka. Onhan olemassa ravintolavaunu.

Ja muutenkin olen saanut paikkani, joko kohteliaalla huomautuksella tai konnarin ellei mua oo kuunneltu. Riitelemään ei oo tarvinnu alkaa. Maksettu on maksettu ja väistän itsekin jos joskus olen vallannu toisen paikan(aikanaan kun paikkalippu ei ollu pakollinen).

huilu, viulu ja ponteva
No mä yleensä sanon, että anteeksi se on mun paikka, jos joku istuu varaamallani paikalla, mutta koska vr:n lipunmyynnistä myydään ensin ikkunapaikat ja vasta sitten käytäväpaikat, kun ikkunapaikat ovat menneet, istun siihen käytäväpaikalle ja sanon, ettei tarvitse siirtyä, jos ei käytäväpaikalle ole jollakin paikkalippua.

vierass
No mä yleensä sanon, että anteeksi se on mun paikka, jos joku istuu varaamallani paikalla, mutta koska vr:n lipunmyynnistä myydään ensin ikkunapaikat ja vasta sitten käytäväpaikat, kun ikkunapaikat ovat menneet, istun siihen käytäväpaikalle ja sanon, ettei tarvitse siirtyä, jos ei käytäväpaikalle ole jollakin paikkalippua.
Kuka ostaa enää vr:n lipunmyynnistä? Netin kautta ostaessa voi itse valita niin vaunun kuin paikankin.

huilu, viulu ja ponteva
Kuka ostaa enää vr:n lipunmyynnistä? Netin kautta ostaessa voi itse valita niin vaunun kuin paikankin.
No aivan sama tilanne siellä. Jos on ikkunapaikkoja vapaana, tuskin kukaan varaa paikkaansa käytäväpaikalle tai jos ei halua varata ikkunapaikkaa, varaa käytäväpaikan, jossa ikkunapaikkaa ei ole varattu.

Siksi toiseksi, miksi lippumyymälässä yleensä aina on jonoa, jos ei kukaan enää osta lippuja lipunmyynnistä. Vr:n toive, ettei lipunmyyjiä asemilla tarvittaisi, ei ole vielä toteutunut.

Lähtee myös bussissa
Olisin ensiksi sanonut kohteliaasti että anteeksi, tässä on mun varattu paikka, voitko siirtyä muualle. Jos tämä ei toimi niin kylmän rauhallisesti olisin alkanut siirtämään tyypin levittämiä tavaroita johonkin toiselle paikalle tai käytävälle, myös sen läppärin piuhoineen. Eiköhän tällä konstilla olisi tyypin hanurin saanut ylös penkistä. Jos tämäkään ei auttaisi niin eipä siinä paljoa muuta vaihtoehtoa jää kuin odotella konnaria saapuvaksi..

No aivan sama tilanne siellä. Jos on ikkunapaikkoja vapaana, tuskin kukaan varaa paikkaansa käytäväpaikalle tai jos ei halua varata ikkunapaikkaa, varaa käytäväpaikan, jossa ikkunapaikkaa ei ole varattu.
Kyllä mä ainakin voin kuvitella tilanteen, jossa matkustaa kolme henkilöä. Vapaana hakapaikkoja, siellä täällä vapaan vierekkäisiä paikkoja. Kahdelle vieruspaikat, ja kolmannelle läheltä se käytäväpaikka, josta ikkunapaikka jo varattu. Eikä niin että sille kolmannelle jostain kauempaa paikka, jossa sillä hetkellä vielä molemmat vierekkäiset paikat vapaana.

"tii-"
Aika moni. Tai no, junamaateista ja lipunmyynnistä yhteensä todella moni. Itsekin usein, koska joillakin reissuilla paluumatkan ajankohtaa ei voi tietää etukäteen, jolloin menolippu ostetaan netistä, mutta paluu vasta asemalta, kun tietää mihin junaan ehtii.

huilu, viulu ja ponteva
Kyllä mä ainakin voin kuvitella tilanteen, jossa matkustaa kolme henkilöä. Vapaana hakapaikkoja, siellä täällä vapaan vierekkäisiä paikkoja. Kahdelle vieruspaikat, ja kolmannelle läheltä se käytäväpaikka, josta ikkunapaikka jo varattu. Eikä niin että sille kolmannelle jostain kauempaa paikka, jossa sillä hetkellä vielä molemmat vierekkäiset paikat vapaana.
Okei tollaisessa tilanteessa varmasti itsekin ottaisin sen kolmannen paikan vaikka käytäväpaikalta, varsinkin lapsien kanssa. Toki jos käytäväpaikalle joku ois paikan varannut, sitten tuo varaamallani ikunapaikalla istuva saisi siirtyä.

Yhteistyössä