Moni käyttää väärän kokoisia rintsikoita, mitatkaa kunnolla ja voitte yllättyä.

  • Viestiketjun aloittaja ssss
  • Ensimmäinen viesti
ssss
Tuli kavereiden kanssa puheeksi kuppikoot, selvisi että moni käyttää ihan vääränkokoisia rintsikoita. Ympärysmitan rintojen alta täytyy olla napakka ja pyöristää luku alaspäin. Netissä on hyviä laskureitakin :) Oma kokoni on 75D tai 70E. Jotku vanhat H&M rintsikat on 80B, kyllähän ne menee mutta istuvuus on todella huono. Mitä pienempi ympärys rintojen alta, niin sitä isommaksi kuppi kasvaa. Mitatkaa kuppikokonne kunnolla, voitte yllättyä! Olikohan wikipediassakin taulukko.
 
vierass
Ja se kuppikoko ja etenkin ympärysmitta vaihtelee ihan merkkikohtaisesti. Changen kuppikoko on aina yhden isompi kirjain kuin muualla.

Itse olen jopa kriittisempi kuin erikoisliikkeiden myyjät, en tuijottele liikaa kokonumeroihin, vaan siihen. miltä ne päällä tuntuu ja miten istuu. Yleensä otan kolmekin rinnakkaiskokoa kokeiltavaksi. Joissakin merkeissä en edes saa kokoa 80 kiinni, kun jossain toisessa se on löysä.
 
"jokuvaan"
Tuo on muuten totta. Tiedän monta jotka ovat käyttäneet ennen jopa 80 ympärystä vaikka ovat hoikkia ja oikea ympärys on 70 tai jopa 65. Näin esim. 80B:tä käyttävän pitäisi usein käyttää kokoa 75C.

Tavallisessa kaupassa kokoni on yleensä 75C tai 70D, Changella 65 DD. E ole oikeastaan changella pienemmät koot sillä nuo ovat kaikki rinnakkaiskokoja joissa sama kuppi.... Täytyy vaan muistaa että kuppikoko ei sano mitään rinnan koosta jos et tiedä ympärystä! Pienellä ympäryksellä täytyy kupin olla todella iso (tyylin F tai G) jotta rinnat olisivat oikeasti isot.
 
"myyjä"
Lähes kaikki palvelua kaipaavat asiakkaani ovat käyttäneet liian pieniä liivejä.

Rinnanalusmitta saa tosiaan olla napakka. Kuppikoko saa olla niin suuri, että rinta mahtuu reilusti kuppiin eikä tarvitse pelätä, että rinta pullahtaa ulos tai kupin yläreuna painaa rintaa. Eri malleja haarukoimalla löytyy oikea kupin muoto.

Tavallisinta on, että asiakas käyttää koon 80B liivejä, ja sitten kunnolla sovittamalla koko 70-75D onkin se parhaan tuntuinen. Olen huomannut, että moni ajattelee olevansa lihava ja pienirintainen, ja liivikaupassa hoksaakin olevansa yllättävän hoikka ja rinnatkin ovat isommat kuin ajatteli :)
 
"jokuvaan"
Mua ainakin ahdistaa jos liivit kiristää yhtään. Mieluummin siis vähän isompi ympärysmitta.
Pitää myös muistaa että liivit löystyvät käytössä ja siksi kannattaa ottaa suht tiukasti istuvat. Ostin pari kuukautta sitten uudet liivit ja nämä olivat alussa tosi kireät, nyt todella mukavat. Liian löysät ovat minusta taas epämukavat ja eivät edes näytä hyvältä.
 
asss
Mä en oo koskaan löytänyt oikean kokoisia rintaliivejä. En edes liivi liikeen myyjän avuilla. Mutta mulla onkin tyhmän muotoiset rinnat ja vielä lisäks eriparia reilusti.
 
vierass
[QUOTE="jokuvaan";29977567]Pitää myös muistaa että liivit löystyvät käytössä ja siksi kannattaa ottaa suht tiukasti istuvat. Ostin pari kuukautta sitten uudet liivit ja nämä olivat alussa tosi kireät, nyt todella mukavat. Liian löysät ovat minusta taas epämukavat ja eivät edes näytä hyvältä.[/QUOTE]

Ostaessa uloimmat hakaset on kiinni, käytössä löystyessä sitten laitetaan niihin seuraaviin hakasiin.
 
"orion"
Mulla on todennäköisesti väärä koko, mutta ei ole oikeaakaan löytyny. Meinaan sellasta joka istuis oikeesti hyvin. Erityisesti kaarituetuissa on ongelmia. Ne on kaikki liian korkeita, ja painaa kainaloa ja töröttää rinnasta liian ylös.
 
Huutelen puskista
Mua ei sais ikikuuna päivänä rintsikkaliikkeeseen ostamaan liivejäni. Ihan sama, jos nämä markettiliivit ovat vähän väärää kokoa tai sinnepäin. Ihan kamala ajatus, että joku Changen pissis tai kuka vain myyjä toljottaa siinä sovituskopin verhon raossa. Huh. Omatpahan ovat tissini ja kyllä menevät ihan kotioloissa :)
 
ssss
Itseäni on alkanut nyt mietityttämään että jos olisin aina käyttänyt tarpeeksi napakoita rintsikoita, olisivatko rintani kiinteämmät? Eivät kyllä mitenkään roikkuvat ole mutta kyllä niitä saisi kiristettyä ylöspäin. Ikää nyt 24, joten jospa ei kovin suurta vahinkoa ole tullut.
 
"Liisi"
Changen koot poikkeavat kyllä muiden valmistajien vastaavista, sillä esim. Triump tai Patricia tmv. on sopiva pienemmällä rinnan koolla. Suosittelisin kokeilemaan kaiken kokoisia ja mallisia, jotta itselle löytyisi sopivat. Liian iso kuppikoko yleensä kyllä johtaa siihen, ettei liivi tue, vaan roikkuvat reunoina tissien päällä. Näyttää rumalta kun paidan läpi näkyvät tissiliivien reunat.
 
"Scarlett harmaana"
Mua ei sais ikikuuna päivänä rintsikkaliikkeeseen ostamaan liivejäni. Ihan sama, jos nämä markettiliivit ovat vähän väärää kokoa tai sinnepäin. Ihan kamala ajatus, että joku Changen pissis tai kuka vain myyjä toljottaa siinä sovituskopin verhon raossa. Huh. Omatpahan ovat tissini ja kyllä menevät ihan kotioloissa :)
Ei kaikki voi ostaa liivejä marketista ku ei riitä kuppikoot... Halpaa olis jos sais marketista ostaa, mutta ei auta ei.
 

Yhteistyössä