S-etukortti 35€ onko se alentunut kun me maksettiin siitä 5v sitten 100€

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huijattu olo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huijattu olo

Vieras
Kun me hankittiin s-kortti noin 5v sitten se maksoi kokonaan sen 100€
toki meille kerrottiin että sen saa myös ns osamaksulla jos maksaa heti vaikka olikohan se sen 20€
mutta niin kauan kunnes tulee toi 100€ täyteen ei kerrytä tavallaan boonuksia.
Onko toi kortti hinta muka nyt alentunut ja kokonais summa onkin enää sen 35€

S-etukortilla ja K-plussakortilla on k

Sun pitää kysyä, onko juuri sun osuuskaupan hinta muuttunut. Ei kai me muut voida tietää, mihin osuuskuntaan juuri sinä kuulut. Ja mitä tuohon maksuun tulee niin sijoitushan se on, joten mitä väliä paljonko se on alunperin ollut?

Tiedoksi sellainen pikkujuttu sulle aloittaja. Sua ei ole huijattu. Saat joka vuosi osuusmaksullesi koron, joka on eri paikassa eri summa. Viime vuonna oli mm. seinäjoella 20 ja Tampereella 8. Jos olet maksanut 100 euroa, on saamasi summa isompi. Ja sen 100 saa pois jos haluat lopettaa asiakasomistajuutesi.

Kannattaa ottaa asioista selvää, ennen kuin tulee tänne näyttämään kuinka tyhmä on..

Pääkaupunkiseudulla aloitusmaksu on edullisempi (35e)- mutta eipä siellä sitten taida olla häävit ylijäämän palautuksetkaan (<10e) jos sitä ylijäämää edes on. Esim. Kymenlaaksossa joutuu kortista pulittamaan nykyään varmaan noin 100e (itse hankkinut markka-aikaan 500mk) mutta joka vuosi tulee ylijäämän palautuksia kymmeniä euroja bonusten lisäksi joten kyllä kortti on itsensä takaisin maksanut.

Ei se ole se S-etukortti mikä maksaa, vaan se S-ryhmän jäsenyys eli osuus. Tosiaan joka vuosi saat ylijäämänpalautusta, joka on suhteessa sijoittamaasi osuusmaksuun.

Ei se ole se S-etukortti mikä maksaa, vaan se S-ryhmän jäsenyys eli osuus. Tosiaan joka vuosi saat ylijäämänpalautusta, joka on suhteessa sijoittamaasi osuusmaksuun.

Ei kaikkialla maksella mitään ylijäämäpalautuksia, en ole sellaisia kertaakaan saanut, vaikka jäsen olen ollut yli 10 vuotta. Vuosittainen korkomaksu pääomalle tulee, sillä olen jo tuon pääoman saanut takaisin ja lopettaessa saan vielä tuon satasen pääoman takaisin.

Kyllä täälläkin on 100e se maksu.

Mutta hölmöjähän ootte kaikki, joilla lompakossa on S-kortti tai Plussa tai mikälie.

Ihan kuin se hölmöläisen peitonjatkaminen.

Kauppalehdessä olleen tutkimuksen mukaan sinkuille tai pareille ei ole mitään hyötyä käyttää S-korttia. Ostamalla "kortittomista" kaupoista saa ostoksen tutkimuksen mukaan 14-21% edullisemmin kokonaishinnaltaan. Lidl oli ylivoimaisesti halvin kauppa ostoskorihinnoiltaan. Lisäksi ero vain kasvoi, jos sortui käyttämään ABC-huoltamoita. Tämän on ketjun päällikkökin myöntänyt, että hintoihin laitetaan bonus-lisä.

Mutta hölmöjähän ootte kaikki, joilla lompakossa on S-kortti tai Plussa tai mikälie.

Ihan kuin se hölmöläisen peitonjatkaminen.

Vielä tyhmempää on jättää niitä käyttämättä, kun kyseisissä kaupoissa käy. Löytyy molemmat sekä monen monta muuta korttia, millä saa erilaisia alennuksia. Korttien perusteella en ostopaikkaa valitse, tosin jos kortilla saa jostain tuotteesta -30% alen, niin voin sen hyödynnyttää, jos se on silloin halvempi kuin muualla.

S-etukortin olen hankkinut piensijoituksena, harvalle sijoitukselle saa vuotuisen 10% koron, itse bonuksia ei meille sitten paljoa tule. Lasten säästöpossutileiltä tuli juuri ilmoitus, ettei niille maksella mitään korkoa.

Pääkaupunkiseudulla aloitusmaksu on edullisempi (35e)- mutta eipä siellä sitten taida olla häävit ylijäämän palautuksetkaan (<10e) jos sitä ylijäämää edes on. Esim. Kymenlaaksossa joutuu kortista pulittamaan nykyään varmaan noin 100e (itse hankkinut markka-aikaan 500mk) mutta joka vuosi tulee ylijäämän palautuksia kymmeniä euroja bonusten lisäksi joten kyllä kortti on itsensä takaisin maksanut.

Mie maksoin Kouvolassa vuonna -95 100mk. Kyllä on moneen kertaan maksanut itsensä takaisin!

Vielä tyhmempää on jättää niitä käyttämättä, kun kyseisissä kaupoissa käy. Löytyy molemmat sekä monen monta muuta korttia, millä saa erilaisia alennuksia. Korttien perusteella en ostopaikkaa valitse, tosin jos kortilla saa jostain tuotteesta -30% alen, niin voin sen hyödynnyttää, jos se on silloin halvempi kuin muualla.

S-etukortin olen hankkinut piensijoituksena, harvalle sijoitukselle saa vuotuisen 10% koron, itse bonuksia ei meille sitten paljoa tule. Lasten säästöpossutileiltä tuli juuri ilmoitus, ettei niille maksella mitään korkoa.

Olet siis todellinen PIENsijoittaja.

Ainakin mulle sinkkuna paljon hyötyä s-kortista, bonuksia enimmillään kymppi kuussa ja se ylijäämän palautus. Plussakortista ei ole hyötyä olekaan puhumattakaan ykkösbonuksesta.

Yhteistyössä