relaatio 39

apuja
[QUOTE="Pelaaja";29965314]Siis kuinka on mahdollista, että tuon saman kappaleen on silmäillyt monta kertaa mutta ei vain mennyt kaaliin. No nyt meni, kiitos.

Noihin puuttuviisi en ole edes päässyt viel
.[/QUOTE]

Minulle ei mene kaaliin. Tuijotan wikin sivuja kyseisen herran luetteloa kappaleista. Ja kohdasta M. Enkä löydä mitään sopivaa.

apuja
[QUOTE="Pelaaja";29966000]Joo, oli tosin hankala jotenkin se huomata. On tavallaan hirveän iso paikka ynnä minä ja mun kaverit.[/QUOTE]

Kuinka tyhmäksi itsensä voikaan tuntea :LOL:. Löytyihän se lopulta :D.

???
Olisiko rockiin ne kaksi sanaa ruo ja MP väliltä oikeasta yläkulmasta? Eli ruo 11 ja MP 3

Eikä se marilynin kesäpaikan jatkokaan ole edelleenkään löytynyt, tosin en tässä nyt ole niin etsiskellytkään, pohtinut vain muuta tehdessäni. :)

makikat
Perässä tullaan... 7 ruutua auki ja 102 sanaa...

Tositelevisio ja Rock -ruutujen rajalla oleva 6+7 ei nyt aukea... Mulla on molemmat yhdistyvät sanat, se jou... ja vek... ja ilmeisesti se sana liittyy tuohon ukonkäppänään, mutta kun ei!

Myös Marilyn -ruudussa pääsanasta lähtevä 5+5+5 lyö tyhjää.

"Eva"
Ihmettelen vaan miten näitäkin sanoja voi löytää :

Marilyn Monroe:
Spart 5+2+12
sin 6+6

Normandian maihinnousu:
kirj 6+6
kirj 6+8

näihin ei siis tule mistään vastasanoja ja ettiminen täyttä hakuammuntaa..
esim kirjailijoissa kävin kokonaan suomalaisten kirjailijoiden listan läpi a-x eikä mikään osunut. nyt meen wikin perus kirjailija ettimisellä kirjailijoita läpitte..

Ihmettelen kyllä suuresti mitä tekijä aatellut kun näin vaikeesti relaa tehnyt näiden sanojen kanssa..

"Pelaaja"
[QUOTE="Eva";29966095]Ihmettelen vaan miten näitäkin sanoja voi löytää :

Marilyn Monroe:
Spart 5+2+12
sin 6+6

Normandian maihinnousu:
kirj 6+6
kirj 6+8

näihin ei siis tule mistään vastasanoja ja ettiminen täyttä hakuammuntaa..
esim kirjailijoissa kävin kokonaan suomalaisten kirjailijoiden listan läpi a-x eikä mikään osunut. nyt meen wikin perus kirjailija ettimisellä kirjailijoita läpitte..

Ihmettelen kyllä suuresti mitä tekijä aatellut kun näin vaikeesti relaa tehnyt näiden sanojen kanssa..[/QUOTE]

Uskoisin, että kyseiset kirjailijat ovat tekijälle niin tuttuja, ettei hän osaa ajatella niiden olevan vaikeita muille.

"Eva"
[QUOTE="Pelaaja";29966110]Uskoisin, että kyseiset kirjailijat ovat tekijälle niin tuttuja, ettei hän osaa ajatella niiden olevan vaikeita muille.[/QUOTE]

Niimpä..
Mutta aina kun relaa tekee pitäisi aatella ratkojan kannalta johdonmukaisesti,mitenkä ks sanan voi löytää,jos aihe on tuntematon.
Nytkin juur kirjailijasta lähtee 3 haaraa ja vastasanoja ei oo - eli et tiijä mistä kirjasta mahd. kyse.

rajatonta hakuammuntaa jäljelle jääneiden sanojen etsintä.

"Pelaaja"
[QUOTE="Eva";29966120]Niimpä..
Mutta aina kun relaa tekee pitäisi aatella ratkojan kannalta johdonmukaisesti,mitenkä ks sanan voi löytää,jos aihe on tuntematon.[/QUOTE]

Näinhän se on. Minua ei haittaa jos yhdeltä suunnalta sanaa on melkein mahdoton löytää, jos sen kuitenkin voi löytää toisesta suunnasta kun sinne pääsee. Mutta tällaiset päättyvät haarat ja laaja aihepiiri josta pitäisi sanoja hakea ei ole kovinkaan kivaa.

???
[QUOTE="Pelaaja";29966211]Olen muuten aina ihmetellyt, että kuka saa sen toisen puoliskon ;)[/QUOTE]

Ehkä se on vain puolikas valtakunta verotuksellisista syistä ja toinen puolikas saadaan sit seuraavana vuonna. :)

newman
Kiitos vihjeestä, mutta sitten taas jymähti. Nelosena keikun eli johonkin näistäkin voisi vinkki löytyä.

Marilyn
spar... 5+2+12
sin... 6+6

Normandia
kirj... 6+8 ja 6+6

satuhahmo
korko 3
loh... 14+5

Yhteistyössä