Apteekki myi vääränlaista aurinkosuojaa, jota olen nyt käyttänyt alle 2-vuotiaalla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kössis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No hei. Mähän kirjoitin, että suurimmaksi osaksi suojataan vaatteilla ja joskus on vaan pakko laittaa. Vai eikö kukaan muu käytä todella vaaleaihoista pientä uimassa??? Ja unohdin myös sanoa, että rasva on samalla myös tarkoitettu 4-vuotiaalle pojallekin. Ja hänellekin siis halusin pelkkää fysikaalista suojaa siis, vaikka iän puolesta muutkin olisivat käyneet.
Olen silti tosi harmissani, kun farmaseutti ei asiasta tiennyt ja myi aivan väärää tuotetta. Kun annoin palautetta, farmaseutti sanoi, että todellakin heidän pitää osata neuvoa oikein ja palvelussa on siis tapahtunut virhe. Onneksi tosiaan sitä rasvaa ei ole paljon pienimmällä ikinä käytetty. Mutta harmittaa myös isomman osalta, kun hänellä sitä on enemmän käytetty siis jo 3-vuotiaasta asti, kun ei tuon ikäistä voi pitää auringosta pois koko päivää ja johan se nyt tukehtuu pitkähihaisiin vaatteisiin, kun päämärkänä tuolla juoksee.

Mun lähiapteekissa on yksi harppu, joka on muun muassa tarjonnut sinkkivoidetta rikkoontuneelle iholle ja muuta pientä kivaa. Aina kun kysyn jotain, katsoa möllöttää tuoteselostetta ja sitten päästää suustaan jonkun sammakon. Antaisin palautetta jos tietäisin, kenelle.

Mitäs sammakkoa tuossa oli. Kaikki tietää että esim. vauvan rikkoontuneelle peppuiholle sinkkivoide on mitä mainioin. Sitä voi hyvin käyttää myös muihin ihorikkoihin.

Synteettinen todellakin voi joskus olla parempi kuin luonnontuote. Yhtenä syynä esim. allergiat, jota luonnontuotteet voi joillekkin aiheuttaa. Lisäksi ei kannata sokeasti luottaa kaikkiin "luonnontuotteisiin", ei ne välttämättä ole mitään 100% puhdasta ja tervettä kamaa...

Mullekkin muutes apteekista tarjottiin avonin aurinkorasva yksivuotiaalle, jossa on kemiallinen suoja. Koska se 50+ suoja nyt vaan on parempi kuin suojakerroin 25+. Ohjeena oli toki suojata ensisijaisesti vaatteilla niinkuin olemme aina tehneet + esim. rattaissakin on aurinkovarjo, mutta ymmärrettävästi aina se ei onnistu jolloin tuota rasvaa voi sipaista paljaille alueille (esim. kämmenselät). Noin pieninä määrinä ja satunnaisesti käytettynä siitä ei apteekkarin mukaan ole haittaa, ja pahinta on kuitenkin se palaminen vauvana/lapsena, jota taas ei saisi päästää MISSÄÄN NIMESSÄ tapahtumaan.

Eniten mua ottaakin tässä päähän se, että menen varta vasten apteekkiin ja luotan farmaseuttiin ja maksan maltaita aurinkorasvasta, joka on ihan peee...askaa... Olisin aivan yhtä hyvin voinut kävellä lähikauppaan ja ostaa Pirkan aurinkorasvaa.

Mitäs sammakkoa tuossa oli. Kaikki tietää että esim. vauvan rikkoontuneelle peppuiholle sinkkivoide on mitä mainioin. Sitä voi hyvin käyttää myös muihin ihorikkoihin.

Synteettinen todellakin voi joskus olla parempi kuin luonnontuote. Yhtenä syynä esim. allergiat, jota luonnontuotteet voi joillekkin aiheuttaa. Lisäksi ei kannata sokeasti luottaa kaikkiin "luonnontuotteisiin", ei ne välttämättä ole mitään 100% puhdasta ja tervettä kamaa...

Mullekkin muutes apteekista tarjottiin avonin aurinkorasva yksivuotiaalle, jossa on kemiallinen suoja. Koska se 50+ suoja nyt vaan on parempi kuin suojakerroin 25+. Ohjeena oli toki suojata ensisijaisesti vaatteilla niinkuin olemme aina tehneet + esim. rattaissakin on aurinkovarjo, mutta ymmärrettävästi aina se ei onnistu jolloin tuota rasvaa voi sipaista paljaille alueille (esim. kämmenselät). Noin pieninä määrinä ja satunnaisesti käytettynä siitä ei apteekkarin mukaan ole haittaa, ja pahinta on kuitenkin se palaminen vauvana/lapsena, jota taas ei saisi päästää MISSÄÄN NIMESSÄ tapahtumaan.

Apteekin sinkkivoide on liian paksua tuohon tarkoitukseen, ei siis saa laittaa vauvan iholle! Vauvalle voi laittaa niitä liberon, natusanin ym. sinkkivoiteita, ovat kevyempää kamaa!

Eniten mua ottaakin tässä päähän se, että menen varta vasten apteekkiin ja luotan farmaseuttiin ja maksan maltaita aurinkorasvasta, joka on ihan peee...askaa... Olisin aivan yhtä hyvin voinut kävellä lähikauppaan ja ostaa Pirkan aurinkorasvaa.

En minä nyt tiedä, onko se pee...askaa kuitenkaan. Voi olla, että muutaman vuoden päästä todetaan nimenomaan fysikaalinen suoja vaaralliseksi, kun opitaan lisää titaanin ja sinkin imeytymisestä pienen lapsen elimistöön.

Siinä nimenomaan yksi syy, miksei myöskään sinkkivoidetta rikkinäiselle iholle.

Hyvä nyrkkisääntö on, että jos suojakerroin on 30 ja yli, ei voi olla vain fysikaalinen suoja.

Ja sinkkivoide, miten apteekin sinkkivoide olisi pahasta verrattuna päivittäiskauppojen sinkkivoiteisiin?

Imettäessä menin apteekista kysymään nänneihin jotain hoitavaa voidetta mitä ei tarttis pestä pois, eli ei esim bepanthenia. Sain sitä. Kerroin että neuvolakin kyllä sen kieltää. Farmaseutti tiesi paremmin - olihan hän itsekin käyttänyt ;)

Aurinkorasvaa ilman kemiallista suojaa pyysin alle yksi vuotiaalle. Tarjottiin jotain ruskeaa paksua meikkivoidetta. Oikeesti. Apteekissa.

Hyvä nyrkkisääntö on, että jos suojakerroin on 30 ja yli, ei voi olla vain fysikaalinen suoja.

Ja sinkkivoide, miten apteekin sinkkivoide olisi pahasta verrattuna päivittäiskauppojen sinkkivoiteisiin?

Liian paksua, iho ei hengitä. Kaupan rasvat ovat sellasta lirua, etkö ole huomannut eroa? Ihan ihotautilääkäri sanoi ettei esim. vauvan pyllylle apteekinsinkkiä. Myös neuvolan terkka on sanonut samaa..

Perustele. Vahvimmat myrkyt ja voimakkaimat allergeenit ovat puhtaita luonnontuotteita.

No mutta eikai tolla ole väliä sellaselle tavalliselle ihmiselle kuka ei ole allerginen tai saa oireita? Allergiset voi sitte käyttää mitä huvittaa, eihän se tarkoita että luonnontuotteet on huonoja? Sama koskee muita tuotteita, jos joku ei voi käyttää, tarkoittaako huonoa tuotetta?

Alkuperäinen kirjoittaja niin vielä;29964185:
No mutta eikai tolla ole väliä sellaselle tavalliselle ihmiselle kuka ei ole allerginen tai saa oireita? Allergiset voi sitte käyttää mitä huvittaa, eihän se tarkoita että luonnontuotteet on huonoja? Sama koskee muita tuotteita, jos joku ei voi käyttää, tarkoittaako huonoa tuotetta?

Ihme perusteluja, miksi vedetään jotkut myrkyt keskusteluun? Miksi niitä laitettais ihovoiteisiin? Jos ette käytä luonnonkpsmetiikkaa niin fine. Itselleni nuo on ollu parhaita, ei iho ärsyynny. Miksi niitä synteettisiä valmisteita pitää noin puolustella? Mitä myrkkyjä niissä on? Niinku sanoin, kaikki käyttäkööt mitä parhaaksi kokee.

Imettäessä menin apteekista kysymään nänneihin jotain hoitavaa voidetta mitä ei tarttis pestä pois, eli ei esim bepanthenia. Sain sitä. Kerroin että neuvolakin kyllä sen kieltää. Farmaseutti tiesi paremmin - olihan hän itsekin käyttänyt ;)

Aurinkorasvaa ilman kemiallista suojaa pyysin alle yksi vuotiaalle. Tarjottiin jotain ruskeaa paksua meikkivoidetta. Oikeesti. Apteekissa.

Bepanthenia ei tarvitse pestä nänneistä pois, sitä annetaan myös sairaalassa rinnanpäihin.

[QUOTE="vieraana";29964207]Bepanthenia ei tarvitse pestä nänneistä pois, sitä annetaan myös sairaalassa rinnanpäihin.[/QUOTE]

SE on Lansinohia mitä sairaalassa annetaan

Apteekin fysikaalisissa suojissa on nanokokoisia hiukkasia ja luonnonkosmetiikan aurinkorasvoissa usein hajusteita, joista esim. laventeli on ainakin pojille estrogeenisena haitallista. Eli huonoja ovat kaikki jos alkaa kovin tarkkaan tutkimaan.

[QUOTE="vieraana";29964207]Bepanthenia ei tarvitse pestä nänneistä pois, sitä annetaan myös sairaalassa rinnanpäihin.[/QUOTE]

Bepanthenin omassa paketissakin lukee että tarvii pestä pois ennen imetystä..
Mutta farmaseutti siltikin tiesi paremmin.. ;)

Kannattaa lukee ne tuoteselosteet.. bebakin on täynnä aika monenlaista ainetta...

Bepanthen PITÄÄ pestä pois, näin synnärillä minulle sanottiin kun tuota kyseistä rasvaa lätästiin purkki kouraan! Lansinohia ei tarvitse pestä pois! Se ohje on vissiin muuttunut koska 2008 Bepathenia ei tarvinnut pestä ja 2011 piti pestä,eli tossa välissä se on tutkittu että parempi pestä poissa!

Apteekin sinkkivoide on liian paksua tuohon tarkoitukseen, ei siis saa laittaa vauvan iholle! Vauvalle voi laittaa niitä liberon, natusanin ym. sinkkivoiteita, ovat kevyempää kamaa!

Älä puhu p*skaa. Apteekissakin myydään niin erilaisia sinkkivoiteita, että kyllä löytyy myös tuote vauvan pyllyiholle. esim. Zinkosal sinkkivoide 20 g - Apteekkituotteet.fi verkkoapteekki. Ja ymmärsin tekstistäsi että olit hakemassa sitä tuotetta itsellesi, joten edelleen, mitä sammakkoa oli neuvoa laittamaan sinkkivoidetta ihorikolle?

Harhat ja epäluulot sitten asia erikseen, eli nää "kyllä kohta tutkitaan että sinkki aiheuttaa syöpää jnejnejne".... ja "minusta" sinkkivoidetta ei voi käyttää ihorikolle. Jokainen voi pienessä päässään olla mitä mieltä haluaa, mutta ei sitä nyt ihan ainoana totuutena kannata kuuluttaa.

Sinkki ja iho

No mutta eikö luonnollinen ole parempi kuin synteettinen?

Ei mitenkään yksiselitteisesti. Monessa yhteydessä synteettiset tuotteet ovat turvallisempia ja parempia kuin ns. luonnontuotteet. Miksi tästäkin on tullut tällainen ideologiakysymys, eikä perustella asioita tutkimuksilla. Luonnontuotteilla voi aiheuttaa mm. pahoja allergioita, jotka ovat myös osa luonnon kiertokulkua.

Harva se päivä saa lukea, että taas on vedetty joku vaarallinen tai haitallinen tuote markkinoilta, vaikka sitä myydään luontaistuotekaupoissa, jotka ovat todella huijauksen mestareita.

Minä olen alkanut vähän vierastaa niitä fysikaalisen suojan voiteitakin, tiedä mitä niiden imeytyminen ihoon sitten vaikuttaa...

Enemmän olen kyllä huolissani muovisista astioista, teflonpannuista ja muusta päivittäin käytetystä kuin aurinkorasvasta.

Minua on tosissaan alkanut hämmästyttää miten ammattitaidotonta väkeä apteekissa on töissä. Vuosia sitten minulle on sattunut sama aurinkorasvamoka, vein sitten purkin apteekkiin ja ilmoitin että lapselle on kemiallista suojaa halua, ja apteekissa pitäisi olla ammattitaitoa esitellä eri tuotteet ja niiden erot.

Täällä ei apteekista myyty syylälääkettä nelivuotiasta varten, ei kolmevuotiaalle allergialääkettä. Molempia löytyy käsikauppalääkkeinä ja niihin ei tarvita reseptiä. Myös raskaanaoleva kävi äitiysneuvolan th:n kehotuksesta ostamassa Gyno-Daktarinia: ei myyty! Pitää kuulemma olla resepti. Hevonkukkua. Apteekissa ei vain uskalleta myydä "erityisryhmille" lääkkeitä, koska halutaan pestä kädet vastuusta.

Älä puhu p*skaa. Apteekissakin myydään niin erilaisia sinkkivoiteita, että kyllä löytyy myös tuote vauvan pyllyiholle. esim. Zinkosal sinkkivoide 20 g - Apteekkituotteet.fi verkkoapteekki. Ja ymmärsin tekstistäsi että olit hakemassa sitä tuotetta itsellesi, joten edelleen, mitä sammakkoa oli neuvoa laittamaan sinkkivoidetta ihorikolle?

Harhat ja epäluulot sitten asia erikseen, eli nää "kyllä kohta tutkitaan että sinkki aiheuttaa syöpää jnejnejne".... ja "minusta" sinkkivoidetta ei voi käyttää ihorikolle. Jokainen voi pienessä päässään olla mitä mieltä haluaa, mutta ei sitä nyt ihan ainoana totuutena kannata kuuluttaa.

Sinkki ja iho

Niin, mä en ollut se kenelle apteekista oli sammakkoja päästetty suusta. Ihan sivusta huutelija vaan. Minusta tässä puhuttiin kahdesta eri asiasta, ihorikosta ja vauva herkästä vaippa-alueen ihosta.

Sähän saat tunkea sinkkivoidetta tai muita rasvoja vaikka pyllyysi, mutta se että muut ei tee samoin, ei tee sinun tavasta toimia sitä AINOAA OIKEAA!

Niin, mä en ollut se kenelle apteekista oli sammakkoja päästetty suusta. Ihan sivusta huutelija vaan. Minusta tässä puhuttiin kahdesta eri asiasta, ihorikosta ja vauva herkästä vaippa-alueen ihosta.

Sähän saat tunkea sinkkivoidetta tai muita rasvoja vaikka pyllyysi, mutta se että muut ei tee samoin, ei tee sinun tavasta toimia sitä AINOAA OIKEAA!

Mä olen se, jolle päästeltiin sammakoita. Tässä oli kysymys nimenomaan vaippa-alueen ihorikosta. Sekä lääkäri että ammattitaitoisempi apteekin henkilö olivat järkyttyneitä ohjeistuksesta. Ihme tyyppi tuo hillla, sekoilee ja kiroilee.

Yhteistyössä