Ruikuttavan omegamiehen kosto. Älä katso videota, jos asiat jäävät pyörimään päähäsi ja olet herkkä.

  • Viestiketjun aloittaja Peyote
  • Ensimmäinen viesti
vieras-
Tottahan tuo ja..


Ihmislähtöisyys tulisi ottaa paremmin huomioon
ja se mahdollisesti vaatisi lisää resursseja.

Ei varmaan voi väittää että esim. vanhukset saavat hyvää palvelua
tai että mt-tsto:n tila Suomessa on edes tyydyttävällä tasolla?

Ei mikään ihme että hoitajat saattavat paatua tai tulee burn-out kun koetaan riittämättömyyttä, oltiin sitten kuinka ammattitaitoisia tahansa.
Tottakai hoiva-ala tarvitsee lisää rahaa ja työntekijöitä.

Nyt oli aiheena kuitenkin se, että noilla aloilla työskentelevä ei voi kantaa vastuuta asiakkaidensa tekemisistä ja silti jaksaa työssään hyvänä ja ammattilaisena.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja Nyynä
9MM
Niin. Joissain tapauksissa tekijän vanhemmilla varmaan onkin syytä siihen tapahtuneeseen. Mutta ei sittenkään ole oikein heitä uhkailla.
Sanon viellä suoraan et en kattonu niitä videoita. kiusattiinko sitä vanhmepien toimesta mitätöitiinkä aina. entäs elämän piirit saiko rauhaa koskaa siis kiusattiinko sitä verbaalisesti muitten toimesta? jos noin ni se on paska juttu kun jos oamt vanhemmat ei anna yhtään arvoa ja se sama homma jatkuu sitten muuallakin ei koskaan kerkiä kasvamaan rauhallisessa menossa ja lämpimyydessä.
 
Peyote
Sanon viellä suoraan et en kattonu niitä videoita. kiusattiinko sitä vanhmepien toimesta mitätöitiinkä aina. entäs elämän piirit saiko rauhaa koskaa siis kiusattiinko sitä verbaalisesti muitten toimesta? jos noin ni se on paska juttu kun jos oamt vanhemmat ei anna yhtään arvoa ja se sama homma jatkuu sitten muuallakin ei koskaan kerkiä kasvamaan rauhallisessa menossa ja lämpimyydessä.
No tuos videossa tyyppi puhui lähinnä itsestään. Kehui itseään ja valitti että on kärsinyt jo 8 vuotta ilman seksiä, kaaauhea kärsimys ja ahdinko. Oli videossa 22 ja koki maailmanlopuksi että on neitsyt.

Oli muitakin videoita, melkein kaikissa istui autossa.
 
Tottakai hoiva-ala tarvitsee lisää rahaa ja työntekijöitä.

Nyt oli aiheena kuitenkin se, että noilla aloilla työskentelevä ei voi kantaa vastuuta asiakkaidensa tekemisistä ja silti jaksaa työssään hyvänä ja ammattilaisena.
Oman kokemukseni takia tähän aiheeseen kommentoin.
Toki varmaan yksilöllistä, mutta mun kokemuksen perusteella työssänsä aloittava
osaa ottaa ihmiset helpommin ihmisinä huomioon (ilmeisesti epäammattimaisuutta), kuin alan
ammattilainen, joka mun käsityksen mukaan on jo paatunut.:D
(ilmeisesti ammattimaisuutta)
 
9MM
Siis seksistä tapahtui toi mun pakko sanoo tähän et nyt on vaikee ymmärtää ku en oo kyl tavannu miestä joka valittais seksin puutteesta. ei sillä et tappo hommia muutenkaan ymmärtäisin.

Enenmmän mietin sitä ihmisen psyykeä ja syitä
 
9MM
Oman kokemukseni takia tähän aiheeseen kommentoin.
Toki varmaan yksilöllistä, mutta mun kokemuksen perusteella työssänsä aloittava
osaa ottaa ihmiset helpommin ihmisinä huomioon (ilmeisesti epäammattimaisuutta), kuin alan
ammattilainen, joka mun käsityksen mukaan on jo paatunut.:D
(ilmeisesti ammattimaisuutta)
itse asiassa kun menin ni mullehan sanottiin et ei tunetta mukaan. ei jsut noilal sanoilla mut enhän mä pystyny oleen ilman tunetta :) sit mun mielestä vaikka olinkin sivarina niin se että joka päivä toivoin et kukaan ei oo kuollu sillä välin ku oon poissa.
 
vieras-
Oman kokemukseni takia tähän aiheeseen kommentoin.
Toki varmaan yksilöllistä, mutta mun kokemuksen perusteella työssänsä aloittava
osaa ottaa ihmiset helpommin ihmisinä huomioon (ilmeisesti epäammattimaisuutta), kuin alan
ammattilainen, joka mun käsityksen mukaan on jo paatunut.:D
(ilmeisesti ammattimaisuutta)
Toki joku vaikka nyt poliisi joutuu itsensä kovettamaan tietyssä määrin, että jaksaa ne uhrit ja murhapaikat ja ruumiit. Jos tarkoitat paatumisella sitä?

Työhönsä leipääntyneitäkin on varmasti. Paatunut?

Ammattilainen, joka on hyvä työssään, osaa ottaa ihmiset ihmisinä, mutta osaa silti vetää sen rajan vaikka nyt sen vastuunkantamisen kohdalle, eikä ota työssään tulevia asioita henkilökohtaisena. Näin hän pystyy auttamaan muita, on hyvä työssään ja jaksaa tehdä sitä työtä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
itse asiassa kun menin ni mullehan sanottiin et ei tunetta mukaan. ei jsut noilal sanoilla mut enhän mä pystyny oleen ilman tunetta :) sit mun mielestä vaikka olinkin sivarina niin se että joka päivä toivoin et kukaan ei oo kuollu sillä välin ku oon poissa.
Ei sopis meille toi ammatti sit ollenkaan.:D

Onkohan se tosiaan niin että jos annat pikkusormen niin se vie koko käden.
 
9MM
Ei sopis meille toi ammatti sit ollenkaan.:D

Onkohan se tosiaan niin että jos annat pikkusormen niin se vie koko käden.
siis mun käsityksen mukaan jos sulla on tunteet mukana siellä ni pääset lähemmäs. ku sellanen kylmän etäinen joka on muodollisuus. Tieäkkö mikä oli hieno homma vanha sotilas joka eka katteli mun lettiä sillain if u know what imean. nih sitten sse yks päivä näytti sen vanhat asetakit mulle ja oli innoissaa kertoilemassa. Mun mielestä hoitoaloilla pitää olla sitäkin mukana virkistää kummasti ku joku oikeesti kuuntelee
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
siis mun käsityksen mukaan jos sulla on tunteet mukana siellä ni pääset lähemmäs. ku sellanen kylmän etäinen joka on muodollisuus. Tieäkkö mikä oli hieno homma vanha sotilas joka eka katteli mun lettiä sillain if u know what imean. nih sitten sse yks päivä näytti sen vanhat asetakit mulle ja oli innoissaa kertoilemassa. Mun mielestä hoitoaloilla pitää olla sitäkin mukana virkistää kummasti ku joku oikeesti kuuntelee
Ihanaa!:heart:
Mä niin rakastan vanhuksia ja heidän tarinoitaan kuuntelee niin mielellään.:heart:
 
Pessimisti
Mitä ajatuksia herättää tämä kirjoitus?

Näkökulma: Joukkomurhaajat ovat säälittäviä | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Joukkomurhaajat ovat säälittäviä

Tiistai 27.5.2014 klo 14.14

Yliopistoiskujen suunnittelijat kertoivat olevansa koulukiusattuja ja syrjäytyneitä. Ei vakuuta, kirjoittaa Edith Andersson

Maija ja Matti tapasivat Tor-verkossa toissavuoden jouluna. He solmivat pikaisesti kiinteän ihmissuhteen, jonka yhteisenä päämääränä oli tappaa mahdollisimman monta ihmistä kaasulla, myrkyllä, veitsillä ja aseilla näyttävässä iskussa Helsingin yliopistoon. Parikymppinen pari fantasioi joukkotuhosta lukuisissa viesteissään yli vuoden ajan.

He tapasivat kerran, kun Matti saapui pohjoisesta tapaamaan Maijaa. Yhdessä käytiin katsastamassa paikkoja Helsingin yliopistolla, missä parin vihaama alfanuoriso eli humanistiylioppilaat parveilevat. Sitten räplättiin puhelinta ja läppäriä Maijan sohvalla. Poliisikuulusteluissa ilmenee, että kiusallistakin oli.

Ihmissuhde ei saanut sinettiään pohjoisen pallonpuoliskon raaimmassa joukkomurhassa, vaan käräjillä käydään nyt läpi hyvin merkillistä tapausta, ensimmäistä laatuaan. Joukkotuhon suunittelemisesta tuli vasta viime vuoden vaihteessa rikos.

Matti ja Maija ovat oikeudessa ja poliisin kuulusteluissa kertoneet kumpikin olleensa koulukiusattuja, ulkopuolelle jääneitä, syrjittyjä ja syrjäytyneitä.

Maijan luona ei ennen Mattia ollut käynyt seitsemään vuoteen vieraita. Mattikin oli ollut ikänsä yksinäinen. Yhdessä Maijalle lähettämässään viestissä Matti kertoi olevansa aidosti iloinen siitä, että oli vihdoin tavannut kaltaisensa ihmisen.

Molempia yhdisti myös syvä viha hyvinvointivaltiota kohtaan. Syytettyjen tausta ei ole varsinainen yllätys, sillä vastaava toistuu joukkotuho joukkotuholta, massasurma massasurmalta, niin ulkomailla kuin Suomessakin.

Koulukiusaaminen ja rankat elämänkokemukset ovat valitettava asia, mutta niistä ei saa muodostua tekijää, jonka vuoksi jotenkin ymmärtäisimme Maijan ja Matin perverssejä suunnitelmia. Koulukiusaaminen ja ahdistus upottavat ihmisen pohjalle, mielenterveysongelmat saavat polvilleen - mutta joukkomurhan suunittelu on oma lukunsa.

Voimme tietysti miettiä, miksi kukaan ei havainnut kahden poikkeusyksilön harhaista hätää aiemmin, mutta tärkeä viesti on: mielenterveysongelmat eivät ole syy teurastamiseen, tappamiseen, myrkyttämiseen eikä joukkotuhoon. Mielenterveysongelmaiset ihmiset ovat tavallisia ihmisiä arkipäivän ongelmineen - eivät joukkomurhaajia eivätkä niiden suunnittelijoita.

Matti ja Maija voivat olla uhreja, mutta mittakaava ei täsmää. Mikään määrä koulukiusaamista tai se, että lääkäri kieltäytyy edistämistä sukupuolenkorjausprosessia ei oikeuta tappamaan sataa viatonta.

Tarinan varsinainen opetus on kuitenkin se, että Suomessa elää mittaamaton määrä ihmisiä, jotka fantasioivat joukkotuhosta, kouluampumisista, murhaamisesta, verestä ja suolenpätkistä. Osa hautoo unelmia itsekseen, mutta huomattavan moni ottaa seuraavan askelen: alkaa etsiä itsensäkaltaisia ihmisiä anonyymisti internetistä.

Valvontaa parantamalla emme pääse käsiksi näiden yksilöiden unelmiin ja yksityiseen viestintään.

Ehkä avain on syrjäytymisen ehkäisemisessä: niissä pienissä arkipäivän teoissa, joiden läsnäoloa ei huomaa, mutta puuttumisen havaitsee.

Ja siinä, että ahdistuneet joukkotuhofantasioijat ymmärtävät seuraavan: toisten tappaminen on säälittävää.

Joukkoampujat eivät ole sankareita, eivät edes antisankareita. He ovat ainoastaan yhtä säälittäviä kuin heidän viimeinen tekonsa maan päällä.
 
Ok. Mä ymmärsin ton "jokaisella pitäisi olla tietty taso" ulkopuolelta tulevaksi määritelmäksi, että esim. kun sä oot tollanen niin sun pitää tyytyä tälläseen ja unohtaa kaikki parempi, koska et sä sellaista ansaitse. Eli jos esim. mä olisin omega ja olisin betan kanssa niin olisin rikkonut jotain kirjoittamatonta normia ja mua tai mun puolisoa voisi katsoa kieroon, koska jotain häiriintynyttähän siinä täytyy olla.

Jos taas se on sisältä tuleva määritelmä omasta tasosta niin ok.
Tarkoitin omaa määrittelyä. Lähinnä juuri siinä että ei suostu mihin vain että ei olisi yksin.
 
vierasa
Tossa on se tärkeä pointti, että jos saataisiin heidät uskomaan, että joukkosurmaajat ovat säälittäviä. Tuokin amerikkalainen poika kuvitteli, että häntä pidetään mahtavana alfamiehenä teon jälkeen kun todellisuudessa häntä pidetään vain säälittävänä. Media voi osaltaan vaikuttaa tähän asiaan, mielestäni joukkosurmaajien kuvia ja ehkä jopa nimiä ei pitäisi julkistaa. Mutta en tiedä voiko asiaan muulla tavalla vaikuttaa, harhainen mieli kuvittelee jokkosurman olevan jotain suurta ja mahtavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Nyynä
Peyote
Tossa on se tärkeä pointti, että jos saataisiin heidät uskomaan, että joukkosurmaajat ovat säälittäviä. Tuokin amerikkalainen poika kuvitteli, että häntä pidetään mahtavana alfamiehenä teon jälkeen kun todellisuudessa häntä pidetään vain säälittävänä. Media voi osaltaan vaikuttaa tähän asiaan, mielestäni joukkosurmaajien kuvia ja ehkä jopa nimiä ei pitäisi julkistaa. Mutta en tiedä voiko asiaan muulla tavalla vaikuttaa, harhainen mieli kuvittelee jokkosurman olevan jotain suurta ja mahtavaa.
Ennenvanhaan roistot joutu häpeäpaaluun ja jalkapuuhun. Nykyisin ei saa edes kusipääksi sanoa.
 
9MM
siis paasausta aika paljon.

Ehkä avain on syrjäytymisen ehkäisemisessä: niissä pienissä arkipäivän teoissa, joiden läsnäoloa ei huomaa, mutta puuttumisen havaitsee.

mut tohon aito läsnäolo lapsen elämässä on tärkeää kyllä se lapsi havaitsee onko läsnä.

Mut oonkin täällä jo kertonu paljon miten itse näen asiat.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja Nyynä
vierasa
siis paasausta aika paljon.

Ehkä avain on syrjäytymisen ehkäisemisessä: niissä pienissä arkipäivän teoissa, joiden läsnäoloa ei huomaa, mutta puuttumisen havaitsee.

mut tohon aito läsnäolo lapsen elämässä on tärkeää kyllä se lapsi havaitsee onko läsnä.

Mut oonkin täällä jo kertonu paljon miten itse näen asiat.
Se syrjäytymisen ehkäiseminen on vain niin järkyttävän vaikeaa.
 
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja täääh?!;29952391:
Aha. Ja just äsken olit sitä mieltä, että kyse on pelkästään sen tekijän pään sisäisestä jutusta (ja ehkä vähän hänen vanhempiensa epäonnistumisesta kasvattajina): Ymmärsitkö ollenkaan tuota tekstiä, jonka kanssa olit "aikalailla juuri samaa mieltä"? :O
Ymmärsitkö itse? Sitäpaitsi tuossa jutussa ei nyt puhuttu tästä henkilöstä jota aloitus koski. Oot ihan pihalla kyllä.
 

Yhteistyössä