The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Iltaa. :flower:

Isäukon sohva on nyt sit siirretty. Urakkaan meni kaikkineen seittemän tuntia. Käsittäen tän "uuden" kolossaalisen sohvan purun ja kantamisen kappaleina neljä kerrosta portaita alas, koska ei se purettunakaan mahtunut hissiin. Sit isäukon kämpilla vanhan sohvakaluston kantaminen autotalliin ja tän uuden kasaaminen.

Muuten ei vituttais, mikäs duunia on tehdessä, mut hommassa sais olla jokin järki. Isäukon entinen, nyt siis autotallissa majaileva sohvakalusto on priimakuntoinen, kivakuosinen ja hyvännäköinen (vaik noi on tietty makuasioita) ja kooltaan just passeli tohon tilaan.

Tää "uusi" taas on jokunen vuosi sitten vissiin mittatilaustyönä tehty systerin kämppään, josta systeri nyt siis muuttaa pois, eikä uudes paikassa ole tilaa millekään noin kolossaaliselle. Ei o kyl oikeesti isäukon kämpälläkään, vaik saatiinkin se sopimaan, mut on se oikeesti joka suuntaan metrin liian iso.

Mun on hirveen vaikee punnertaa itteni tekemään duunia joka on oikeesti vaan vahingoksi. Etenkin tolla litramäärällä hikeä. Mut maltoin pitää asiasta suuni kiinni, enkä sanallakaan kritisoinut hänen ja rouvansa valintoja.

Palatessani tuumasin mennä tohon nurkkabaariin ottamaan muutaman. Just tollai nurkkabaarityyppisesti. Kaikki yleensä tuntee toisensa ja vaan viikonloppuisin paikalla on sakkia, jotka saattaa aiheuttaa häiriöitä. Kantikset voi jokseenkin rauhassa vaik nukahtaa päivän lehti silmillään baarin sohvalle häirittemättä ketään. Mut terassikelit on näköjään pistäny liikenteesen väkeä joilla ei pitäis olla mitään asiaa ravintolaan. Joku rupes rähisemään ja rähinän jälkipelit päättyi siihen, et henkilökunta rupes rähisemään keskenään miten tilanne olis tarttenu hoitaa. Ei tommoisessa metelissä kuule omaa juomistaan.

Joten jätin puolikkaan tuopin pöytään, kävin lähikaupasta hakemassa muutaman karhun ja tulin kumoamaan sohvansiirtokaljat tohon parvekkeelleni.
 
IhQ
Ostettiin miulle ja esikolle uudet kumpparit, pinkit tietty molemmille :) Tyttö halus nokian ja mie valkkasin crocsit..en vaan tiiä, mitenhän nuo kestää esim.liukkaalla kun pohja suht tasanen..oli siinä siis urat muttei mitkään hirmu syvät.
 
kahvikirahvi
Miks siellä olis asiat paremmin? Ei kai se paikkakunnasta kiinni ole voiko ihminen olla tyytyväinen? :O
No, pois muuttaessa sieltä sinne jäi mitä ihanimpia ihmisiä ja ystäviä joita ikävöin hirveästi. Ja sehän on kaupunkina aivan mahtava, ja ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa paikka mun tähänastisen elämäni aikana joka on tuntunut aina kodilta, ja siellä on aina ollut hyvä olla. That's why.
 
  • Tykkää
Reactions: (Laura)
kahvikirahvi
Ja huom, mä en ole missään vaiheessa sanonut ettenkö olisi nyt tyytyväinen elämääni tai onnellinen, koska olen, mutta se jätkä nyt vaan tänään vituttaa erityisen rankasti.

Tiivistettynä, multa hajos auton vesiletku ja herrasmies riensi apuun menettämään hermonsa valittuaan väärän kokoisen vesiletkun. No mun auto jäi sinne, sain kyydin tarhalle ja kotiin ja perään onnentoivotukset että toivottavasti saan huomenna muksun tarhaan ja kyydin töihin ja loppuhuomautuksen että häneltä ei ainakaan kannata apuja pyydellä. Herra on siis kesälomalla, eikä suostunut ottamaan lasta huomiseksi luokseen vaan mun on se raahattava tarhaan, mikä delekoi sen vaihtoehdon etten pääse bussilla töihin.
 
Mulla alkoi uusi työ tänään ja vaikka siellä oli kiva porukka joka otti hyvin vastaan niin jotenkin tuo perushoitotyö on...no..tylsää. Tuli vähän pettynyt olo kun koitan hirveesti opetella tykkäämään...no...tylsästä. Ei se inhottavaa ole, mut kuitenkin haaveilen äksönistä. Pitää ehkä lukea vielä vähän. Vaikka se ensihoidon koulutusohjelma, niin pääsee amppariin töihin. Oon ihan hullu kun haluan kolaripaikoille kaatosateessa ja repimään palavia ihmisiä autosta tai raahaamaan 200 kilosia kolmannesta kerroksesta ja paapomaan juoppoja joista hepatiitti veri, sylki ja paska lentää.. Kouluun on 100km matkaa suuntaansa, pitäs opiskella opintotuella (200€/kk), opiskelu on hanurista ja ja ja.. Uudet näytöt ja.... Puhukaa nyt joku järkeä mulle!!!! Yhteishaku jo polttelee....
 
Mulla alkoi uusi työ tänään ja vaikka siellä oli kiva porukka joka otti hyvin vastaan niin jotenkin tuo perushoitotyö on...no..tylsää. Tuli vähän pettynyt olo kun koitan hirveesti opetella tykkäämään...no...tylsästä. Ei se inhottavaa ole, mut kuitenkin haaveilen äksönistä. Pitää ehkä lukea vielä vähän. Vaikka se ensihoidon koulutusohjelma, niin pääsee amppariin töihin. Oon ihan hullu kun haluan kolaripaikoille kaatosateessa ja repimään palavia ihmisiä autosta tai raahaamaan 200 kilosia kolmannesta kerroksesta ja paapomaan juoppoja joista hepatiitti veri, sylki ja paska lentää.. Kouluun on 100km matkaa suuntaansa, pitäs opiskella opintotuella (200€/kk), opiskelu on hanurista ja ja ja.. Uudet näytöt ja.... Puhukaa nyt joku järkeä mulle!!!! Yhteishaku jo polttelee....
Järjen ääni saapui juuri paikalle :xmas:. HAE HAE :attn:. Sie olet nuori ja tuo opiskeluaika on lyhyt osa verrattaen työvuosiisi. Mikään ei ole niin kamalaa kuin katsella ihmistä, joka ei ole toteuttanut haaveitaan. Käy töissä vailla intohimoa pelkän palkkapäivän vuoksi. Joten nyt vain toteuttamaan omaa haavettaan. Auttoiko? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;29949888:
Järjen ääni saapui juuri paikalle :xmas:. HAE HAE :attn:. Sie olet nuori ja tuo opiskeluaika on lyhyt osa verrattaen työvuosiisi. Mikään ei ole niin kamalaa kuin katsella ihmistä, joka ei ole toteuttanut haaveitaan. Käy töissä vailla intohimoa pelkän palkkapäivän vuoksi. Joten nyt vain toteuttamaan omaa haavettaan. Auttoiko? :D
Todella..:whistle:
 
Ja huom, mä en ole missään vaiheessa sanonut ettenkö olisi nyt tyytyväinen elämääni tai onnellinen, koska olen, mutta se jätkä nyt vaan tänään vituttaa erityisen rankasti.

Tiivistettynä, multa hajos auton vesiletku ja herrasmies riensi apuun menettämään hermonsa valittuaan väärän kokoisen vesiletkun. No mun auto jäi sinne, sain kyydin tarhalle ja kotiin ja perään onnentoivotukset että toivottavasti saan huomenna muksun tarhaan ja kyydin töihin ja loppuhuomautuksen että häneltä ei ainakaan kannata apuja pyydellä. Herra on siis kesälomalla, eikä suostunut ottamaan lasta huomiseksi luokseen vaan mun on se raahattava tarhaan, mikä delekoi sen vaihtoehdon etten pääse bussilla töihin.
Ämpäri hukkukoon haisevimpaan, limaisimpaan, oksettavimpaan jätteenkäsittelylaitoksen lietteeseen |O.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä