miksi joku haluaa että puoliso on samalla paras ystävä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tämmöistä mietiskelin tänään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No siten, että ku sekin on tänään joitain häirinnyt.

Eli sinä et rakasta ystäviäsi millään tasolla?

Minunpa mies on minun paras ystävä, sekä myös rakastan häntä intohimoisesti ja haluan jakaa elämäni ja asiani hänen kanssaan. onko selvä?

Sit kun menetät rakastajan ja kumppanin, ni samalla menetät parhaan ystävänkin. Aika nuiva kohtalo.
:/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tulee vaan mieleen, että ei oo vissiin kovin paljon tai hyviä kavereita semmoisella jonka paras ystävä on oma puoliso. meillä ystävät on erikseen ja puoliso sit erikseen.

Ihan yhtä hyvin vois sanoo silloin, jos puoliso ei oo paras ystävä, et ei oo rakkautta tai ei oo yhtään oikein kunnon ystävää. Ihan miten päin vaan tykkäätte kääntää.

Mitä se muita haittaa, jos jollain puoliso on paras ystävä ja kuljetaan käsi kädessä? Häh?

ystävyys ei ole rakkautta ja rakkaus ei ole ystävyyttä. ja miten se käsi kädessä kulkeminen tähän liittyy?

Minunpa mies on minun paras ystävä, sekä myös rakastan häntä intohimoisesti ja haluan jakaa elämäni ja asiani hänen kanssaan. onko selvä?

oho, onko sua loukannut joku tänään kun olet noin räjähdysaltis? ei tässä nyt ollut sun parisuhteestasi kyse kun en sua edes tunne. mä rakastan ystäviäni ja teen mieheni kanssa noita kaverijuttuja mitä joku tossa aiemmin kuvaili. mutta musta siinä nyt vaan on ero ollaanko kavereita vai rakastavaisia. rakkaussuhteeseen sisältyy niin paljon enemmän, en mä sitä vesittäisi samalle tasolle ystävyyssuhteen kanssa. ja ystävyyssuhde taas on arjesta ja esim. seksistä vapaa, ihan erilainen suhde. musta ne sisältää niin eri asioita etten osaa mieltää miestäni pelkäksi ystäväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:

Sit kun menetät rakastajan ja kumppanin, ni samalla menetät parhaan ystävänkin. Aika nuiva kohtalo.

No eiköhän siinä mene samalla surulla nuo kaikki. Ei kai sitä voi sillä tavalla elää, että ihmissuhteissa hajauttaa riskit? Aika kylmältä tuntuu.

kuiteskin mä tietäisin, et mulla ois joskus ollut se rakastaja, kumppani ja paras ystävä samassa paketissa.

kuiteskin mä tietäisin, et mulla ois joskus ollut se rakastaja, kumppani ja paras ystävä samassa paketissa.

Toivottavasti niitä vähemmän parhaita ystäviä ainakin löytyy huushollin ulkopuoleltakin.

Toivottavasti niitä vähemmän parhaita ystäviä ainakin löytyy huushollin ulkopuoleltakin.

Tietysti löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:

No eiköhän siinä mene samalla surulla nuo kaikki. Ei kai sitä voi sillä tavalla elää, että ihmissuhteissa hajauttaa riskit? Aika kylmältä tuntuu.

Niinpä. Kannattaa todellakin hankkia niitä hyviä ystäviä myös sieltä oman perheen ulkopuolelta.

Hohhoijaa taas täällä väännetään paskaa mullasta :whistle: mun mies on mun paras ystävä kuten myös perhe!muitakin todella hyviä ystäviä löytyy mutta veri on vettä sakeampaa.Jos nyt realistisesti ajatellaan kuka seisoo sun rinnalla kun tuskasta meinaat kaatua?tottakai se on perhe?

Alkuperäinen kirjoittaja BlueStarDust:
Jos nyt realistisesti ajatellaan kuka seisoo sun rinnalla kun tuskasta meinaat kaatua?tottakai se on perhe?

mutta ei kai tää nyt ole ystävyyden määritelmä? totta kai rakastettu seisoo vierellä.

Jokainen määrittelee ystävyyden kuinka haluaa ja mulle paras ystävyys on juuri tuota,ehdotonta,empatiaa.Sullehan se voi olla aivan jotain muuta.Ethän sä pyyteettömästi voi tuntea samaa tuskaa/iloa ystävän puolesta kuin esimerkiksi miehesi tai perheesi puolesta,tajuaakohan kukaan mitä mä tässä haen?

Itse taas en ymmärrä miksi naispuolisen ystävän kanssa pitäisi jakaa oman perhe-elämän intiimejä asioita... tyyliin jokainen vuorollaan haukkuu miehensä. Jos on tyytyväinen mieheensä on jotenkin outo :D

Jos jokin miehessä mättää, niin sanon sen suoraan miehelle enkä a) soita äidilleni, b) ystävälleni c) anopilleni ja kerro kuinka typerä mies minulla on...

• Tykkää
Reactions: Owl
Jokainen määrittelee ystävyyden kuinka haluaa ja mulle paras ystävyys on juuri tuota,ehdotonta,empatiaa.Sullehan se voi olla aivan jotain muuta.Ethän sä pyyteettömästi voi tuntea samaa tuskaa/iloa ystävän puolesta kuin esimerkiksi miehesi tai perheesi puolesta,tajuaakohan kukaan mitä mä tässä haen?

Ei! =)

Ei! =)

Bueno :whistle:

Vastaanpa tähän viisi vuotta vanhaan ketjuun, kun nyt vain tuntuu siltä.

Minä ja vaimoni olimme toistemme parhaita ystäviä tutustumisestamme asti. Omasta kokemuksestani voin sanoa, että arjen jakaminen, rakkaus ja intohimo eivät sulje pois luottamuksellista ystävyyttä. Kerroin puolisolleni asioita, joita en olisi voinut kuvitellakaan kertovani kenellekään muulle.

Tietysti kaikella on hintansa. Tänään tuli kuluneeksi vuosi siitä kun saatoin vielä nuoren puolisoni haudan lepoon. Yksi äkillinen sairauskohtaus vei minulta kaiken, mitä yleisesti kutsutaan elämää kannatteleviksi voimiksi.

Kadunko, että luovutin sydämeni ja elämäni yhden ihmisen, yhden lähimmäisen haltuun? En kadu, en hetkeäkään.

Puolisoni on paras ystäväni sekä elämänkumppanini. En minä tarvitse juorukumppania, jolle hölistä mieheni asioista. Jos miehen kanssa on jotain, mikä ei miellytä tai arki ei toimi, otan asian puheeksi miehen kanssa niin asiaan voidaan saada muutoskin mahdollisesti. Ihanaa, että yhteytemme on niin kiinteä.

• Tykkää
Reactions: Data
Itse taas en ymmärrä miksi naispuolisen ystävän kanssa pitäisi jakaa oman perhe-elämän intiimejä asioita... tyyliin jokainen vuorollaan haukkuu miehensä. Jos on tyytyväinen mieheensä on jotenkin outo :D

Jos jokin miehessä mättää, niin sanon sen suoraan miehelle enkä a) soita äidilleni, b) ystävälleni c) anopilleni ja kerro kuinka typerä mies minulla on...

Täysin samaa mieltä, en ikinä morkkaisi miestäni kenellekään. Sanon hänelle suoraan, jos jokin tympäisee hänen käytöksessään, elämässäni, kavereissani tai missä asiassa hyvänsä. Tästä onkin joskus seurannut hieman kiusallisia tilanteita muutaman kaverin kanssa, kun he ovat miehiään suomineet vaikka kuinka, enkä minä sitten ole vuorostani täyttänyt velvollisuuttani...

Yksi jopa valitti ettei hän ainakaan haluaisi sellaista liian kilttiä miestä, viitaten siihen etten valittanut miehestäni hänelle. Totesin vain, etten koe hänen olevan sitä.

Minä tarvitsen parhaan ystävän perheeni ulkopuolelta siksi, että se auttaa mua suhteuttamaan asiat oikisiin mittapuihin. Jaan toki mieheni kanssa asioita, mutta ajatukset alkaisi pyöriä liian pientä ympyrää, jollei mun paras ystävä olisi sen verran ulkopuolinen, jotta saan laajempaa perspektiiviä asioihin.

mutta ei kai tää nyt ole ystävyyden määritelmä? totta kai rakastettu seisoo vierellä.

"Ystävyys tarkoittaa kahden tai useamman ihmisen välistä ihmissuhdetta, jota pidetään tuttavuutta läheisempänä – tosin molemmissa on eritasoista läheisyyttä. Ystävyyttä ja tuttavuutta ajatellaan yleensä saman jatkumon osina. Ystävyyttä tutkitaan sosiologian, sosiaalipsykologian, antropologian, filosofian ja zoologian aloilla. Ystävyyssuhteista on esitetty useita tieteellisiä teorioita, kuten sosiaalinen vaihtoteoria, pääomateoria ja kiintymyssuhdeteoria.

Ystävyydessä ajatellaan usein esiintyvän seuraavia käyttäytymistapoja:
altruismi: epäitsekäs toiminta toisen auttamiseksi
sympatia ja empatia
rehellisyys
keskinäinen ymmärrys ja myötätunto
toisen seurasta nauttiminen
luottamus
myönteinen vastavuoroisuus
mahdollisuus olla oma itsensä, ilmaista tunteitaan ja tehdä virheitä ilman tuomitsemisen pelkoa"

Mikä noista ei voisi kuulua myös rakkaussuhteeseen?

Yhteistyössä