J
Jursus
Vieras
Minulla on tässä hieman aikaa tuhlattavana, joten saa kysyä jos on jotain lakikysymyksiä mielessä 
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja no minähän kysyn;29943466:Kuka tässä oli väärässä, kuka oikeessa?
![]()
paljon saat liksaa?
Peruspalkkani on noin 4200 e/kk. Lisäksi saan tulospalkkioita satunnaisesti. Työtunteja kertyy keskimäärin 60 viikossa.
Jos aviopuoliso kuolee, periikö leski automaattisesti kaiken omaisuuden? Entä jos heillä on alaikäinen lapsi?
No minähän en ole psykiatri ja muutoinkin lienen jäävi itseäni diagnosoimaan, mutta omasta mielestäni olen ihan keskiverto ihminen, joka välittää lähimmäisistään ja pyrkii arjessa tekemään hyvää. Moni minut tunteva kuvailee jopa tavallista empaattisemmaksi ja herkemmäksi, mutta toki ammattirooli vaatii tietynlaista tiukkuutta (jota ei mielestäni pidä sekoittaa kovuuteen). Muistelen kyllä lukeneeni, että juristeissa ja yritysjohtajissa on enempi psykopaatteja - verrattuna esimerkiksi sairaanhoitoalan ihmisiin. En sitä epäile ja varmasti moni juristi voi olla aika häikäilemätön ja "kova". Paljon on myös kuitenkin erittäin myötätuntoisia, oikeudenmukaisia ihmisiä, ja kaikkea näiden ääripäiden väliltä.
Saako selfien ottaa äänestyskopissa?
Minulla on tässä hieman aikaa tuhlattavana, joten saa kysyä jos on jotain lakikysymyksiä mielessä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja yrtittäjä1;29943609:Mitä papereitia pitäisi laatia kun myy pienyrityksen (Oy)? Miten varmistaa, ettei jää itse vastuuseen enää mistään?
Voiko uusi työnantaja tehdä näin?
Meillä ulkoistettiin osasto niin, että työsuhteen ehtojen piti säilyä samoina. Aikaisemmassa työsopimuksessa luki, että ruokatauko kuuluu työaikaan. Uuden työnantajan kanssa tätä ei lukenutkaan ja jos aikaisemmin oli 7-15 töissä, nyt joutuu olemaan 7-15:30, kun ruokatauko pitää pitää erikseen.
Kun meille luvattiin, että ehdot eivät muutu, ei kukaan ajatellut, että työsopimus ei ole täysin samanlainen. Voiko työsopimuksen kiistää?
Voiko osituksen purkaa? Olin väsynyt ja masentunut avioeron aikoihin ja mies saneli kaiken ja myös vei kaiken. Tyhmyyttäni allekirjoitin ositussopimuksen. Onko mitään tehtävissä?
Leski ei peri, mikäli kuolleella puolisolla on lapsia. Alaikäisyydellä ei ole tekemistä perimisen kanssa, eli aikuiset lapset perivät samalla tavalla. Leski perii aviopuolison vain siinä tapauksessa, ettei kuolleella ole lapsia ja testamentissa/avioehdossa ei ole toisin määrätty.
Miten testamentti laaditaan, riittääkö itse kirjoitettu paperi (todistajien allekirjoituksella)?