Te joilla on beta-mies - Kadutteko koskaan valintaanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pessimisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Valitset huonomman vaihtoehdon? No vaikka miten tuota kääntelee niin ei Beetasta saa huonompaa vaihtoehtoa! Sillä verukkeella että saat tuntea itsesi riittäväksi ja olosi turvalliseksi (ettei mies lähde pettää) niin mielelläni otan beetan. Alfat on todella nälkäisiä kaikkeen menestykseen myös naismarkkinoilla. Naisena tärkeintä on että sulla on parisuhteessa hyvä ja turvallinen olo. Sitten yhden illan jutuissa homma eri.

No toi nyt on ihan luus.. anteeksi beta ajattelua. Jos olisit alfa niin ajattelisit, että haluat parhaan mahdollisen ja uskoisit tai oikeastaan tietäisit saavasi sen pidettyä, koska noh olet vaan itsekin niin tavoiteltava. Toisin sanoen valitset tyytymisen tai oikeastaan joudut tyytymään.

Valitset huonomman vaihtoehdon? No vaikka miten tuota kääntelee niin ei Beetasta saa huonompaa vaihtoehtoa! Sillä verukkeella että saat tuntea itsesi riittäväksi ja olosi turvalliseksi (ettei mies lähde pettää) niin mielelläni otan beetan. Alfat on todella nälkäisiä kaikkeen menestykseen myös naismarkkinoilla. Naisena tärkeintä on että sulla on parisuhteessa hyvä ja turvallinen olo. Sitten yhden illan jutuissa homma eri.

Luetun ymmärtäminen. Se on vaikeaa joskus.

Minusta kun siinä on jotain lähtökohtaisesti vikana, kun valitset omasta mielestäsi huonomman vaihtoehdon

Tuohonhan periaatteessa viitataan jos oletetaan että olet omasta mielestäsi "vähemmän" kanssa yhdessä kuin mitä saisit.

No toi nyt on ihan luus.. anteeksi beta ajattelua. Jos olisit alfa niin ajattelisit, että haluat parhaan mahdollisen ja uskoisit tai oikeastaan tietäisit saavasi sen pidettyä, koska noh olet vaan itsekin niin tavoiteltava. Toisin sanoen valitset tyytymisen tai oikeastaan joudut tyytymään.

niimpä, c-luokan nainen ei saa a-luokan miestä

tai no puoleksi tunniksi voi ehkä saada

• Tykkää
Reactions: Pessimisti
Rivien välistä on luettavissa, että moni on valmis tyytymään vähempään kuin mihin potentiaali on, koska uskovat silloin saavansa turvallisemman vaihtoehdon. Tyyliin eipä ainakaan peru kauppojaan kun sai paremman tuotteen kuin mihin rahat riitti. Ja tätä ajattelua juuri aloituksellani mietin, että onko kukaan alkanut katumaan tyytymistään myöhemmin? Että olisinhan minä paremmankin kuin *tuon* saanut.

Jos otetaan vertailuna käsite joka liittyy "alfaan", on se käsite juurikin alfa/omega.

Alfa/beta ei sinänsä tarkoita mitään muutakuin ensimmäinen ja toinen järjestyksessä. Eikä se minusta ole mikään kauhea tappio jos jossain sosiaalihierarkiassa on kakkosena ykkösen sijaan.

Vähän sama kuin alkaisi puhumaan siitä että miksi viitsit kilpailla kun et voittanut maailmanmestaruutta, tulit vain toiseksi.

Kun taas jos olet kilpailujen viimeinen, on ilmeisesti jo jotain syytä miettiä kaksi kertaa onko järkeä jatkaa. Joidenkin mielestä.

Minusta kun siinä on jotain lähtökohtaisesti vikana, kun valitset omasta mielestäsi huonomman vaihtoehdon niistä mitä on valittavissa, tai siis tyydyt. Semmoisten ihmisten kuuluukin miettiä elämäänsä.

Mutta se, että joku on toisen mielestä huonompi kuin toinen, ei taas merkkaa mitään kumppanin valinnassa, siinä on merkitystä vain omalla mielipiteellä.

Alfa ja beta kuuluu yhteen samoin kuin alfa ja omega. Ainakin eläinmaailmassa ja jos käsitettä soveltaa ihmisiin niin silloin betakin tulee mukaan. Moni ei kieltämättä ymmärrä mikä beta on, mutta eivät he ole puhuneet omegoistakaan. Betan asema on varsin hyvä, alfa joutuu kantamaan vastuun taistelemaan asemastaan. Alfa on johtaja, beta on luottomies ja tarvittaessa haastaja.

niimpä, c-luokan nainen ei saa a-luokan miestä

tai no puoleksi tunniksi voi ehkä saada

Tällaihan se naisten elämä pyörii. Itsetunto pidetään yllä antamalla toosaa miehille. Ulkonäkö miehessä on tärkeää KOSKA sillä saa statusta muiden naisten silmissä. Noihin asioihin panostaminen vaan ei ole kovin kehittävää ja se myös selittää miksi miehet vie ja naiset vikisee.

Rivien välistä on luettavissa, että moni on valmis tyytymään vähempään kuin mihin potentiaali on, koska uskovat silloin saavansa turvallisemman vaihtoehdon. Tyyliin eipä ainakaan peru kauppojaan kun sai paremman tuotteen kuin mihin rahat riitti. Ja tätä ajattelua juuri aloituksellani mietin, että onko kukaan alkanut katumaan tyytymistään myöhemmin? Että olisinhan minä paremmankin kuin *tuon* saanut.

Mä varmaan ajattelin sillai aluksi. Nyt kun on tässä vuosia mennyt ja toi mies on tullut aikuiseksi, niin oon alkanut ihan eri tavalla kunnioittaa sitä ja sen tekemisiä. Oon tajunnut, ettei se tosiaankaan ollut jotain vähän vähemmän vaan paljon enemmän ku ikinä edes osasin tajuta. Senlaisia vaan ei oikein ole missään ja tarkotan nimenomaan luonnetta ja muita ei pinnallisia ominaisuuksia.

Mä en ihan usko noihin jaotteluihin, kun koko maailma on "näkyvillä" ja ihmisillä on niin eri odotuksia ja arvostuksia ja piirit on limittäin ja sisäkkäin. Mutta mies on mun elämän alfa, ehdottomasti. Vaikka aluksi luulinkin itse olevani jotain hienoa. :D

• Tykkää
Reactions: Lispetti

mää väittäsin että noin sanovat naiset tietävät sisimmässään että eivät ole niitä ihan kauneimpia mutta ovat keksineet tuoomosen selityksen sille että ovat ottaneet b-miehen

Mä voin kyllä tunnustaa, että en voisi olla pitkässä parisuhteessa betan kanssa. Tai siis pitkää siitä ei tulisi.
Mä tarviin mieheksi sellaisen muka perinteisen suomalaisen miehen, sellaisen voimakkaan liidaajan. Sellaisen kovapäisen jonka kanssa siten kolistellaan sarvia, ehkä hieman liioitellullakin itsetunnolla varustetun.

Ehkä se johtuu jostain omista epävarmuuksista, siitä ettei halua kantaa koko porukasta vastuuta. Tai haluaa, mutta se "päävastuu" hiukan painaa, mieluummin ohjaa ne päätökset oikeiksi sieltä taustalta.
Ja haluan (palstan mukaan ei ehkä saisi.) tuntea itseni joskus luvalla heikoksi, ja niin että joku kantaa mua eteenpäin, koska usein se olen minä joka kanniskelen muita.

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips

Mua jotenkin puistattaa tuollainen tapa ajatella ihmissuhteista: Arvioidaan omaa ja toisen markkina-arvoa, vertaillaan tarjolla olevia tuotteita, tehdään kaupat. Jälkikäteen reklamoidaan tai annetaan palautetta asiakastyytväisyydestä. Mun on suuria vaikeuksia käsittää ylipäätään tuollaista tapaa solmia parisuhde saati sitten soveltaa moista mallia itseeni.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;29935971:
Miksi sulla Krutti tulee niin kovasti esiin tämä ulkonäkö?

Itse olen mielestäni ottanut itseäni paremman puolison. Olisi sille ollut muitakin ottajia. Luoja ties miksi on minut valinnut ja siinä valinnassa pysynyt. Ei ihmissuhteitä pysty yksinkertaistamaan aakkosiksi tai lukuarvoiksi.

yritän saada teidät myöntämään oikeaksi väitteeni #83 jonka mukaan naisille alfuus on ulkonäköjuttu

Mua jotenkin puistattaa tuollainen tapa ajatella ihmissuhteista: Arvioidaan omaa ja toisen markkina-arvoa, vertaillaan tarjolla olevia tuotteita, tehdään kaupat. Jälkikäteen reklamoidaan tai annetaan palautetta asiakastyytväisyydestä. Mun on suuria vaikeuksia käsittää ylipäätään tuollaista tapaa solmia parisuhde saati sitten soveltaa moista mallia itseeni.

Viisaita sanoja.
Puistattaa minuakin, silti oli pakko tulla tänne kommentoimaan ja kyttäämään, koska oon niin utelias.:snotty:

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni

Yhteistyössä