kesä ja "tyylikkäät suomalaiset"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "marmeladi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"marmeladi"

Vieras
rumat muovisämpylät niin naisilla kuin miehilläkin. kaljamahaiset äijät marssivat polleina ilman paitaa tai sitten on jokin mauton tekstipaita tyyliin " vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa". naisilla kuluneita narutoppeja, joiden alta vilkkuvat harmaantuneet liivinolkaimet ja muodottomina lörpöttäviä farkkuhameita legginsien päällä. pahin tähän asti näkemäni on eilen kahvilassa viereisessä pöydässä istunut naisihminen: beigen väristen rintsikoiden päällä leopardikuvioitu tuubitoppi, reisistä valkaistut lantiofarkut, pinkit feikkisämpylät, mustaksi värjätyssä tukassa tökeröitä pinkkejä muovinpätkiä roikkumassa (eli toisinsanoen halpoja hiuslisäkkeitä), naamassa joko aivan liian tummaa meikkivoidetta tai sitten jokin oli mennyt pieleen itseruskettavan kanssa..
auts!

On se kumma, kun aina pitää mollata suomalaisia. Mene mihin tahansa maahan, niin aina siellä näkyy yhtä mauttomasti pukeutuneita. Täällä on paljon kauniisti pukeutuvia ihmisiä, jotka ovat ilo silmälle. Sitäpaitsi pukeutuminenkin on makuasia.

Kesä kaikilla, ilo siitä näköjään vain niillä jotka eivät käytä aikaansa toisista murehtimiseen.

Tän kesän eka ai kauheaa kun noloja suomalaisia-ketju ja silti huokaisin lakonisesti jo nyt.

Laitapa ap kuvasi tänne, niin arvostellaan joukolla, kuinka 'tyylikästä' sinun pukeutumisesti on. Veikkaan, ettet sinäkään mikään täydellinen ilo silmälle ole.

Mitä sitten? Pidetään ihan vaan omista vaatteista huoli.

Viikonloppuna näin kyllä aikuisen miehen jolla oli päällä joku peppua peittämätön paita ja sellaiset naisten sukkikset/legginssit, jotka oli siis läpinäkyvät, eikä niiden alla ainakaan takaapäin katsoen näkynyt olevan mitään. Se hiukan pisti silmään. Mutta jos ihminen on ihan suht peittävästi pukeutunut, niin mitä väliä sillä tyylillä on? Ap:n luettelemat tapaukset olivat kuitenkin puettuja, eikä heillä näkynyt peppu.

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29927152:
Mitä on feikkisämpylät?

Kyllähän sitä mieluummin katsoo hyvällä maulla puettuja vartaloita, mutta eipä se ole tässä maassa mahdollista...

liekkö oo halpis crocsit, mutta auttakee armiaat ku meen pihaan lasten kanssa niin en tosiaan pue parhaimpiani päälle enkä kyllä vaihdakkaan vaatteita kylälle lähtiessä :D

Jokainen jolla on erilainen tyyli kuin mulla on mauton wt-tyyppi. Toisaalta jos kaikki pukeutuis yhtä tyylikkäästi ja hienosti kuin minä, mä en olisi enää uniikki. Hau hau. Suomalaisten pitäisi kyllä pysyä jossain kellarissa kaiket kesät etteivät ole rumentamassa katukuvaa.

Pukeutukoon jokainen ihan just miten lystää ja minkälaisissa viihtyy, hittojako se kellekään muulle kuuluu! Jos niin kovin ärsyttää niin katsoo poispäin ja jos joka paikassa silmään sattuu vain rumiluksia niin kannattaa ostaa vaikka sanomalehti tai jotain, siinä saattaa ohimennen vaikka sivistyä.

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29927200:
Nyt tartun tähän. Miksi ap ei voisi olla kaunis ja kauniisti pukeutuva? Onko siis niin, että vain rumat arvostelee rumia? Tuskin...

Yleensä toisia arvostelevat kuvittelevat olevansa itse jotenkin parempia ja muiden ihmisten yläpuolella - täysin perusteettomasti.

Yleensä toisia arvostelevat kuvittelevat olevansa itse jotenkin parempia ja muiden ihmisten yläpuolella - täysin perusteettomasti.

Lainaus näppäimistöltäsi: "Laitapa ap kuvasi tänne, niin arvostellaan joukolla, kuinka 'tyylikästä' sinun pukeutumisesti on. Veikkaan, ettet sinäkään mikään täydellinen ilo silmälle ole. "

Niin mikähän siihen sinun paremmuuteen auttaisi?

Ensinnäkin, mun mielestä valtaosa suomalaisista näyttää hyville ja tyylikkäille. Toisekseen, miten ihmeessä ketään voi kiinnostaa muiden kenkävalinnat tai kaljamahat. Mulle on ihan yks lysti, miten väki pukeutuu, kunhan ne ei käy puukottamassa kavereitaan ja raiskaa jengiä puistossa.

Tosiasia on, että kesä Suomessa on lyhyt, eikä se edes joka vuosi tule. Kesävaatteet ja -kengät mulla ainakin on aika pienellä kulutuksella, joten ne kymmenen vuotta vanhat "kuluneet narutopit ja lörpöttävät farkkuhameet" nyt vaan tulee kaivettua sieltä kaappien perukoilta. Sitä paitsi, huomenna kuitenkin sataa, niin voi vetää sen ysäri-kansitakin niskaan.. Mutta ap, lupaan, etten tule sun pihalle pilaamaan kesäfiilistä..

[QUOTE="Kesäkissa";29927306]Tosiasia on, että kesä Suomessa on lyhyt, eikä se edes joka vuosi tule. Kesävaatteet ja -kengät mulla ainakin on aika pienellä kulutuksella, joten ne kymmenen vuotta vanhat "kuluneet narutopit ja lörpöttävät farkkuhameet" nyt vaan tulee kaivettua sieltä kaappien perukoilta. [/QUOTE]

Jos kesävaatteiden käyttöaika on lyhyt, niin eikö silloin päinvastoin ko. vaatteiden voisi olettaa pysyvän hyvinä? Olisiko suuri rahallinen panostus ostaa pari uutta toppia ja hametta, kun ne vähällä käytöllä kestäisivät sitten hyvinä vuosikausia?

Sehän on aivan sama mitä on päällä tai onko meikit kuinka pahasti epäonnistuneet, pääasia ettet ole LIHAVA. Se on pahin juttu mitä ihmisessä voi olla. Tai no naisessa, miestähän vain pukee isompikin pyöreys :)

Lainaus näppäimistöltäsi: "Laitapa ap kuvasi tänne, niin arvostellaan joukolla, kuinka 'tyylikästä' sinun pukeutumisesti on. Veikkaan, ettet sinäkään mikään täydellinen ilo silmälle ole. "

Niin mikähän siihen sinun paremmuuteen auttaisi?

En ole missään väittänyt pukeutuvani muita paremmin. Jokaisella on oma makunsa mieltymyksensä, joten turha aloittajan on muita alkaa arvostelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Väärin;29927325:
Jos kesävaatteiden käyttöaika on lyhyt, niin eikö silloin päinvastoin ko. vaatteiden voisi olettaa pysyvän hyvinä? Olisiko suuri rahallinen panostus ostaa pari uutta toppia ja hametta, kun ne vähällä käytöllä kestäisivät sitten hyvinä vuosikausia?

No mikä jottei, lähden samoin tein tästä kaupoille, niin ei mene tyylikkäillä ihmisillä lounassämpylä väärään kurkkuun. Suako ja aloittajaa ei sitten haittaa, jos vetelen ysäri retkuissa, jos vaan on saumat pysynyt suorina? Ei siis muuta kuin viime vuosikymmenen crocksit jalkaan, ne kun pysyvät siisteinä - muovi on hyvä sijoitus!

Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29927377:
Jokainen tyylillään, mutta kunpa naiset tajuais että rintsikat kuuluu paidan alle.

Njää, pikkuasia. Mietippä aikuista miestä, jolla on housuinaan vaan naisten läpinäkyvät legginssit, joista sauma sevästi erottuu lävitse kuultavaa pepun ihoa vasten. Etupuolta en halunnut katsoa. (enkä takapuoltakaan erityisesti)

[QUOTE="Kesäkissa";29927352]No mikä jottei, lähden samoin tein tästä kaupoille, niin ei mene tyylikkäillä ihmisillä lounassämpylä väärään kurkkuun. Suako ja aloittajaa ei sitten haittaa, jos vetelen ysäri retkuissa, jos vaan on saumat pysynyt suorina? Ei siis muuta kuin viime vuosikymmenen crocksit jalkaan, ne kun pysyvät siisteinä - muovi on hyvä sijoitus![/QUOTE]

Itse yritit perustella kesävaatteiden kuluneisuutta lyhyellä käyttöajalla, osoitin että se logiikka on ihan pielessä. En myöskään näe kohtuuttomana panostuksena sitä, jos ostaa uudet kesävaatteet kerran kymmenessä vuodessa. Jos ostaa jotain muuta kuin muotirytkyjä, niin kukaan ei huomaa että vaatteet on vanhoja, jos ne vain ovat hyväkuntoisia ja siistejä. Sitäpaitsi nahkakengätkin säilyvät hyvinä sen kymmenen vuotta jos niitä huoltaa, hirveät muoviläpsyt tuskin.

Toki kukin saa kulkea vaikka uunoturhapuron näköisenä jos haluaa, mutta sitä on tyhmää yrittää perustella jollakin joka ei ole totta. Kuten sillä, että käyttöaika on lyhyt joten pakko pitää kuluneita... Eikö voi sanoa ihan suoraan että ei vaan välitä siitä miltä näyttää ja siksi kulkee rytkyissä? Se kun ei olisi valetta.

Yhteistyössä