Just sheivasin n 3 cm karvat sääristä ja muualtakin siistin. Talvella ei tartte useinkaan. Mollille: mun karvaisuusluokka on tyyliä mustat karvat hyvin vaaleassa ihossa joten varmaankin herättäisi huomiota jos olisin noilla ajelettomilla koivilla jatkanut. Eihän nyt joku pikkusänki kiinnitä huomiota mutta rajansa siinäkin miten luolamieheltä kehtaa näyttää.
Tuo on juuri se mun pointti. Meidät on saatu ehdollistettua siihen (tai me olemme ehdollistaneet itsemme), että me automaattisesti koetaan karvojen tekevän meistä rumia, me tunnetaan olomme epävarmoiksi, rumiksi ja inhottaviksi näkyvien karvojen kanssa. Ajelemattomuus on anteeksiannettavaa vain, jos karvat olisivat lähes huomaamattomia (ja silloinkin, huomaamattomilla karvoilla, koetaan ajelun/nypinnän/vahan/polttamisen tarvetta).
Mä saan pcos:n sivutuotteena nauttia hirsutismista. Mä joskus olin samassa oravanpyörässä karvoineni ja olin täysin mahdottoman tehtävän äärellä. Vaikka aamulla sheivasin sääret sileiksi, jäi ihoon mustat pisteet karvatuppien kohdalle ja illalla oli jo nailonit riekaleiksi repivä sänki. Puhumattakaan sitten kaikkien muiden ruumiinosien karvankasvusta; mä olisin naurettavan näköinen, jos saisin sääret silkoisen sileiksi ja ne paistaisivat ainoina kaljuina kohtina karvaisessa vartalossa.
Mun oli pakko työstää asiaa jostain muusta kuin itseinhon ja häpeän näkökulmasta, koska mä en olisi pystynyt olemaan olemassa tässä maailmassa sellaisen taakan kanssa. Edelleenkin tunnistan itsessäni ulkopuolelta muhun tulleita tunnereaktioita esimerkiksi uimahallissa, jossa mun karvaiset sääret, reidet, maha, selkä, käsivarret jne ovat alttiina ihmisten katseille.
Mulla on aiheesta varsin vahvoja mielipiteitä ja huomaan eläväni aihetta myös tunteella, koska se on mulle kovin henkilökohtainen.
En sano, etteikö ihminen saisi itseään ajella tai pitää sileää ihoa esteettisenä. Mä vastustan vain näiden asioiden asettamista arvottavalle asteikolle siten, että karvattomuus=hyväksytty&hyvä, karvaisuus=luonnoton friikki&ällöttävä häpeämöykky. Kuitenkin esim. meikkaaminen ja meikkaamattomuus, muotivaatteet ja ajattomuus, hiusten värjäys ja värjämättömyys ym ulkonäölliset asiat voivat olla olemassa rinnakkain ilman yhtä vahvaa vastakkainasettelua ja demonisointia.