Millaisilla tuloilla "kannattaisi" äänestää Kokoomusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anotherone
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anotherone

Vieras
Tuli eilen politiikka puheeksi ja sitten yksi mies esitti mielenkiintoisen kysymyksen. Että mimmoisilla tuloilla kannattais äänestää Kokoomusta jos ajattelisi vain omaa etua (eikä ees kovin pitkällä tähtäyksellä). Meidän perheessä äänestetään Vihreitä, koska ajattelemme että siinä puolueessa (ainakin joilla) on halua ottaa vastuuta tulevaisuudestakin eikä vain miettiä yritysten toimintaedellytyksiä lyhyellä tähtäyksellä.

Me ei olla mitään rikkaita, mutta tienataan yhteensä 84000 euroa bruttona vuodessa. Laskisin meidät juuri sellaiseen rajatapausporukkaan, että "kannattaisi" äänestää Kokoomusta.

Nyt ei tartte sitten heittää, että "kaikkien kannattais äänestää Kokoomusta", koska heidän politiikalla tulee lisää työpaikkoja (???!!!) tai että kenenkään ei kannattaisi äänestää, koska heidän politiikka tuhoaa maan tms. Eli ei tartteta mitään ylikärjistyksiä.

jos on vähintään keskituloinen eli yhteensä 70t bruttona vuodessa niin silloin ääni kokkareille

nekin välittää ympäristöstä vaikka viherpunikit antaa toisin ymmärtää

En ymmärrä tällaista ajattelutapaa ollenkaan. Ainakaan minulle politiikka ei ole oman edun tavoittelua, vaan yhteiskunnan kehittämistä siihen suuntaan, jonka kukin oikeaksi kokee. Eikä arvot ole ainakaan minulla tulosidonnaisia.

Mutta jos nyt välttämättä haluaa ajatella asiaa vain oman lyhyen tähtäimen edun kannalta, niin ehkäpä keskituloisten ja sitä parempituloisten kannattaisi äänestää Kokoomusta ja lisäksi yrittäjien, tulotasosta riippumatta.

En ymmärrä tällaista ajattelutapaa ollenkaan. Ainakaan minulle politiikka ei ole oman edun tavoittelua, vaan yhteiskunnan kehittämistä siihen suuntaan, jonka kukin oikeaksi kokee. Eikä arvot ole ainakaan minulla tulosidonnaisia.

Mutta jos nyt välttämättä haluaa ajatella asiaa vain oman lyhyen tähtäimen edun kannalta, niin ehkäpä keskituloisten ja sitä parempituloisten kannattaisi äänestää Kokoomusta ja lisäksi yrittäjien, tulotasosta riippumatta.

No mehän äänestetään vihreitä, jotka ei taatusti aja ensisijaisesti meidän tulotason omaavien ihmisten etuja! Ajatus olikin "leikkimielinen", mutta uskon että aika moni sellaisilla periaatteilla äänestää.

Meille ei nimenomaan ole arvot tulosidonnaisia. Siksi en äänestäisi Kokoomusta vaikka tienaisimme miljoonan vuodessa.

krut, nuo viherpunikkijutut antaa kyllä kuvan, että ajattelisit hyvinkin mustavalkoisesti. Mä en ikinä äänestäisi Kokoomusta, mutta ei mulla ole mitään tarkoitusta demonisoida sitä porukkaa. Varmaan hyvää tarkoittavia ihmisiä siinä missä muutkin. Ja varmaan mätämunia siinäkin porukassa on, niinkuin muissakin.

[QUOTE="Aloittaja";29920643]...krut, nuo viherpunikkijutut antaa kyllä kuvan, että ajattelisit hyvinkin mustavalkoisesti...[/QUOTE]

niin varmaan antaakin mutta se ei mua haittaa, tiedän kuitenkin ite että osaan ajatella asioita laajemmasta perspektiivistä kuin te fanaattiset yhdentotuuden ihmiset

niin varmaan antaakin mutta se ei mua haittaa, tiedän kuitenkin ite että osaan ajatella asioita laajemmasta perspektiivistä kuin te fanaattiset yhdentotuuden ihmiset

Ai minä fanaattinen "yhdentotuuden ihminen". Minä esim. olen ydinvoimamyönteinen, ainakin fossiilisiin verrattuna. Kuitenkin näen, että valtapuolueet kuitenkin pohjimmiltaan ajavat lyhytnäköistä politiikkaa, että "saataisiin kansantalouden rullat pyörimään". Kuitenkin välillä mietin, että onkohan Vihreiden politiikka haihattelua. Eli kyseenalaistan omaa mielipidettäni koko ajan. Toisinkuin sinä omaasi. Mutta miksi kyseenalaistaisitkaan, kun kerran olet oikeassa. Hah hah. Vaikuttaa kyllä siltä, että se olet sinä, joka olet yhden totuuden ihminen. Ja se totuus on usko siihen, että on oikeassa "koska osaat ajatella asioita laajemmasta perspektiivistä". Ja mikähän sen todistaa? One-linerit täällä palstaillessa?

[QUOTE="Aloittaja";29920675]Ai minä fanaattinen "yhdentotuuden ihminen". Minä esim. olen ydinvoimamyönteinen, ainakin fossiilisiin verrattuna. Kuitenkin näen, että valtapuolueet kuitenkin pohjimmiltaan ajavat lyhytnäköistä politiikkaa, että "saataisiin kansantalouden rullat pyörimään". Kuitenkin välillä mietin, että onkohan Vihreiden politiikka haihattelua. Eli kyseenalaistan omaa mielipidettäni koko ajan. Toisinkuin sinä omaasi. Mutta miksi kyseenalaistaisitkaan, kun kerran olet oikeassa. Hah hah. Vaikuttaa kyllä siltä, että se olet sinä, joka olet yhden totuuden ihminen. Ja se totuus on usko siihen, että on oikeassa "koska osaat ajatella asioita laajemmasta perspektiivistä". Ja mikähän sen todistaa? One-linerit täällä palstaillessa?[/QUOTE]

ei mun tarvi todistella kellekkään mitään

Minun varmaan "kannattaisi" äänestää Kokoomusta (tienaan yli 80000 €/v), mutta äänestän Vihreitä.

ei mun tarvi todistella kellekkään mitään

EI tarvitsekkaan. Ja hyvä niin, koska et siihen kykenisikään. Olen palstalla ihan uusi, mutta siis... oletko mies vai nainen? Täällä nimittäin lienee suurin osa naisia. Olisi omalla tavallaan huojentavaa huomata, että jotkut naisetkin käyttää kaltaistaisi "argumentaatiota", mutta pahoin pelkään että olet mies...

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vai me kaikki;29920691:
Minun varmaan "kannattaisi" äänestää Kokoomusta (tienaan yli 80000 €/v), mutta äänestän Vihreitä.

Siis sinä ja vaimosi/miehesi tienaavat yhteensä vai? Vai kerrotko mulle, että mistä työstä saa yksinään 80 000 vuodessa? Ei sillä, etteikö semmosiakin hommia olis, mut melkoisen vähän kumminkin.

Me tienaamme miehen kanssa jotakuinkin sen 80 000 ja varmasti Kokoomus ajaisi esim. verotuslinjansa puolesta meidän etua. Arvomaailmamme on kuitenkin toisenlainen ja äänestämmme - ylläri, ylläri - Vihreitä. Aika ihmeellistä, että tuo yksi laittaa meidät sitten samaan koriin jonain fanaatikkoina.

Alkuperäinen kirjoittaja Rahvahääl;29920704:
Siis sinä ja vaimosi/miehesi tienaavat yhteensä vai? Vai kerrotko mulle, että mistä työstä saa yksinään 80 000 vuodessa? Ei sillä, etteikö semmosiakin hommia olis, mut melkoisen vähän kumminkin.

Me tienaamme miehen kanssa jotakuinkin sen 80 000 ja varmasti Kokoomus ajaisi esim. verotuslinjansa puolesta meidän etua. Arvomaailmamme on kuitenkin toisenlainen ja äänestämmme - ylläri, ylläri - Vihreitä. Aika ihmeellistä, että tuo yksi laittaa meidät sitten samaan koriin jonain fanaatikkoina.
Minä yksin.Yrittäjänä. Enkä koe itseäni fanaatikoksi, vaikka äänestän Vihreitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rahvahääl;29920704:

No lakimiehet aika poikkeuksetta tienaa varmaan tuon 80 000 yksin vuodessa, lääkärit, pilotit, jotkut yrittäjät eli tietyt ammatit.

Mutta aloituksen kysymykseen aika samoilla linjoilla. Itse nimenomaan äänestän oman edun mukaisesti eli en missään nimessä kokoomusta koska etuni mukaista ei ole että työttömyystukia, lapsilisiä tai opintotukia vähennettäisiin. Olen niitä kaikkia elämäni aikana tarvinnut.

[QUOTE="vieras.";29920731]No lakimiehet aika poikkeuksetta tienaa varmaan tuon 80 000 yksin vuodessa, lääkärit, pilotit, jotkut yrittäjät eli tietyt ammatit.[/QUOTE]

Lakimiehet tienaa noin paljon vain yksityisellä sektorilla ja kerättyään pitkän kokemuksen. Julkisen sektorin palkat on surkeita eikä asianajotoimistoissakaan vasta valmistuneille suuria summia maksella. Mutta listaan voisi lisätä yritysjohdon, siis johtoryhmätasolla tienataan yleensä vähintään tuon verran.

Mielestäni ei ole sellaisia tuloja, joilla kokoomusta kannattaisi äänestää. Joka ikinen kokoomusjohtoinen hallitus on ajanut Suomen taantumaan. Jotta kovapalkkainen kiho saisi massinsa, pitää maassa olla ostovoimaa, joka käy töissä ja uskaltaa kuluttaa.

[QUOTE="vvieras";29920716]En itse aio äänestää, mutta mitä puoluetta siis muka pitäisi äänestää?
Kuka niistä muka pelastaa Suomen lamasta?[/QUOTE]

Nyt ei ole kysymys eduskuntavaaleista vaan europarlamenttivaaleista.

[QUOTE="vvieras";29920716]En itse aio äänestää, mutta mitä puoluetta siis muka pitäisi äänestää?
Kuka niistä muka pelastaa Suomen lamasta?[/QUOTE]

Suomen voi pelastaa lamasta vain ja ainoastaan ahkerat työtätekevät suomalaiset. Tosin poliitikot tekevät kaikkensa ettemme vain ikinä nousisi tästä suosta.

Alkuperäinen kirjoittaja työ ennen menestystä;29920803:
Suomen voi pelastaa lamasta vain ja ainoastaan ahkerat työtätekevät suomalaiset. Tosin poliitikot tekevät kaikkensa ettemme vain ikinä nousisi tästä suosta.

No ollaanpas me tyhmiä kun semmosia poliitikkoja sinne äänestetään, jotka oikein varta vasten yrittävät pitää maamme suossa. Heh, heh - tyypillinen katkeran suomalaisen tilitys. EIköhän ne nykyjohtajatkin parhaansa tee. Ja tuskin ne edes ovat sen huonompia kuin ennenkään. Ajat on vaan vaikeat.

Me tienaamme vain 30 000 käteen vuodessa ja silti äänestetään Kokoomusta, koska mein mielestä ihmisten pitäis ite saada päättää omista rahoista. Ja muut puolueet haluaa vaan verottaa rankemmin.

No ollaanpas me tyhmiä kun semmosia poliitikkoja sinne äänestetään, jotka oikein varta vasten yrittävät pitää maamme suossa. Heh, heh - tyypillinen katkeran suomalaisen tilitys. EIköhän ne nykyjohtajatkin parhaansa tee. Ja tuskin ne edes ovat sen huonompia kuin ennenkään. Ajat on vaan vaikeat.

Me tienaamme vain 30 000 käteen vuodessa ja silti äänestetään Kokoomusta, koska mein mielestä ihmisten pitäis ite saada päättää omista rahoista. Ja muut puolueet haluaa vaan verottaa rankemmin.

Juu, äänestäjien enemmistö on tyhmiä, koska äänestävät vuodesta toiseen huonoja päätöksiä tekeviä poliitikkoja.

Ajathan ovat ankeat vain EU:ssa ja erityisesti euroalueella, koska taloutta yritetään hoitaa poliittinen kylki edellä, muualla maailmassa talous kasvaa reipasta yli kolmen prosentin talouskasvua.

Kokoomus on päättänyt antaa sun rahat kreikkalaisille veronkiertäjille...

Kokoomus = Ne jotka tienaa 40k tai enempi per aikuinen, etenkin toimihenkilöt + yrittäjistä melkein kaikki

SDP = Duunarit, jotka tienaa alle 40 k per naama, joskus enempikin, koska ajaa just perusduunarien asiaa

Keskusta = Syrjäseutujen asukit + maanviljelijät (aika sama)

Persut = Älykääpiöt

Vihreät = Haihattelijat, köyhät sellaiset. Ikuiset opiskelijat, pilviveikot sun muut

Vasemmisto = Tukien varassa elävät

KD = Uskovaiset taukit

RKP = Ruotsinkieliset keskituloiset ja köyhät, varakkaat äänestää Kokoomusta. Ja sivujengi vasemmistoa ja vihreitä.

Eli ite äänestän tietty Kokoomusta!

Okei. Eli teitä ei haittais jos verot ois pienemmät etenkin rikkailla, jolloin olis valtiolla olis vähemmän mahdollisuuksia tukea päivähoitoa, koulutusta, terveydenhuoltoa tai ylipäänsä maksella sosiaalitukia vaan ne joutuis omasta pussista kustantamaan? Ei tuo 30 000 taitais kovin pitkälle sellaisessa yhteiskunnassa riittää.

Yhteistyössä