supistukset ja limatulppa,kysyttävää!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ppälpee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

ppälpee

Vieras
Laskettu aika oli ja meni jo. Nyt kolmas yö kun supistuksia. Kestävät reilun minuutin mutta tulevat vasta 10-15 min välein,ovat kyllä tosi tukalia jo. Hetki sitten meni limatulppa. Tarkoittaako se että kohdunkaula on nyt vasta alkanut lyhentyä...?! Ei siis odotettavissa että paikat vielä olisi auenneet..!? Ei taida tarttea lähteä vieläkään sairaalaan....?!

[QUOTE="vieras.";29916318]lähdet sairaalaan sitten kun et enää supistuksia kestä. ei sinne limatulpan takia lähdetä[/QUOTE]

ei lähdetä ei....pointti oli se että jos limatulppa kertoo vasta kohdunkaulan lyhenemisestä, onko järkeä lähteä vaikka supistuksetbvaltavan kipeitä. Käönnyttävät pian takas kotiin kärvistelemään..

[QUOTE="aloittaja";29916336]ei lähdetä ei....pointti oli se että jos limatulppa kertoo vasta kohdunkaulan lyhenemisestä, onko järkeä lähteä vaikka supistuksetbvaltavan kipeitä. Käönnyttävät pian takas kotiin kärvistelemään..[/QUOTE]

et sä voi tietää paljonko on auennut ja ei ne kotiin laita jos olet niin kipeä ettet pysty siellä olemaan

Kannattaa mennä jos tuntuu että et jaksa. Itekkin menin ensimmäisen ja nyt tämän kolmannen kanssa kun en kipuja kotona jaksanut ja olin jo ihan väsynyt. Sain sairaalassa piikin mikä rentoutti ja lopetti supistuksia hetkeksi että sain nukuttua itse koitokseen voimia. Tsemppiä ap:lle! :)

Minulla taas kävi niin, että oli jo reilusti viikon yli lasketusta ajasta.. sit yks aamu napsahti limatulppa irti, ja samantien alko järkyt supistukset jotka tuli n. 5min välein. Ei siinä kyllä tarvinnu kauaa miettiä, lähetäänkö sairaalaan vai ei. Limatulpan irtoamisesta meni alla 8h ja poika oli sylissä.

Minulla oli edellisenä päivänä yliaikaiskontrolli ja siellä ilmeni että kohdunkaula on jo lyhentynyt kokonaan ja auennut hieman. Tutkimus sai aikaan ehkä sen, että limatulppa sitten napsahti irti.

Mulla kävi niin että olin äitipolilla kokoarviossa reilu viikko ennen la:ta, silloin oli kohdunkaula jo lähes hävinnyt. Raskaus oli mennyt 9pvä yli la:sta kun tuli kivuttomia suppareita 5min. välein ja lähdin sitten sairaalaan tarkistettavaksi. Puolenyön aikaan menin ja kohdunkaula vaan pari senttiä auki, no jäin sitten yöksi ja olin ehkä 15min. ehtinyt olla sairaalan sängyllä kun limatulppa poksahti ja järkyt supistukset alkoivat. Tästä enää 9h niin poika jo syntyi. Eli kyllä paikat voi olla hyvinkin jo auki ennen kun limatulppa menee. Meet sairaalaan kun siltä tuntuu, laittavat kotia jos ei homma oo edennyt.

Yhteistyössä