Kenen vastuu puuttua? (Anorektinen tyttö salilla)

m1es
Se on vähän silleen, et ei lihavienkaan elämiin mennä puuttumaan, kun ne on pizzalla tai hampparilla tai kun ne vaan istuu. Eikä alkoholisteja voi pakottaa raittiiksi eikä tupakoitsijoidenkaan tupakanostoon puututa. Monella on sitä vyötärölihavuuttakin näkyvästi eikä siihenkään voi puuttua. Eikä siihen puututa vaikka jonkun hampaat haisis kuolleelle, no, esimerkkejä löytyy.
Mutta kyllä lihavien elämään puututaankin - ainakin minä olen niin nähnyt tapahtuneen entisellä työpaikalla. Mutta se, että jollakin on vyötärömakkaraa ei ole saman riskitason asia kuin anoreksia. Jos painoa on yli 150, sitten on. Alkoholistia ei voi pakottaa raittiiksi, mutta kyllä alkoholiongelmaisenkin asioiden kuntoon saaminen vaatii jonkun, joka oikeasti uskaltaa puuttua ajoissa.
Varhainen puuttuminen - THL

vierass
Niin, koska on PSYYKEongelmasta kyse, niin tokihan sellainen heikkous ja puolustuskyvyttomyytta lisaava seikka narsismiin taipuvaisissa herattaa sita kuuluisaa auttamisenhalua. Siinahan ei ole kunnolla riskia saada edes nokilleen, kun on niin sanotusti hyvalla asialla ja toinen nakyvasti ongelmainen. Entisen partiotyton pitaa autistisesti onanoida ventovieraiden avulla avustusorgasmit kun ei pipareita enaa kehtaa ovilla myyda. Sama se loukkaantuko auttamisen kohde vai ei, kun kerran itselle tulee hyva mieli. Ihanaa olla aikuinen.

"mies1"
täällä ihmisillä on ihan omatkin mielipiteet ja täällä asioista keskustelaan.
Toi on erikoista logiikkaa mulle. Ilmeisesti osa naisista kokee täällä olevansa vapaita kuin vasikka laitumella laukomaan kaikenlaista, eikä siihen voi kukaan puuttua. Olen muutamaan kertaan täällä tuollaiseen suhtautumiseen törmännyt. Älyllisesti ja moraalisesti aika alikehittynyt tapa lähestyä keskustelua.

Voi hohhoijaa...

Jos alkoholisti ei itse halua parantua, ei se parannu, sama myös syömishäiriössä.

Toki pakkohoito voi olla yksi keino, se päätös tosin kuuluu ammattilaiselle, mutta jos ihminen ei halua myöntää ongelmaa tai ei edes näe sitä kun on niin harhainen (ironista, ah niin ironista) niin ei se ongelma tule ikinä poistumaan, sama se kuinka siinä on sormella osoittelijoita. Sairaudet on ammattilaisten asia ja kaikenlaiset kyökkipsykiatrit sekä amatööri kotilääkärit voi pysyä erossa asioista, etteivät vaan pahenna tilannetta.

ei jummarra
[QUOTE="mies1";29908152]Toi on erikoista logiikkaa mulle. Ilmeisesti osa naisista kokee täällä olevansa vapaita kuin vasikka laitumella laukomaan kaikenlaista, eikä siihen voi kukaan puuttua. Olen muutamaan kertaan täällä tuollaiseen suhtautumiseen törmännyt. Älyllisesti ja moraalisesti aika alikehittynyt tapa lähestyä keskustelua.[/QUOTE]

Eli naisilla ei saisi olla omia mielipiteitä? Naisenko pitäisi olla hiljainen hissukka joka vaan myöntelee kaikkea mitä mies sanoo? Erikoisempi logiikka toi on, ainakinnykyaikana.

En ymmärrä mikä ongelma sulle on naisten mielipiteet ja niiden julki tuominen jossain palstalla, kun samaa tapahtuu ihan irl palatan ulkopuolellakin.

onhan nyt kevät
[QUOTE="mies1";29908152]Toi on erikoista logiikkaa mulle. Ilmeisesti osa naisista kokee täällä olevansa vapaita kuin vasikka laitumella laukomaan kaikenlaista, eikä siihen voi kukaan puuttua. Olen muutamaan kertaan täällä tuollaiseen suhtautumiseen törmännyt. Älyllisesti ja moraalisesti aika alikehittynyt tapa lähestyä keskustelua.[/QUOTE]

Etkös itse tee ihan samaa, lauot päivät pitkät suustasi mitä kummallisempia jorinoita?

• Tykkää
Reactions: Puuhippa
:'( jos hän edes kerran tulis saunaan niin ottaisin<3 kyllä mä uskon et hän on jo saanut apua, ei ole voinut lähipiiri olla huomaamatta.
Kai sä ymmärrät, ettet sä voi yhtäkkiä ventovieraana lähteä kertomaan muille "omia elämän totuuksiasi".
Jos joku mulle täysin ventovieras ihminen tulis kertomaan mulle, että mä painan liikaa tai liian vähän tai reenaan liikaa tai liian vähän, niin mä vääntäisin sen solmuun ja tunkisin lähimpään nurkkaan syömään tomua.

Mä en oikein tiedä miten vanha sä olet, mutta epäilen, että hyvin hyvin hyvin nuori. Tosta kun kasvat vielä sen 10- 15 vuotta ja yrität oikeasti oppia siitä mitä näet ja koet, niin ehkä sinäkin saat vähän järkeä päähän. Ei kannata yrittää olla niin kovasti oikeassa. Ja jätä sellaiset ihmiset rauhaan, joiden elämä ei kosketuksissa sinun elämääsi millään tavalla.

viera.s
Voi hohhoijaa...

Jos alkoholisti ei itse halua parantua, ei se parannu, sama myös syömishäiriössä.

Toki pakkohoito voi olla yksi keino, se päätös tosin kuuluu ammattilaiselle, mutta jos ihminen ei halua myöntää ongelmaa tai ei edes näe sitä kun on niin harhainen (ironista, ah niin ironista) niin ei se ongelma tule ikinä poistumaan, sama se kuinka siinä on sormella osoittelijoita. Sairaudet on ammattilaisten asia ja kaikenlaiset kyökkipsykiatrit sekä amatööri kotilääkärit voi pysyä erossa asioista, etteivät vaan pahenna tilannetta.
Meinaatko sinä ihan tosissaan, että ensimmäinen askel syömishäiriöön puuttumisessa on pakkohoito? Että sitä ennen kaikki vaan ummistaa silmänsä? Miten se pakkohoitokaan olisi mahdollista, jos kukaan ei tilanteeseen puutu? Eihän se anorektikko itse pakkohoitolähetettä hanki itselleen, vaikka olisikin kuoleman kielissä.

Myös tämä tekopyhyyden määrä tässä ketjussa hämmästyttää. Ehkä tosiaan palstalaiset ovat sitten sellaisia ihmetapauksia, että aivan luontevasti ilmeenkään värähtämättä kohtaavat vaikka yksikätisen vaaleanpunaisen kääpiön, mutta keskimäärin ihmisiä kauhistuttaa nähdä luurankomainen ihminen hoippumassa viimeisillä voimillaan kaloreita polttamassa. Ja tämä mielestäni ihan luonnollinen reaktio myös näkyy, vaikka ei haluaisi. Arvaatko mitä anorektikko kuvittelee, kun kanssakulkijat joko tuijottavat tai kääntävät kauhistuneina katseensa? Itse veikkaisin, että anorektikon päässä tämä kääntyy niin, että muut pitävät häntä lihavana ja rumana. Ystävällinen ja ammattitaitoinen, mutta suora puhe on siis paljon parempi, kuin hiljaisuus ja ao ihmisen välttely.

En toki tiedä, millainen tämä Happygirlin kohtaama tyttö on, mutta itsekin olen joskus nähnyt salilla anorektikon, vaikka en salilla usein käy. Äitini on myös joskus puhunut toisesta, itse salilla usein näkemästään anorektikosta (joka yht´äkkiä lopetti salilla käymisen, joko sai porttikiellon tai päätyi niin huonoon kuntoon, että joutui sairaalaan). Ainakin nämä tapaukset ovat olleet aivan selkeitä, sillä vaikka vaikea alipaino voi johtua muustakin, niin yhdistettynä käytökseen ei epäilyksen sijaa jäänyt.

Mua rassaa kyllä todella paljon se, että ihmiset kantaa kaunojaan ja ne heijastuu mielipiteisiin myös asiakysymyksissä. Sillä muuten en voi ymmärtää, että täällä kaikki edellisissä ketjuissa Happygirlin kanssa riidelleet julistaa näin kylmää suhtautumista. Joo, kenen tahansa ulkopuolisen ei kannata mennä saarnaamaan, mutta eihän edes aloituksessa ollut kyse siitä, että Happygirl itse meinaisi tytölle mennä tyttöä huomauttelemaan painosta ja treenaamisesta.

Meinaatko sinä ihan tosissaan, että ensimmäinen askel syömishäiriöön puuttumisessa on pakkohoito? Että sitä ennen kaikki vaan ummistaa silmänsä? Miten se pakkohoitokaan olisi mahdollista, jos kukaan ei tilanteeseen puutu? Eihän se anorektikko itse pakkohoitolähetettä hanki itselleen, vaikka olisikin kuoleman kielissä.

Myös tämä tekopyhyyden määrä tässä ketjussa hämmästyttää. Ehkä tosiaan palstalaiset ovat sitten sellaisia ihmetapauksia, että aivan luontevasti ilmeenkään värähtämättä kohtaavat vaikka yksikätisen vaaleanpunaisen kääpiön, mutta keskimäärin ihmisiä kauhistuttaa nähdä luurankomainen ihminen hoippumassa viimeisillä voimillaan kaloreita polttamassa. Ja tämä mielestäni ihan luonnollinen reaktio myös näkyy, vaikka ei haluaisi. Arvaatko mitä anorektikko kuvittelee, kun kanssakulkijat joko tuijottavat tai kääntävät kauhistuneina katseensa? Itse veikkaisin, että anorektikon päässä tämä kääntyy niin, että muut pitävät häntä lihavana ja rumana. Ystävällinen ja ammattitaitoinen, mutta suora puhe on siis paljon parempi, kuin hiljaisuus ja ao ihmisen välttely.

En toki tiedä, millainen tämä Happygirlin kohtaama tyttö on, mutta itsekin olen joskus nähnyt salilla anorektikon, vaikka en salilla usein käy. Äitini on myös joskus puhunut toisesta, itse salilla usein näkemästään anorektikosta (joka yht´äkkiä lopetti salilla käymisen, joko sai porttikiellon tai päätyi niin huonoon kuntoon, että joutui sairaalaan). Ainakin nämä tapaukset ovat olleet aivan selkeitä, sillä vaikka vaikea alipaino voi johtua muustakin, niin yhdistettynä käytökseen ei epäilyksen sijaa jäänyt.

Mua rassaa kyllä todella paljon se, että ihmiset kantaa kaunojaan ja ne heijastuu mielipiteisiin myös asiakysymyksissä. Sillä muuten en voi ymmärtää, että täällä kaikki edellisissä ketjuissa Happygirlin kanssa riidelleet julistaa näin kylmää suhtautumista. Joo, kenen tahansa ulkopuolisen ei kannata mennä saarnaamaan, mutta eihän edes aloituksessa ollut kyse siitä, että Happygirl itse meinaisi tytölle mennä tyttöä huomauttelemaan painosta ja treenaamisesta.
Jaa, miten mä ymmärsin tuossa viimeisillä sivuilla, että hän on ihan itse menossa huomauttelemaan.

Sen ymmärrän, että kuntosali antaa porttarin ja keskustelee asiasta asiallisesti asiakkaan kanssa, mutta pitäähän ihmisen olla aika ääliö, jos sen mielestä on ok lähteä ojentamaan jotain tyyppiä, joka käy sen kanssa joskus samaan aikaan kuntosalilla.

• Tykkää
Reactions: kepsis

Ooppas tulkkaamatta jos et tajua.

Missä kohti sanoin että eka keino? En missään, vaan kommentoin yleisesti tuohon aika ristiriitaisia reaktioita aiheuttavaan asiaan nimeltä pakkohoito.

Taas pitäisi olla jankkaamassa jo sanottuja asioita ja rautalankaa vääntämässä, kun on niin kovin vaikeaa sinun käsitellä asiaa ilman, että värität tulkintojasi palstahistoriaan liittyvillä asioilla.

Itse pyrin puhumaan ketjun sisällä tapahtuvista kommenteista, mutta sinä itse siinä nyt yrität rinnastaa ja vähentää toisten mielipiteen arvoa sillä, että muka kommentoidaan niinkuiin kommentoidaan koska jossain muussa ketjussa jne blaablaa.

Jos vaikka henkisesti rajoittuneet ihmiset vain skippaisivat minun kommentit, niin ei tarvitsisi kenenkään tuhlata aikaa sen rautalangan kanssa, olisi paljon helpompaa näin molemmille osapuolille.

Onko nyt yritetty loukata suuntaan ja toiseen tarpeeksi? Voidaanko nyt suhtautua toisten mielipiteisiin ketjun sisällöstä ihan sellaisenaan ilman että pitää alkaa vääntämään paskaa?

"birgitta"
Ja jätä sellaiset ihmiset rauhaan, joiden elämä ei kosketuksissa sinun elämääsi millään tavalla.
Voi huoh. Jätä itse vaan jos oot noin kyyninen, muut tekevät omat päätöksensä. Ja ihan kauheita suunnitelmia hg:llä nyt onkin tän tytön varalle, kyllä palstamammojen kannattaa taas joukolla kaakattaa!

(oikeesti, saako toi inho hg:tä kohtaan teidän aivot valumaan korvista?)

tjaah
Olen myös vuosien varrella miettinyt kene vastuu puuttua... Pahalta se tuntuu kun näkee vieressä viikko viikolta kuihtuvan ihmisen.

Olen mm. vaihtanut uimahallia, kun käyttämässäni alkoi käydä luurankotyttö joka ui koko päivän. Ihmettelin jo miksi ei henkilökunta poiminut sitä naisparkaa sieltä altaasta pois... Mutta ratkaisin sitten asian niin että vaihdoin itse hallia.

Ja olen lopettanut yhdet pilatestunnit, kun ohjaaja sairastui anoreksiaan. Mun kantti ei vaan kestänyt katsella sitä.

Olen myös lopettanut yhdet tanssitunnit, mutta se ei johtunut anoreksiasta, vaan opettaja sai kilareita siellä tunnilla. On se harrastus ihan mikä vain, jos musta alkaa tuntua että mun pitäis jotakuta ymmärtää tai sääliä, niin minäpä lähden...

[QUOTE="birgitta";29908365]Voi huoh. Jätä itse vaan jos oot noin kyyninen, muut tekevät omat päätöksensä. Ja ihan kauheita suunnitelmia hg:llä nyt onkin tän tytön varalle, kyllä palstamammojen kannattaa taas joukolla kaakattaa!

(oikeesti, saako toi inho hg:tä kohtaan teidän aivot valumaan korvista?)[/QUOTE]

Mun mielestä ei ole kyynistä olla puuttumatta täysin tuntemattomien asioihin, ellei osapuolena ole joko, alaikäinen henkilö, dementoitunut vanhus, oman turvallisuuden kannalta vaarallinen henkilö tai eläin.

Kun sinäkin vähän aikuistut, tulet ymmärtämään, ettei täysin ulkopuolisen ole sopivaa puuttua asioihin, joista ei oikeastaan edes tiedä yhtään mitään.

Raivostuttavimpia tässä maailmassa ovat ihmiset, jotka jostain syystä kuvittelevat olevansa niin paljon kaikkien muiden yläpuolella, että heillä on oikeus puuttua kaikkeen ja käydä kertomassa mielipiteitään asioista, joista heillä ei ole edes mitään käsitystä.

• Tykkää
"birgitta"
Mun mielestä ei ole kyynistä olla puuttumatta täysin tuntemattomien asioihin, ellei osapuolena ole joko, alaikäinen henkilö, dementoitunut vanhus, oman turvallisuuden kannalta vaarallinen henkilö tai eläin.

Kun sinäkin vähän aikuistut, tulet ymmärtämään, ettei täysin ulkopuolisen ole sopivaa puuttua asioihin, joista ei oikeastaan edes tiedä yhtään mitään.

Raivostuttavimpia tässä maailmassa ovat ihmiset, jotka jostain syystä kuvittelevat olevansa niin paljon kaikkien muiden yläpuolella, että heillä on oikeus puuttua kaikkeen ja käydä kertomassa mielipiteitään asioista, joista heillä ei ole edes mitään käsitystä.
Mun mielestä raivostuttavimpia tässä maailmassa ovat ihmiset, jotka eivät tee millekään mitään, ja kun muut aikovat tehdä, marisevat "ei kannata, ei se mitään auta, hei luuleksä että jos toi kannattais niin joku ei olis jo sitä tehnyt? Kun sinäkin vähän aikuistut, tajuat ettei millekään kannata tehdä mitään" Ehkä jopa asioista, joista heillä ei ole kunnon käsitystä. Sinäkin kommentoit kovin kärkkäästi tähän, vaikket tajunnut edes mistä on kyse, eihän ap edes aikonut tolle tytölle puhua.

Tässä on nyt kuitenkin mammat sitä mieltä, että ap voi jopa tappaa ton tytön näin. Iiiiiiiihan vähän voi olla vaikutusta sillä, että kirjoittaja on juuri hg.

maapallo rullaa radallaan
[QUOTE="birgitta";29908458]Mun mielestä raivostuttavimpia tässä maailmassa ovat ihmiset, jotka eivät tee millekään mitään, ja kun muut aikovat tehdä, marisevat "ei kannata, ei se mitään auta, hei luuleksä että jos toi kannattais niin joku ei olis jo sitä tehnyt? Kun sinäkin vähän aikuistut, tajuat ettei millekään kannata tehdä mitään" Ehkä jopa asioista, joista heillä ei ole kunnon käsitystä. Sinäkin kommentoit kovin kärkkäästi tähän, vaikket tajunnut edes mistä on kyse, eihän ap edes aikonut tolle tytölle puhua.

Tässä on nyt kuitenkin mammat sitä mieltä, että ap voi jopa tappaa ton tytön näin. Iiiiiiiihan vähän voi olla vaikutusta sillä, että kirjoittaja on juuri hg.[/QUOTE]

Totta. Kyllä tuntuu ns. viisaita ja ah niin hienotunteisia ihmisiä olevan paljon.

Onneksi sitten on niitä vähemmänkin hienotunteisia(?) jotka välittää toisista. Ottaa autonavaimet pois juopolta. Vie itkevän eksyneen lapsen neuvontaan. Soittaa poliisit paikalle kun naapurissa emäntä lentää päin seinää. Nostaa metakan jos näkee lapsiporukan kivittävän vammaista. Menee aukomaan päätä jätkille jotka lähtee kännissä veneilemään.

Olkaa vaan nössykät hiljaa ja tyytyväisiä itteenne. Sitä voi kuvitella olevansa hyvinkin synnitön, kun ei tee mitään niin ei tee virheitäkään vai?

Kaikkien yläpuolella?

Mä näkisin että on empaattinen ihminen jos huomaa toisen ihmisen olevan heikoilla ja haluaa auttaa.

Ollaanpas täällä nyt hysteerisia.

HG kertoi aloitusviestissä, että hän on kiinnittänyt huomiota huomattavan hoikkaan naiseen joka käy usein salilla ja nyt sivulla 10 tuo luuranko jo rääkkää itseään hengiltä ja luultavasti kuolee ihan just ja kohta.

[QUOTE="birgitta";29908458]Mun mielestä raivostuttavimpia tässä maailmassa ovat ihmiset, jotka eivät tee millekään mitään, ja kun muut aikovat tehdä, marisevat "ei kannata, ei se mitään auta, hei luuleksä että jos toi kannattais niin joku ei olis jo sitä tehnyt? Kun sinäkin vähän aikuistut, tajuat ettei millekään kannata tehdä mitään" Ehkä jopa asioista, joista heillä ei ole kunnon käsitystä. Sinäkin kommentoit kovin kärkkäästi tähän, vaikket tajunnut edes mistä on kyse, eihän ap edes aikonut tolle tytölle puhua.

Tässä on nyt kuitenkin mammat sitä mieltä, että ap voi jopa tappaa ton tytön näin. Iiiiiiiihan vähän voi olla vaikutusta sillä, että kirjoittaja on juuri hg.[/QUOTE]

Sinänsä hauskaa, että ainoa tulkinta mitä voi saada siitä kun joku sanoo "älä mene selittämään tuommoisia ihmiselle jota et tunne" on tämä, että "halutaan väistellä ja olla puuttumatta mihinkään".

Ohi suunsa puhuvia palikoita on maailma puolillaan, sairaiden ihmisten kohdalla vaan ei oikein homma kuittaannu sillä että "hups, en tiennytkään olevan siitä kyse, luulin että olet blaablaa". Jos henkilö ei ollut ennen sitä tiedostava ulkonäöstään, johtui se mistä tahansa, niin tietää ainakin sen jälkeen että ihmiset tuomitsee häntä.

Ja ok, ehkä sinusta "palstamammat" on sellaisia että eivät kommentoi poikkipuolista muutakuin tietyn nimisille palstailijoille.

Kun olisi joku paikka mistä voi todeta, että palaute on ihan yhtä ikävää tai naureskelevaa millainen nikki tahansa päästelee suustaan hölmöjä.

Hmm, mistähän sen näkisi.

Olen neuvoton.

• Tykkää
Reactions: AivanSama

Jokaisen tulee välittää perheenjäsenistään, puolisoistaan ja ystävistään ja pitää huoli heidän hyvinvoinnistaan. Heidän tilaanteisiinsa voi puuttua, jos kokee sen tarpeelliseksi. Se, että lähtee puuttumaan tuikituntemattomien asioihin, on silkkaa idioottimaisuutta ja keskenkasvuisuutta. Niin typerä ei sovi olla.

Ja kyllä ymmärtääkseni nimenomaa ap kertoi halustaan kertoa mielipiteensä tälle mielestään anorektiselle tytölle, koska kukaan muu ei hänen mielestään tee mitään. Mitä hän ei toki voi tietää, koska ei edes tunne kyseistä henkilöä.

Voitko selittää lauseen "Kun sinäkin vähän aikuistut, tajuat ettei millekään kannata tehdä mitään" Ehkä jopa asioista, joista heillä ei ole kunnon käsitystä. ?

Olenko sanonut, ettei millekkään kannata tehdä mitään? Ja miten niin asioista joista kenellä? ei ole kunnon käsitystä (mistä?)?

Jos koet kärkkäänä mielipiteeni siihen, etten pidä järkevänä puuttua sellaisten henkilöiden asioihin, joista ei tiedä mitään, niin sanottakoon, että sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Minä sanoisin, että se on vain järkevää.

• Tykkää
Totta. Kyllä tuntuu ns. viisaita ja ah niin hienotunteisia ihmisiä olevan paljon.

Onneksi sitten on niitä vähemmänkin hienotunteisia(?) jotka välittää toisista. Ottaa autonavaimet pois juopolta. Vie itkevän eksyneen lapsen neuvontaan. Soittaa poliisit paikalle kun naapurissa emäntä lentää päin seinää. Nostaa metakan jos näkee lapsiporukan kivittävän vammaista. Menee aukomaan päätä jätkille jotka lähtee kännissä veneilemään.

Olkaa vaan nössykät hiljaa ja tyytyväisiä itteenne. Sitä voi kuvitella olevansa hyvinkin synnitön, kun ei tee mitään niin ei tee virheitäkään vai?
Sun mielestä siis on empatiakyvytön ja haluton auttamaan kaikkia, jos ei pidä järkevänä käydä kommentoimassa jonkun täysin tuntemattoman ihmisen painoa ja urheilutottumuksia.

Eiköhän se nyt ole selvä, että jokainen täysipäinen ihminen ottaa kaveriltaan autonavaimet pois, jos se on lähdössä ajamaan autoa kännissä??? Eikö? Tai puuttuu asiaan, jos teinit kivittää vammaisia tai vie eksyneen ja itkevän lapsen neuvontaan??? Mun mielestä on lähinnä outoa, että tässä ketjussa liitetään toisten auttaminen ja toisille päänaukominen samaksi asiaksi.

Kaikkien yläpuolella?

Mä näkisin että on empaattinen ihminen jos huomaa toisen ihmisen olevan heikoilla ja haluaa auttaa.
Olen samaa mieltä. Ihminen on empaattinen, jos se huomaa toisen olevan heikoilla ja haluaa auttaa. Siinä ei ole mitään pahaa.

Sensijaan jos haluaa mennä kommentoimaan tuikituntemattomille niiden painosta ja urheilutottumuksista ei ole empatiaa...

Empatiaan liittyy myös kyky tunnistaa ihmiset, jotka haluavat apua. On täysin eriasia tyrkyttää apuaan sellaisille, jotka eivät sitä halua. Silloin, kun kyseessä on täysin vieras ihminen on todellakin omattava kyky erotella se, kuka apua haluaa ja kuka ei.

On selvää, että 2- vuotias, joka itkee yksin kaupassa, haluaa ja tarvitsee apua.
Se, haluaako täysi- ikäinen ihminen neuvoja täysin tuntemattomalta onkin ihan eriasia.

"birgitta"
Sinänsä hauskaa, että ainoa tulkinta mitä voi saada siitä kun joku sanoo "älä mene selittämään tuommoisia ihmiselle jota et tunne" on tämä, että "halutaan väistellä ja olla puuttumatta mihinkään".

Ohi suunsa puhuvia palikoita on maailma puolillaan, sairaiden ihmisten kohdalla vaan ei oikein homma kuittaannu sillä että "hups, en tiennytkään olevan siitä kyse, luulin että olet blaablaa". Jos henkilö ei ollut ennen sitä tiedostava ulkonäöstään, johtui se mistä tahansa, niin tietää ainakin sen jälkeen että ihmiset tuomitsee häntä.

Ja ok, ehkä sinusta "palstamammat" on sellaisia että eivät kommentoi poikkipuolista muutakuin tietyn nimisille palstailijoille.

Kun olisi joku paikka mistä voi todeta, että palaute on ihan yhtä ikävää tai naureskelevaa millainen nikki tahansa päästelee suustaan hölmöjä.

Hmm, mistähän sen näkisi.

Olen neuvoton.
"Sinänsä hauskaa, että ainoa tulkinta mitä voi saada siitä kun joku sanoo "älä mene selittämään tuommoisia ihmiselle jota et tunne" on tämä, että "halutaan väistellä ja olla puuttumatta mihinkään"."
Tuota, kun ap ei ollut menossa selittämään tolle ihmiselle mitään. Ja äläpä ota viestiäni asiayhteydestä, AivanSama kirjoitti mikä hänestä on maailmassa rasittavinta (liiallinen puuttuminen), niin vastasin mikä minusta. Välinpitämättömyys ja "antaa muiden hoitaa"-asenne joka paikassa. Väitätkö tosissasi että henkilökunnalle sanominen saa nyt kamalia aikaan?

Kyllähän täällä kaikki haukutaan, mutta jotkut erityisesti. Pitää olla puusilmäinen jos ei sitä näe.

• Tykkää
Reactions: Kurvikissa
[QUOTE="birgitta";29908552]"Sinänsä hauskaa, että ainoa tulkinta mitä voi saada siitä kun joku sanoo "älä mene selittämään tuommoisia ihmiselle jota et tunne" on tämä, että "halutaan väistellä ja olla puuttumatta mihinkään"."
Tuota, kun ap ei ollut menossa selittämään tolle ihmiselle mitään. Ja äläpä ota viestiäni asiayhteydestä, AivanSama kirjoitti mikä hänestä on maailmassa rasittavinta (liiallinen puuttuminen), niin vastasin mikä minusta. Välinpitämättömyys ja "antaa muiden hoitaa"-asenne joka paikassa. Väitätkö tosissasi että henkilökunnalle sanominen saa nyt kamalia aikaan?

Kyllähän täällä kaikki haukutaan, mutta jotkut erityisesti. Pitää olla puusilmäinen jos ei sitä näe.[/QUOTE]

Ai ei vai? :LOL:

Yhteistyössä