Päiväkodissa katosi lapsen uudet hanskat. Onko päiväkodilla korvausvastuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "riina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="riina";29906544]Lapseni ei ole koulussa ollessaan hoidossa. Koululaiset ovat sen verran isoja, että ovat itse vastuussa tavaroistaan, niinkuin minäkin olen vastuussa omista tavaroistani esim. töissä.

Kyseessä olivat ihan tavalliset neulehanskat. Ja on vara ostaa sellaiset uudet, mutta ei ole JÄRKEÄ ostaa. Ja ei ole varaa (ts. ole järkeä laittaa rahaa) ostaa uusia vaatteita jos niitä varastetaan/kadotetaan jne.[/QUOTE]

Ehkä ei ole JÄRKEÄ tehdä lapsia, jos alat syyttämään yhteiskuntaa kkun lapsesi hanskat häviävät. Ja vaadit että päiväkoti KORVAA.

VOI VOI. Se nyt vaan on ELÄMÄÄ että lasten tavarat välillä häviävät. Järjen kanssa silä ei ole mitään tekemistä. Onko JÄRKEÄ ostaa lapsille farkkuja, kun ne kuitenkin hajoavat polvista? Onko JÄRKEÄ ostaa pyörää, kun sillä voi kaatua. Onko JÄRKEE VAI EI? :)

[QUOTE="riina";29906584]Hanskat = pienet, mahdollista kadota.

Haalari = suuri vaate, ei tuosta noin vain häviä toisen reppuun tai mihinkään. Ei siis ole mahdollista yhtäkkiä kadota samalla tavalla kuin pienet hanskat.[/QUOTE]

Milläs todistat? Et millään. :)

Ja myönnät samalla että yllättävän helppo on hanskojen hukkua.... ;)

[QUOTE="riina";29906578]Oletko sä sekaisin?

Naapurin Villlen vanhemmat maksaisi meidän lääkärikulut, ei päiväkoti. Ja naapurin Villen isä maksaisi meidän auton korjauskulut, ei päiväkoti. Miksi päiväkodin pitäisi korvata lokin paskoma hattu, kun sen saa pestyä? Ja jos itse myöhästyn töistä, niin toki kai nyt olen itse siitä vastuussa... huoh. Mutta tässä olikin kyseessä lapsen vaatteet, jotka on päiväkodin henkilökunta (todennäköisesti) kadottanut. Tai sitten lapset, jotka ovat siellä hoidossa = hoitajat ei vahdi lapsia, kun pääsevät sellaista tekemään... Minun mielestäni on henkilökunnan vastuulla lapsen vaatteet, jos ne on lapsen repusta (tai olipa vaikka lattialta) kadonnut. En kyllä enää jaksa jauhaa, kun ei mua näytä kukaan ymmärtävän.[/QUOTE]

Hehheh ehkä Bitchin kommentti onkin sarkasmia?....
Nyt on jollain huumorintaju kovin vähissä, ei voi olla totta! Sun ajatuksenjuoksua on kyllä kovin vaikea ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja Älytöntä;29906579:
Ehkä ei ole JÄRKEÄ tehdä lapsia, jos alat syyttämään yhteiskuntaa kkun lapsesi hanskat häviävät. Ja vaadit että päiväkoti KORVAA.

VOI VOI. Se nyt vaan on ELÄMÄÄ että lasten tavarat välillä häviävät. Järjen kanssa silä ei ole mitään tekemistä. Onko JÄRKEÄ ostaa lapsille farkkuja, kun ne kuitenkin hajoavat polvista? Onko JÄRKEÄ ostaa pyörää, kun sillä voi kaatua. Onko JÄRKEE VAI EI? :)

Olen itsekin joutunut korvaamaan toisen lapsen kengät, kun ne minun valvonnassani katosivat. Olin kummilapseni kanssa HopLopissa, jossa joku vei (ei muutakaan mahdollisuutta mihin joutuivat) lapsen kengät. Jouduin maksamaan ne lapsen vanhemmille (vaikka olenkin kummitäti). Samoin jouduin korvaamaan lapseni rikkoman lelun (10 euron auto), kun puistossa ollessamme lapseni istui jonkun toisen lapsen lelun päälle ja se meni rikki. Mielestäni olisi siis kohtuullista, että päiväkoti toimisi samoin.

Etkö sä nyt voi millään uskoa, että ihmiset VARASTAVAT? Siis ihan aikuiset ihmiset? Ne päiväkodin aikuiset asiakkaat? Ottavat ihan oikeasti toiseten tavaroita itselleen? Jos joku varastaa, niin miksi kaupungin pitäisi se korvata?

[QUOTE="riina";29906591]Olen itsekin joutunut korvaamaan toisen lapsen kengät, kun ne minun valvonnassani katosivat. Olin kummilapseni kanssa HopLopissa, jossa joku vei (ei muutakaan mahdollisuutta mihin joutuivat) lapsen kengät. Jouduin maksamaan ne lapsen vanhemmille (vaikka olenkin kummitäti). Samoin jouduin korvaamaan lapseni rikkoman lelun (10 euron auto), kun puistossa ollessamme lapseni istui jonkun toisen lapsen lelun päälle ja se meni rikki. Mielestäni olisi siis kohtuullista, että päiväkoti toimisi samoin.[/QUOTE]

Lopeta jo. Olisit kuule tyytyväinen, että saat sen päivähoidon puoli ilmaiseksi täällä Suomessa, kun oikeasti se maksaa kunnalle noin 1000e kuussa, ja sinä maksat sen 250. Se on kohtuullista se! Ihan vtun yksi ja sama jos yhdet hanskat häviävät. Normaalia arkea, jota sinä et näköjään ymmärrä.

[QUOTE="Niin";29906605]Etkö sä nyt voi millään uskoa, että ihmiset VARASTAVAT? Siis ihan aikuiset ihmiset? Ne päiväkodin aikuiset asiakkaat? Ottavat ihan oikeasti toiseten tavaroita itselleen? Jos joku varastaa, niin miksi kaupungin pitäisi se korvata?[/QUOTE]

Toki sen uskon, että ihmiset varastavat. Mutta en usko, että kukaan on hanskoja lapseni repusta varastanut. Alkaisiko joku muka tonkia reppua eteisessä, jossa on aina porukkaa mm. leikkimässä? Aika epätodennäköistä mielestäni. Ja jos hanskat eivät ole olleet repussa, vaan jossain henkilökunnan jättämänä, niin eivät ne ainakaan mun vastuulla tai lapseni vastuulla ole olleet, tällöin siis päiväkodin olisi korvattava...

[QUOTE="riina";29906578]Oletko sä sekaisin?

Naapurin Villlen vanhemmat maksaisi meidän lääkärikulut, ei päiväkoti. Ja naapurin Villen isä maksaisi meidän auton korjauskulut, ei päiväkoti. Miksi päiväkodin pitäisi korvata lokin paskoma hattu, kun sen saa pestyä? Ja jos itse myöhästyn töistä, niin toki kai nyt olen itse siitä vastuussa... huoh. Mutta tässä olikin kyseessä lapsen vaatteet, jotka on päiväkodin henkilökunta (todennäköisesti) kadottanut. Tai sitten lapset, jotka ovat siellä hoidossa = hoitajat ei vahdi lapsia, kun pääsevät sellaista tekemään... Minun mielestäni on henkilökunnan vastuulla lapsen vaatteet, jos ne on lapsen repusta (tai olipa vaikka lattialta) kadonnut. En kyllä enää jaksa jauhaa, kun ei mua näytä kukaan ymmärtävän.[/QUOTE]

Joo toi mun kommentti oli tosiaan hiukan sarkastinen, mutta taitaa olla turhan haastava huumorin laji sulle. Aina kun ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.

Vai että päiväkodin henkilökunta on hukannut sun lapsen käsineet? Missään tapauksessa kullannuppusi ei ole voinut itse niitä kadottaa vaikka aamupäivän ulkoilussa? Ei, ei tietenkään, sä olet varmaan kysynyt lapseltasi. Mulkkua henkilökuntaa on päiväkodissa, ottavat repusta toisen käsineet ja kadottavat vallan tahallaan. Käsittämätöntä.

[QUOTE="riina";29906617]Toki sen uskon, että ihmiset varastavat. Mutta en usko, että kukaan on hanskoja lapseni repusta varastanut. Alkaisiko joku muka tonkia reppua eteisessä, jossa on aina porukkaa mm. leikkimässä? Aika epätodennäköistä mielestäni. Ja jos hanskat eivät ole olleet repussa, vaan jossain henkilökunnan jättämänä, niin eivät ne ainakaan mun vastuulla tai lapseni vastuulla ole olleet, tällöin siis päiväkodin olisi korvattava...[/QUOTE]

Kyllä sulla on siniset silmät...

Alkuperäinen kirjoittaja Älytöntä;29906606:
Lopeta jo. Olisit kuule tyytyväinen, että saat sen päivähoidon puoli ilmaiseksi täällä Suomessa, kun oikeasti se maksaa kunnalle noin 1000e kuussa, ja sinä maksat sen 250. Se on kohtuullista se! Ihan vtun yksi ja sama jos yhdet hanskat häviävät. Normaalia arkea, jota sinä et näköjään ymmärrä.

Ehkä se on sulle yks ja sama mutta mulle ei ole, kun ei ole ylimääräistä rahaa ostaa jatkuvasti uusia ihan vaan sen takia, että joku saisi taas varastaa tai kadottaa uudetkin hanskat.

Se on vaan melkoisen mahdotonta tietää, onko lapsi itse kadottanut jotain, joku varastanut vai henkilökunta laittanut vaikka väärälle lapselle. Jos tällaiseen olisi vakuutus, se tosiaan lieneisi melkoisen hintava ja päivähoitomaksut nousisivat sitä myöten.

Saattaisi alkaa haalareitakin katoamaan, jos vakuutus ne näppärästi korvaisi.

On tosi harmillista, että päivähoidossa vaatteita katoaa, mutta kyllä niitä monesti tupsahtaa takaisinkin kun onkin mennyt väärään perheeseen.

[QUOTE="riina";29906625]Ehkä se on sulle yks ja sama mutta mulle ei ole, kun ei ole ylimääräistä rahaa ostaa jatkuvasti uusia ihan vaan sen takia, että joku saisi taas varastaa tai kadottaa uudetkin hanskat.[/QUOTE]

Laita lapsen lokeroon/reppuun lappu että "varastathan seuraavalla kerralla ne vanhat hanskat".

[QUOTE="riina";29906625]Ehkä se on sulle yks ja sama mutta mulle ei ole, kun ei ole ylimääräistä rahaa ostaa jatkuvasti uusia ihan vaan sen takia, että joku saisi taas varastaa tai kadottaa uudetkin hanskat.[/QUOTE]

Jos sun elämä oikeasti kaatuu yksien hanskojen häviämisen takia, niin...äh
empäs viitti sanoa.

Kerran olen ollut setvimässä haalarinkin katoamista. Aamupäiväulkoilun jälkeen laitettu kuivumaan ja iltapäivällä sitä ei enää löytynyt. Suhteellisen uusi ja laadukas haalari, jonnekin se vaan katosi.

Ja ei, henkilökunta ei aina ole eteisessä vahtimassa kun lapset vanhempiensa mukana lähtevät. Joten kyllä siinä saattaa joku epärehti henkilö kaivella vaikka niitä reppujenkin sisältöjä tai sujauttaa naulakosta haalarin kauppakassiinsa.

[QUOTE="Jepjep";29906645]Ap:n lapsi kulkee kohta alasti, kun ei ole järkeä ostaa uusia hävinneiden/varastettujen tilalle.[/QUOTE]

Itse asiassa tätä ajattelinkin... että pitääkö päiväkodilla sanoa, että lapseni varmaan sitten tulee hoitoon alasti, kun ei ole järkeä laittaa päälle vaatteita varastettavaksi tai kadotettavaksi. (Ehkä se nyt ei ihan oikeasti alasti sinne mene...)

[QUOTE="riina";29906658]Itse asiassa tätä ajattelinkin... että pitääkö päiväkodilla sanoa, että lapseni varmaan sitten tulee hoitoon alasti, kun ei ole järkeä laittaa päälle vaatteita varastettavaksi tai kadotettavaksi. (Ehkä se nyt ei ihan oikeasti alasti sinne mene...)[/QUOTE]

Ei ne päiväkodissa sille oikeasti mitään mahda, jos joku pikkutenava tai hänen äitinsä/isänsä joko vahingossa tai tahallaan pistää hanskat omaan taskuun. Miten ihmeessä tuollaista voisi valvoa?

Lappu vaan seinälle että hanskat kateissa, ehkä palautuvat, ehkä eivät. Meillä on kolme vuotta olleet lapset päiväkodissa ja 2-3 hanskat on kadonneet niin että eivät ole palautuneet, muut on palautuneet aikanaan. Mä kyllä aina kirjoitan kaikkiin nimen.

Hah-hah, ap: voit toki palkata omalla rahallasi jonkun henkilön vartioimaan lapsesi vaatteita päiväkotipäivän ajaksi tai hoitaa hänet kotona. Mutta älä odota vaatepoliisiutta päiväkodin hoitajilta. Heillä on vastuu lapsista EI VAATTEISTA ja kädet täynnä hommia siinä puuhassa. Haluaisitko ettei omaa lastasi vahdittaisi vaikka silloin kun hän askartelee saksilla tai hyppii trampoliinilla sen vuoksi, että hoitajan pitää vahtia pikkupekan pipoa ja mirkun saappaita eteisessä. Ja muistapa itse, millaiset hanskat ovat 21 eri lapsella, jotka saattavat lisäksi vaihtaa hanskoja päivittäin. Ja kymmenellä lapsella on lisäksi täysin samanlaiset hanskat. Lisäksi iltavuorolainen pukiessaan lasta iltapäivällä ei ole nähnyt millaisissa hanskoissa lapsi tuli aamulla päiväkotiin. Osta kirpparilta päiväkotivaatteet niin ei harmita.

Yhteistyössä