älä jätä lastasi autoon, kiitos!!!

"viola"
Alkuperäinen kirjoittaja enyleensäkäytäällä;29906509:
Kun olin lapsi, automme syttyi palamaan ajon jälkeen, vaikka olikin pysäköity ja sammutettu muutamia minuutteja aiemmin. Tästä syystä en koskaan jättäisi lasta yksin autoon. Kun ovetkin olisivat todennäköisesti lukossa, olisi siinä ohikulkevilla vaikea ajoissa pelastaa auton sisältä ketään. Toinen juttu on, että jos äidille sattuu sillä välin jotain niin kukaan ei tosiaan tiedä autossa olevasta lapsesta.
:D :D


Anteeksi.
 
"viola"
No ei olekaan.
On vain niin pieni todennäköisyys, että auto syttyy palamaan juuri sen 5 min aikana, kun olen poissa, että otin riskin. Se mahdollisti mummolareissuni lasten kanssa ja paljon muutakin. Lasten elämässä on paljon suurempiakin uhkia kuin tuo, ettei voi vaan lakata elämästä ja pelätä kaikkea.
 
Mitähän nauramista täs on? Pari vuotta sitte yhden tutun auto sytty takaosasta palamaan kesken ajon, pieni lapsi takapenkillä. Onpa joo naurun asia. :headwall:
serkulleni sattui myös tapaus, etä oli pysäköinyt auton tien laitaan ja lähtenyt kävellen metsään, se oli lähtenyt itsestään käyntiin ja kun oli vaihde päällä, liukunut ojaan
 
viiiieras
Mitähän nauramista täs on? Pari vuotta sitte yhden tutun auto sytty takaosasta palamaan kesken ajon, pieni lapsi takapenkillä. Onpa joo naurun asia. :headwall:
Auton takaosassa ei varsinaisesti sais säilyttää mitään öljyjä, ikkunanpesuaineita tai auton öljyjen tarkistukseen käytettäviä rättejä. Ne kun voi olla hieman vaarallisia aineita.
 
"omg"
Muistakaa nyt, että elämä on vaarallista!
Miten te, jotka näette vaaran joka paikassa, oikein jaksatte päivästä toiseen? Minä olin ennen tuollainen hysteerinen äiti. Lopulta tajusin, ettei se mun jatkuva pelko pidä niitä lapsia hengissä. Se estää vain minua elämästä. Jos kolmen pienen lapsen äiti ei voi keskellä yötä käydä huoltoasemalla pissalla niin, että muksut nukkuu autossa, niin onhan se todella hysteeristä.
 
[QUOTE="omg";29906718]Muistakaa nyt, että elämä on vaarallista!
Miten te, jotka näette vaaran joka paikassa, oikein jaksatte päivästä toiseen? Minä olin ennen tuollainen hysteerinen äiti. Lopulta tajusin, ettei se mun jatkuva pelko pidä niitä lapsia hengissä. Se estää vain minua elämästä. Jos kolmen pienen lapsen äiti ei voi keskellä yötä käydä huoltoasemalla pissalla niin, että muksut nukkuu autossa, niin onhan se todella hysteeristä.[/QUOTE]en ole hysteerinen, enkä näe vaaraa joka paikassa, mutt osaan käyttää maalaisjärkeä, ja karsia turhia riskejä pois, ja niitä on esim. jättää lapsi yksin autoon, samoin vesistön äärelle, tai yksin pihalle. kaikki ei oo vahinkoja sitten mitkä sattuu, kuten täällä sanotaan, että se oli vahinko, jos lapsi on huolimattomuuttaan jätetty vaaran paikkaan, ja sitten sattuu jotain
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
"vieraana"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29906515:
auto voi syttyä palamaan
Vauvan nukkuessa ulkona vaunuissa, voi äiti sisällä vaikka kaatua ja lyödä päänsä. Siellä makaa tajuttomana ja vauva itkee vaunuissa ties kuinka kauan.
Vaaroja on ihan kaikkialla.
 
"viola"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29906739:
en ole hysteerinen, enkä näe vaaraa joka paikassa, mutt osaan käyttää maalaisjärkeä, ja karsia turhia riskejä pois, ja niitä on esim. jättää lapsi yksin autoon, samoin vesistön äärelle, tai yksin pihalle. kaikki ei oo vahinkoja sitten mitkä sattuu, kuten täällä sanotaan, että se oli vahinko, jos lapsi on huolimattomuuttaan jätetty vaaran paikkaan, ja sitten sattuu jotain
Maalaisjärjen käyttö ja riskien karsiminen on ihan eri asia kuin pyrkiä riskittömyyteen. Ok, voi olla pieni riski jättää lapset yksin autoon 5 minuutiksi, mutta PALJON suurempiakin riskejä joutuu ottamaan. Liikkuminen liikenteessä, lapsen laskeminen yksin liikenteeseen, puhumattakaan siitä, että mopolla. Näissä tapahtuu paljon tapaturmia. Mutta sanopa 15-vuotiaalle, että ei mopoja, ettei vaan satu mitään. Ei mielestäni voi verrata, että jätän lapset 5 min yksin rantaan tai yksin autoon nukkumaan. Riskit ovat täysin eri luokkaa.
 
"omg"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29906739:
en ole hysteerinen, enkä näe vaaraa joka paikassa, mutt osaan käyttää maalaisjärkeä, ja karsia turhia riskejä pois, ja niitä on esim. jättää lapsi yksin autoon, samoin vesistön äärelle, tai yksin pihalle. kaikki ei oo vahinkoja sitten mitkä sattuu, kuten täällä sanotaan, että se oli vahinko, jos lapsi on huolimattomuuttaan jätetty vaaran paikkaan, ja sitten sattuu jotain
Viime vuonna hukkui 121 ihmistä. 258 ihmistä kuoli tieliikenneonnettomuuksissa. Moniko näistä kuoli ABC:n pihalle pysäköityyn autoon? Miten te uskallatte autoilla? Se on oikeasti vaarallista. Pientä suhteellisuudentajua.
 
  • Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
cdi
Toivottavasti kukaan näistä jeesustelijoista ei nukuttanut vauvojaan YKSIN ulkona, se jos mikä on heitteillejättö, raukkaparka tunteja yksin. Itkuhälytin voi mennä epäkuntoon ja eihä sitä tiedä kuka hullu siellä ulkona liikkuu ja nappaa vauvan jajajajaja.... Eikö joku vuosi taaksepäin lehdessäkin ollut juttua kun joku elukka raateli vauvan kasvot. Silti ulkona nukuttaminen on hyväksyttävämpää kuin jättää muutamaksi minuutiksi lukkojen taakse autoon, olen sanaton :O taidan tehdä lastensuojeluilmoituksen tästä lähtien jokaisesta vaunussa ulkona nukkuvasta, se on heitteillejättö!
 
tjetyuey
Tulee tuo 6-vuotias jätettyä joskus lyhyen kauppakäynnin ajaksi, pelailee autossa mielummin kuin on ruokakaupassa. Otan aina avaimet mukaan, mutta ovet jätän lukitsematta. Että pääsee ulos jos jotain tapahtuu. Traumatisoiduin kun näin tositapahtumiin perustuvan leffan jossa pikkupoika kuoli auton syttyessä palamaan :(
 

Yhteistyössä