J
jskflf
Vieras
Tytön vanhemmat eivät varmaan ole tietoisia asiasta? Minä ottaisin yhteyttä vanhempiin ja sanoisin että en mielelläni lainaisi kun ei kutsuakaan tullut.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Tytön vanhemmat eivät varmaan ole tietoisia asiasta? Minä ottaisin yhteyttä vanhempiin ja sanoisin että en mielelläni lainaisi kun ei kutsuakaan tullut.
Minä kyllä tuollaisessa tilanteessa ensi sijassa keskustelisin ystäväni kanssa, miksi hän ei ole minua kutsunut. Joku syy asialle varmasti on, ja se olisi hyvä selvittää eikä yksinään jäädä spekuloimaan asiaa. Ehkä ystävä olisi tietämättäni suuttunut minulle jostain, ehkä hän järjestää kahdet juhlat, ehkä hän on unohtanut laittaa kutsun postiin, ehkä ystävä luulee etten jostain syystä juhliin pääsisi kuitenkaan. Ne on tossuja, jotka ei uskalla ystävilleen puhua ja pitää itseään niin arvottomina, että ystävät voi hylätä täysin syyttä ja yllättäen. Ei sellaista ainakaan minulle ole koskaan tapahtunut, väärinkäsityksiä sen sijaan maailmaan mahtuu. Lapsilta vielä ymmärtää ujostelun, mutta aikuinen selvittää asiat eikä jää vellomaan katkeruuteen.
Auton lainaaminen on asia erikseen, sen päättäisin lähinnä sillä perusteella, onko lainaaminen liian riskialtista. Aikuisten synttäreillä juodaan yleensä alkoholia eikä ajalla autolla.
Alkuperäinen kirjoittaja Äitinä (ap);29898368:Kiva että vastaukset olivat tällaisia!
Tää juttu sattui itseasiassa jo yli vuosi sitten ja oman tuntemukseni mukaan sanoin heti että ei lainata. Tiesin tyttärenikin sitä toivovan, hän ei vaan itse kehdannut kieltäytyä kun naapurin tyttö tuli parin muun kaverin kanssa välitunnilla kysymään. Koska toi pyyntö oli mun mielestä niin tökerö mä oletin että se oli naapurin tytön oma keksimä juttu mistä vanhempansa ei edes tiedä, kunnes sain äidiltään vihaisen puhelun.
Naapuri tivasi että miksi menen sekaantumaan lasten keskenäisiin juttuihin. Selitti kuinka hänen lapsellaan on oikeus ihan itse päättää ketä kutsuu juhliinsa ja koska oli jätetty kutsumatta useampi kuin yksi niin ei ole mitään syytä ottaa siitä nokkiinsa. Naapuruus ei velvoita kutsumaan toista juhliin ja mun lapsen olisi hyvä oppia se.
Mä olin vähän että wtf, sanoin että ei olla suututtu kutsumatta jättämisestä. Sitten alkoi tiukkaaminen siitä että miksei sitten lainata niitä valoja ja muita pyydettyjä juttuja mihin mä huomautin että me myös itse päätetään kelle lainataan tavaroitamme eikä se naapuruus tee tohonkaan mitään velvoitetta. Naapurin mielestä olin yhä lapsellinen ja katkera, tämä oli selkeää kiusaamista hänen tytärtään kohtaan koska tiesivät että ollaan ennenkin noita tavaroita lainattu juhliin mihin omia lapsiamme ei ole kutsuttu. Niin ollaankin; mm työkaverini lapsen synttäreille kun tämä syntymäpäiväsankari ei edes tuntenut meidän lapsia, sukalaislasten koulukavereilleen järjestämiin juhliin ja yhdelle koulukaverille kahtiin synttärijuhliin joista toisiin oma lapseni oli kutsuttu mukaan.
Alkuperäinen kirjoittaja jiojö;29900071:Mistä niin päättelet? Vastasin ap:n kysymykseen.
Alkuperäinen kirjoittaja jioöj;29900117:Kiitos tiedosta. En edelleenkään ymmärrä mutta taidan olla liian tyhmä tälle palstalle. Poistun suosiolla.
Miksi ihmeessä pitää vastata tällä tavalla? Ei kaikki lue koko ketjua vaan ainoastaan ensimmäisen ja kommentoi sitä.