vaniljakreemijauhe

• Viestiketjun aloittaja "vvieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vvieras"
ostin kaupasta vaniljakreemijauhetta, samaa mitä kinuskikissalla. Ostin, koska monessa reseptissä tarvitaan, mihin olen törmännyt. No...valmistin ohjeen mukaan...ihan hirveää. Eihän tuo ole edes aitoa vaniljaa vaan vaniliinia kai. Maistoin pelkästään, kokeilin myös heittää rahkaa sekaan ja sokeria ja oikeaa vaniljaa lisää, mutta edelleen...hirveää.

Siis mitä te kakun väliin laitatte. Tuota kaupan valmisjauheesta tehtyä kreemiä? En kyllä uskalla, menee koko kakku pilalle. Vai onko tuota kreemiä parempaakin.

Miten tehdään hyvä vaniljakreemi itse?

"Maria"
Ihmekkös tuo, jos siitä ei niin luonnollisen hyvän makuista saa. Yhden vaniljakreemipurkin tuoteseloste on seuraavanlainen:
Ainesosat:
Sokeri, muunnettu perunatärkkelys, E401, E450, E339, E263, E516, E451, kovetettu kasvirasva, suola, aromi, glykoosisiirappi, väri E160a, E171, maitoproteiini.

Itse olen asian ratkaissut niin, etten vaadi ihan täydellistä pysyvyyttä kermapusrotuksilta, vaan laitan rahkaa kermavaahdon sekaan. Ihan hienoja pursotuksia saa niinkin aikaan. Ja pysyvämpiä kuin pelkällä kermavaahdolla. Monet muut ohjeet saa tehtyä muuten. Tai vaikka liivatelehtiä laittamalla, joskin nekään eivät ole ihan luonnollisemmasta päästä.

Ja jos jokin ohje ei onnistu ilman kreemiä, niin jätän sen väliin ja teen jotain muuta, mikä onnistuu. On mukavampi tarjota vieraille, kun tietää, ettei tarjoa paljoa lisäaineita.

Ihania leivontahetkiä.

"Anne"
Mä laitan sitä kakun täytteisiin jauheena, en mä sitä kreemiä tee.
Parempi se kreemijauhe, kuin liivate, jos tarvetta on. Mutta vanhan ajan vaniljakastikejauhe ajaa asian paremmin.

"aapee"
Hirveetä nämä nykyiset kakuntäytteet. Kreemiä ja liivatetta. Suosikaa aitoja perusmakuja.
En ole koskaan muuta laittanut kun kermavaahtoa ja marjoja/hedelmäsosetta kakun väliin ja ajattelin laittaa nyt jotain muuta. No...muna loppui jo kakkuun enkä jaksa kauppaan enään mennä, joten taitaa kreemi jäädä nyt väliin. Löysin ihan hyvältä vaikuttavan ohjeenkin valiolta prinsessakakkua varten. Aitoa vaniljatankoakin löytyisi.

En muutenkaan käytä vaniliinisokeria vaan vaniljasokeria, joten tuohon vaniliiniin tottunut voi tykätä tuosta kreemistä enemmän.

Suosin kyllä jokatapauksessa niitä aitoja makuja. Hillotkin omasta mielestä pahoja (jollei omatekemiä). Omenahillo ja itse poimittuja pakaste ja tuoremansikoita, niin tulee paras. Ja kermavaahdolla. Mutta kiva olisi kokeilla jotain erilaista joskus. Marsipaaniakaan ei kaapissa ollut, joten kermavaahdolla mennään. sokerimassa on hirveää, mutta marsipaanista tykkään.

Teen kakun lapselle ja isälle valmiiksi huomiseksi...saavat sitten koristella :D

Yhteistyössä