genitaaliherpes?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja typerys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

typerys

Vieras
Eli voisiko tämä nyt olla herpestä? Olen viikko sitten harrastanut seksiä uuden kumppanin kanssa, yhdynnässä käytettiin kondomia. Mutta suuseksin aikana ei suojaa käytetty. Alapääni on kutissut ajoittain viikon takaisen jälkeen. Tosin osin voi syynä olla myös se että sheivasin viikko sitten. Nyt kuitenkin häpykummulle on tullut pieni näppylä, yksi ainoa. On ainakin ollut jo jonkun päivän ajan. Mietin voisiko se olla herpes rakkula? Muuten ajattelisin että voisi olla karvatupentulehdus, mutta kun en näe näppylän keskellä mitään karvaa.

Täytyykö lääkäriin lähteä yhden näppylän takia? Voiko herpes oireilla yhdellä rakkulalla?

Ei kuulosta ollenkaan herpekseltä. Alapään ajelu tosiaan aiheuttaa kutinaa ja se näppylä nyt on todennäköisesti ihan vaan finni. Herpesrakkulat tulevat lähinnä limakalvoalueelle ja normaalisti ensimmäinen oireilukerta on niin raju, että ei jää juuri epäilyksen sijaa.

Mutta jos mielenrauhasi sitä vaatii, niin käy näyttämässä lääkärille. Minuakin joskus aikanaan kun oli lyhyempiä suhteita pelotti juuri herpes ja siksi tutkin alapäätä ja stressasin jos löysin mitä tahansa epäilyttävän oloista. Kerran kävin jotain mitättömän pieniä näppylöitä näyttämässäkin lääkärille, eiväthän ne olleet sukupuolitauti tai muuta vakavaa, mutta sain mielenrauhan eikä lääkärikään nauranut minulle.

En alapään herpeksestä tiedä, mutta ainakin yläpäässä rakkuloita edeltää kihelmöintiä ja kuumotusta ja tämä jatkuu tuskallisena koko rakkulavaiheen ajan. En usko että tämä olisi jäänyt sulta huomaamatta. Eikä se tartu kun rakkulavaiheessa.

Ei kuulosta ollenkaan herpekseltä. Alapään ajelu tosiaan aiheuttaa kutinaa ja se näppylä nyt on todennäköisesti ihan vaan finni. Herpesrakkulat tulevat lähinnä limakalvoalueelle ja normaalisti ensimmäinen oireilukerta on niin raju, että ei jää juuri epäilyksen sijaa.

Mutta jos mielenrauhasi sitä vaatii, niin käy näyttämässä lääkärille. Minuakin joskus aikanaan kun oli lyhyempiä suhteita pelotti juuri herpes ja siksi tutkin alapäätä ja stressasin jos löysin mitä tahansa epäilyttävän oloista. Kerran kävin jotain mitättömän pieniä näppylöitä näyttämässäkin lääkärille, eiväthän ne olleet sukupuolitauti tai muuta vakavaa, mutta sain mielenrauhan eikä lääkärikään nauranut minulle.

No, mua pelottaa vähän kaikki sukupuolitaudit. Joten tarkkailen kaikkia mahdollisia oireita vähän ehkä turhankin tarkkaan. Ja ihan mielenrauhan ja terveyden kannalta käyn kyllä testeissä sitten kun tarpeeksi on aikaa mennyt. Mutta en millään kehtaisi / ehtisikään oikeen nyt lääkärinpakeille yhden näppylän vuoksi. Toivottavasti se on tosiaan vain finni.

Yhteistyössä