poika ehkä varastelee :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sara"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sara"

Vieras
10v poika siis saa viettää kavereittensa aikaa arkipäivisin koulun jälkeen klo 17 asti.Nyt on liikkunut vähän huonossa seurassa,pojan kanssa joka on meidän pojan kanssa samalla luokalla.Tuo poika vaihtoi koulua vuoden vahiteessa,syynä se että liikkuu huonossa seurassa ja varastelee kavereittensa kanssa.Tänään naapurin poika tuli pyytämään meidän poikaa ulos,mutta lähti harmistuneena pois kun mies kertoi,että meidän poika on tämän luokkakaverins kanssa kirjastossa.Hetken päästä tuo poika oli soittanut uudelleen ovikelloa ja sanonut miehelleni,että meidän poika on pöllimässä tavaraa kaupasta tämän toisen pojan kanssa..Mitä tässä nyt pitäisi ajatella...valehteliko tuo naapurin poika harmistuneena siitä kun pojallamme on tänään muuta seuraa?Poikamme kieltää kaiken kun soittelin sille äsken,mutta hänkin saattaa valehdella.Miten estää pojan liikkuminen huonossa seurassa?Olen itse töissä enkä pysty tuota kontrolloimaan.Aiemmin on ollut fiksuja kavereita ja ollaan tunnettu venhempienkin kanssa,nyt parissa kuukaudessa kaveripiiri muuttunut,enkä tunne toisten vanhempia.

Tuon varasteluasian selvittelisin pohjamutia myöten ja laittaisin lapselle sellaiset seuraamukset siitä, että muistaa loppuikänsä. Jos tosiaan on ollut tämän "kaverin" kanssa töllöntöissä, niin loppuisi kaveeraus alkuunsa ainakin pariksi kuukaudeksi, sitten voisi katsoa onnistuuko yhteiset tekemiset ilman että lakia rikotaan.

Onhan teidän lapsella jotain harrastuksia, jotka pitävät sopivasti kiireisenä ja josta löytyisi kivoja kavereita. Tuollainen "notkuminen" kaupoissa tms. voisi loppua kun aikaa sellaiseen ei ole. Meillä sukulaispoika pelasi tosissaan koripalloa, mutta päättikin lopettaa sen...ryhtyi myös notkumaan jossain kioskilla päivät ja illat pitkät. Vanhempansa aika nopeasti pistivät pojan takaisin sinne koripalloon ja siihen loppui vetelehtiminen.

pojalla on tämän vuoden ollut harrastukset tauolla,ensi syksyksi keksitään kyllä jotain.Kesäksi olen laittanut pojan kesäkerhoon,jossa on juhannukseen saakka,heinäkuun alusta menee leirille ja sen jälkeen lähdetään mökille.Erottaminen tuosta toisesta pojasta on hankalaa,sillä ovat samalla luokalla.

teinin huoneeseen alkoi ilmestyä kaikanlaista kosmetiikka että heti ymmärsin ettei hänen rahat olisi riittäneet niiden maksuun joten laitoin nänet, tiukille itkua tuhertaen hän palautti kaikki kyseiseen liikkeseen jossa ne titysti hänen nähden laitettiin roskiin,itse olin mukana ja hän tunnusti muös ottaneensa karkkia parista liikkeestä joten hän joutui anteeksipyyntöreissulle samalla minä titysti maksoin karkkirahat jotka sitten pidätin hänen viikkorahastaan,asia memi kerralla perille

Nuori poika ja kukapa ei lapsena hölmöilyt huonossa seurassa. Ei varmaan sellaista lasta olekaan. Mä sanoisin äitinä että kaikki pitää kertoa rehellisesti vaikka se nyt satuttaa ja hävettää niin vanhemmat lopulta ymmärtää. Toivottavasti ei enää viettäisi aikaa sen pojan kanssa ja varastelija-pojastahan on teidän velvollisuus tehdä ls-ilmoitus!

Nuori poika ja kukapa ei lapsena hölmöilyt huonossa seurassa. Ei varmaan sellaista lasta olekaan. Mä sanoisin äitinä että kaikki pitää kertoa rehellisesti vaikka se nyt satuttaa ja hävettää niin vanhemmat lopulta ymmärtää. Toivottavasti ei enää viettäisi aikaa sen pojan kanssa ja varastelija-pojastahan on teidän velvollisuus tehdä ls-ilmoitus!

"Mä sanoisin äitinä"??????

Yhteistyössä