Voi luoja! Kaikkea sitä joutuu kokemaankin näemmä..huh.Puolessa välissä raskautta lääkäri ultrasi ja ultrasi todeten ettei näe sikiön toista jalkaa. Tunteet oli aikamoiset kun esikoista odottaessani lähdin sairaalasta lohdutellen itseäni et kai tuo pärjää yhdellä jalalla jos on aivot!?
Löytyi se puuttuva jalkakin myöhemmin..
Minä taas tunteilin ilman järkeä enemmän mitä teinimmäksi itseäni muistelen. Siinä olen samaa mieltä, että se side muodostuu lapseen kuin lapseen ja jos sattuisinkin kehitysvammaisen lapsen saamaan, rakastaisin ihan yhtä paljon kuin muitakin. (tarviiko tätä edes sanoa...)Oon ihan järkyttynyt lukiessa vastauksia :O Mä olisin alle kaksikymppisenä ollut varmasti myös tekemässä abortin, mutta oon oppinut ettei ole mitään väliä mikä diagnooseja lapsella on ja mitä kaikkea muuta ikävää taustalla niin häneen muodostuu sama side mitä terveenkin lapsen kanssa. Yhtä vahva tunneside, siinä lapsessa on onglmien takana se sama lapsi mitä terveessä lapsessa.
Eli en tekis aborttia mutta toivoisin sydämmeni pohjasta saavani seuraavalla kerralla terveen lapsen.
No sen ymmärrän ettei haluaisi vaikeasti vammaista, koska siitäkin voi olla montaa mieltä onko sellainen elämä kovinkaan paljon muuta kun kärsimystä lapselle itselleen. :/ Ainakin mua ottais päähän ihmisten säälivät katseet ja se rajoittavaisuus mikäli lapsi ei kykenisi oppimaan perusasioita (pois vaipoista, kävelyä) Ja arjessa se olisi rankkaaMinä taas tunteilin ilman järkeä enemmän mitä teinimmäksi itseäni muistelen. Siinä olen samaa mieltä, että se side muodostuu lapseen kuin lapseen ja jos sattuisinkin kehitysvammaisen lapsen saamaan, rakastaisin ihan yhtä paljon kuin muitakin. (tarviiko tätä edes sanoa...)
Mutta mutta, en näe mitään järkevää syytä antaa sen sikiötasoisen kehittyä ihmiseksi jos minulla on valinnanvaraa. En näe mitään hienoa ja sankarillista sen lapsen pitämisessä etenkin kun lapseksi kehittyminen voidaan lopettaa jo varhain, joten aika kevyesti menisin abortoimaan.
MIKSI jatkaisin raskautta jos tietäisin saavani siitä lapsen, joka ei esimerkiksi koskaan pääsisi vaipoistaan, tarvitsisi koko elämänsä erikoishotioa tms? Miksi ihmeessä, jos voin tehdä sellaisen valinnan, että jatkamme elämäämme paljon helpommalla tavalla, minä, mieheni ja myös kaksi poikaamme?
En varmasti ottaisi asiaa kevyesti, henkisesti kova pala, mutta päätös tulisi helpolla.No sen ymmärrän ettei haluaisi vaikeasti vammaista, koska siitäkin voi olla montaa mieltä onko sellainen elämä kovinkaan paljon muuta kun kärsimystä lapselle itselleen. :/ Ainakin mua ottais päähän ihmisten säälivät katseet ja se rajoittavaisuus mikäli lapsi ei kykenisi oppimaan perusasioita (pois vaipoista, kävelyä) Ja arjessa se olisi rankkaa
Miksikö jatkaisit raskautta? No ootko tullut ajatelleeksi vaikka että se on kuitenkin ihmiselämän loppu ja ehkä kaikelle on tarkoituksensa elämässä? Musta on hassua että sanot sen olevan "kevyt" päätös ottaen huomioon nuo kaksi seikkaa.
:O Sä olet varmaankin piinkova ateisti etkä ole kokenut elämässäsi vaikeita asioita jotka pakottaa uskoo siihen.En varmasti ottaisi asiaa kevyesti, henkisesti kova pala, mutta päätös tulisi helpolla.
En usko pätkääkään tuohon tarkoitushölinään. Riipaisee ihan sydämestä jos joku kehtaa sanoa ääneen uskovansa sellaiseen.
Ei ny liity ketjun aiheeseen, mutta pisti ärsyttämään tuo kommentti. Joo, mikähän tarkootus on ollu sillä, että oon sairastunu vakavasti kaks kertaa ja rankkojen hoitojen takia saanu elinikääsiä terveysongelmia. :kieh: :headwall:ehkä kaikelle on tarkoituksensa elämässä
Mitäs sinä nyt olet kokenut? Vaikeita asioita jotka pakottaneet uskomaan tuohon typeryyteen vai? Raiskattiinko vauvasi hengiltä edessäsi? Myytiin seksiorjaksi lapsena väkivaltaisille miehille? Kerropas mitä tarkoitusta sillä on, että tuollaistakin tapahtuu ja lukuisia muita oikeasti järkyttäviä asioita?:O Sä olet varmaankin piinkova ateisti etkä ole kokenut elämässäsi vaikeita asioita jotka pakottaa uskoo siihen.
Vaikeita ja hyviä asioita, en minä usko että kaikki tapahtuu sattumalta ja ettei ole jotain Jumalaa. Pakko olla ja etenkin noiden järkyttyttävien juttujen takia mitä maailmassa tapahtuu. He on päässyt taivaaseen suoraan kärsimyksiensä jälkeen.Mitäs sinä nyt olet kokenut? Vaikeita asioita jotka pakottaneet uskomaan tuohon typeryyteen vai? Raiskattiinko vauvasi hengiltä edessäsi? Myytiin seksiorjaksi lapsena väkivaltaisille miehille? Kerropas mitä tarkoitusta sillä on, että tuollaistakin tapahtuu ja lukuisia muita oikeasti järkyttäviä asioita?
Niin, pakko olla joku tarkoitus että vauvaa raiskataan. Siis Jumala näin tarkoitti, koska....koska...?? Kerro mikä siis se tarkoitus on? Että sitten pääsee taivaaseen kun on vähän kidutettu elävältä vai? Sekö se on vai mikä? MIKÄ?Vaikeita ja hyviä asioita, en minä usko että kaikki tapahtuu sattumalta ja ettei ole jotain Jumalaa. Pakko olla ja etenkin noiden järkyttyttävien juttujen takia mitä maailmassa tapahtuu. He on päässyt taivaaseen suoraan kärsimyksiensä jälkeen.
Mää olen piinkova ateisti, ja olen kokenut elämässäni useampiakin vaikeita asioita. Enkä usko, että niillä olisi joku "tarkoitus".:O Sä olet varmaankin piinkova ateisti etkä ole kokenut elämässäsi vaikeita asioita jotka pakottaa uskoo siihen.
:stick: No otan takas sen verran että ei tarkoitus mutta loppu hyvä ja sillä tarkoitan juuri noita lapsiuhreja ja muita ketkä kärsii niin he pääsee lopulta rauhaan ja hyvään paikkaan. Ja nuo lapsien kiduttajat joutuuvat ikuiseen helvettiin. Se on salettiNiin, pakko olla joku tarkoitus että vauvaa raiskataan. Siis Jumala näin tarkoitti, koska....koska...?? Kerro mikä siis se tarkoitus on? Että sitten pääsee taivaaseen kun on vähän kidutettu elävältä vai? Sekö se on vai mikä? MIKÄ?
Mulla napsahtaa ihan just itsehillintä, joten jos haluat mulle bannia, niin nyt on oikea aika iskeä. Nyt löyty varma aihe ärsyttää mut aivan äärimmilleen.
En minä ainakaan olisi pätkääkään huolissani mistään siteen muodostumisesta tai rakkauden määrästä. Ei siitä ole kyse. Olisin huolissani siitä, mitä lapselle tapahtuu sen jälkeen, kun en ole hänestä huolehtimassa. Hän kun ei koskaan omillaan pärjäisi ja jäisi yhteiskunnan armoille tai sisaruksilleen taakaksi. Siksi abortoisin.Oon ihan järkyttynyt lukiessa vastauksia :O Mä olisin alle kaksikymppisenä ollut varmasti myös tekemässä abortin, mutta oon oppinut ettei ole mitään väliä mikä diagnooseja lapsella on ja mitä kaikkea muuta ikävää taustalla niin häneen muodostuu sama side mitä terveenkin lapsen kanssa. Yhtä vahva tunneside, siinä lapsessa on onglmien takana se sama lapsi mitä terveessä lapsessa.
Eli en tekis aborttia mutta toivoisin sydämmeni pohjasta saavani seuraavalla kerralla terveen lapsen.
Ootko sä entinen Tiiru? Sun tekstis on kuvottavaa ja kertoo susta ihan helvetin paljon. En yhtään ihmettele että sä pystyt tilaamaan abortin vain sormia napsauttamalla.Mitäs sinä nyt olet kokenut? Vaikeita asioita jotka pakottaneet uskomaan tuohon typeryyteen vai? Raiskattiinko vauvasi hengiltä edessäsi? Myytiin seksiorjaksi lapsena väkivaltaisille miehille? Kerropas mitä tarkoitusta sillä on, että tuollaistakin tapahtuu ja lukuisia muita oikeasti järkyttäviä asioita?