Vääntäkää rautalangasta toi lounasseteli-juttu mulle

• Viestiketjun aloittaja viieras
  • Ensimmäinen viesti
viieras
Jos saan lounassetelin, vaikka arvoltaan 8,00 e ja verotusarvo on 75 % eli 6 e, niin vähennetäänkö mun palkasta suoraan tuo 6 e ja saako siitä vielä jotain veroetua tms? Eli kannattaako niitä ts. ottaa? Kun 6 e tuo jo aikamoiset eväätkin töihin...

aapp
Alkuperäinen kirjoittaja Lisäys;29841144:
Ja pitää huomata, että se 6e vähennetään (aina, yleensä?) nettopalkasta, ei brutto.
Tää oli juurikin yksi mitä mietin, että jos summa vähennetään nettopalkasta, niin se "etu" alkaa olla +-0 verotussyistä... Tai sitten en vaan tajua ;)

vierass
Eikö tuo meinaa, että verottaja katsoo sinun saaneen jokaista lounasseteliä kohden 6€ enemmän palkkaa eli laskee sen summan lisäksi tuloihisi. Verottaa sitten siitä normaalin veroprosentin mukaan.

aapp
Eikö tuo meinaa, että verottaja katsoo sinun saaneen jokaista lounasseteliä kohden 6€ enemmän palkkaa eli laskee sen summan lisäksi tuloihisi. Verottaa sitten siitä normaalin veroprosentin mukaan.
Jos näin on, niin silloin lounareiden ottaminen taas kannattaisi, koska maksan verot 6 eurosta, jolloin 6 euroa ei siis suoraan vähennetä palkasta vaan vain verot siitä... No kyllä on hankalaa- täytyy varmaan kerran ottaa ja katsoa palkkakuitista sitten mitä niistä menee ;)

vierass
Jos näin on, niin silloin lounareiden ottaminen taas kannattaisi, koska maksan verot 6 eurosta, jolloin 6 euroa ei siis suoraan vähennetä palkasta vaan vain verot siitä... No kyllä on hankalaa- täytyy varmaan kerran ottaa ja katsoa palkkakuitista sitten mitä niistä menee ;)
Jos on lounasetu, niin menee tällä tavalla. Jos taas lounasvähennys, niin silloin saa vain tuon parin euron edun.

kaksi eri asiaa
Sulle pitää olla ilmoitettuna verotusarvon (mistä osasta maksat verot) se summa mitä sun palkasta veloitetaan. Jos ei sitä ole ilmoitettu, tarkoittaa se että se koko seteli on sulle etu josta et itse maksa muuta kuin ne verot tietystä osasta.

"jjjj"
Pienin lounassetelin arvo on 6,10€. Tämä lasketaan verotuksessa bruttopalkkaan, veronalaisena tulona. Nettopalkkaan sitä ei lasketa, eikä käsittääkseni kyllä vähennetäkään tästä palkasta?

Yhteistyössä