Voi itku, menin sitten syömään saksassa valmistettua sulatejuustoa raskaana!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja urpomamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

urpomamma

Vieras
Jotenkin olen jo niin turtunut siihen kun melkein kaikki juustot ovat turvallisia syödä, etten sitten tajunnut lukea pakkausselostetta kuin vasta nyt. Kyseessä siis Rainbow cheddar sulatejuustoviipaleet ja eihän niissä luekkaan että olisi pastöroitu!! Miten voin olla näin huolimaton?! Jos tästä nyt seuraa keskenmeno niin olen kyllä surkein äiti koko maailmassa :(

Mistä ostit? Jos ostit sitä Suomesta, niin siinä pitää erikseen lukea pastöroimaton, jos on pastöroimaton. Jos ei lue mitään, niin sen pitäisi olla pastöroitu.

uliuli.jpg

• Tykkää
Reactions: Tepadj ja azuca
Listerian saa niin häviävän pieni osa odottajista että vaikka olisit syönyt vakuumikalaa niin sittenkin riski on pieni. Sitä paitsi sulatejuusto tehdään kypsästä juustosta pehmentämällä eri suoloilla eli on TÄYSIN TURVALLINEN TUOTE.

ootko montakin kertaa elämäs aikana saanut tuon ruokamyrkytyksen? itse kun en ole sitä koskaan saanut vaikka aina syönyt ihan kaikkea niin enpä ole osannut sitä pelätä raskausaikanakaan koska se on hyvin pieni todennäköisyys että sen just raskausaikana sitten saisi

[QUOTE="aapee";29838958]Ihanko totta? Huh, olipa helpottava tieto. Minä olen luullut ihan toisinpäin, mutta tuo kuulostaa kyllä ihan loogiselta :)[/QUOTE]

Kahden raskauden aikana olen syynännyt paketteja ja kerran tai kaksi olen törmännyt juustoon, jossa on ollut liimattuna suomenkielinen tarra päällä ja siinä on lukenut pastöroimaton. Eli on tosi harvinaista. Luin siis joskus jostain, että Suomessa tosiaan on tällainen säädös, että se pastöroimattomuus pitää merkitä, ei pastörointi. Tähän olen itse raskauksieni aikana luottanut.

Kulta pieni, minä söin monta kertaa saksalaista sulatejuustoa raskauden aikana eikä käynyt kuinkaan. Muutenkaan en syönyt pahemmin suomalaisia tuotteita koko raskauden aikana ja elossa ollaan, sekä minä että vauva. Ei se ruoka ole muualla sen likaisempaa kuin Suomessakaan. Ulkomaillakin on elämää, vaikka täällä ei suomalaista ruokaa olekaan. Eli rentoudu.

• Tykkää
Reactions: ansarikukka
Ymmärrän huolesi, kun oon itekin raskaana. Mutta silti uskallan sanoa, että ota rauhallisesti! Todennäköisesti tuote on pästoroitu ja vaikka ei olisikaan, niin on silti erittäin epätodennäköistä että saisit siitä mitään pöpöä. Ja jos jotain oireita kuitenkin tulee, niin ota sitten yhteyttä neuvolaan. Ohjaavat varmasti tutkimuksiin. Mut todennäköisesti no panic :)

Yhteistyössä