Mitäs ootte mieltä tälläisestä tilanteesta?

• Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
HippuTAR
Alkuperäinen kirjoittaja tulihan se sieltä;29838547:
Eli mumma ei sitten saanut tehdä rahoillaan niin kuin tahtoo.
Kyl se tekee niinku tahtoo. Sitä ei kuule saa toimimaam oman mielensä vastaisesti. Mutta mumma asiaa ajateltuaan tuli siihen päätökseen että oli epäreilu.

HippuTAR
En ny kaikkea lukenu mutta ilmeisesti joillekin on epäselvää kuinka toi asia ois menny jos ois ollu kyseessä perinnönjako.

Siinä tapauksessahan summa ois jaettu kolmeen B ja C ois kumpiki saanu 1/3 ja A:n kolmannes ois jaettu neljäksi. Perintöä ei siis suinkaan olisi jaettu kuuteen osaan.
Mutta perinnöstähän ei nyt ollut kyse.

Ja jos mumma oiski jakanu rahan ennakkoperintönä ylläolevan kaavan mukaan niin sit ois ollu ok jakaa se A:n lapsille ja B:lle ja C:lle.

....
Sääliksi käy sinun lapsia. Oppivat varmaan kiusaamaan ennenkuin puhumaan. Ja siksi toisekseen, käy vähän sääliksi sinuakin kun luetunymmärtäminen on mitä on.
Lue edes koko ketju ennen kommentointia.
Minun lapseni oppivat ettei raha ole se tärkein asia maailmassa. Ja että se "pikkusummakin" on jotain mistä voi olla kiitollinen.

Miksi ihmeessä minun (tai lapsieni) pitäisi olla kateellisia siitä että kuolleen veljeni lapset saisivat enemmän rahaa kuin omani? Kun kyseessä ei kuitenkaan ole 10€ minun lapsilleni ja 15000€ kuolleen veljen lapsille, vaan vain pari huntin heitto sinne tai tänne?

"vieras."
Noh, mumma huomasi itsekin olevansa epäreilu. Antaa nyt jokaiselle asian ymmärtävälle lapsenlapselle 700€.
Eli jokainen A:n lapsi saa 700, B:n lapsista kaksi vanhinta ja C:n lapsista vanhin.
Nyt jako on reilu ja mumma siis maksaa noi suoraan jokaisen lapsenlapsen tilille.
Mitä helvata? Jaettava summa on siis 8000e ja lapsenlapsia on yhteensä 7 kpl. Jokainen lapsenlapsi pitäisi saada 1142e.

Tuntematta perheitä, alkuperäinen jako oli reilu. A:n lapsilla ei ole enään äitiä, joka voi auttaa heitä fyysisesti eikä henkisesti. He eivät voi saada äidiltään ladtenhoito apua eikä sunnuntailounaita. En ymmärrä, miksi b:n tai c:n lapset ovat katkeria rahasummasta, miksi he eivät voi olla onnellisia, että äitinsä on saanut 2000€. Ihme riita...

Mä en jaksanut lukea koko ketjua, mutta... vaikka mumma saa tehdä omilla rahoillaan ihan mitä lystää, niin kyllä tuollainen suosiminen aiheuttaa eripuraa. Mun isä on just tuollainen, ja tässä tapauksessa mun hyväkseni. Mä olen saanut häneltä suuren summan rahaa, jota ei kuitenkaan lasketa ennakkoperinnöksi. Vaikka se olikin mun sisaruksille ihan ok, en suostu siihen, etteikö sitä lopullisessa perinnönjaossa mukaan lasketa. Koska mä en missään nimessä halua, että sitten joskus myöhemmin nämä raha-asiat vedetään esille ja siinä kohtaa ilmaistaan se katkeruus.

Mun isäni on myös sellainen, joka suosii toisia lapsenlapsia ja sorsii toisia. Voitte vaan kuvitella, kuinka mielellään nämä sorsitut menee sinne kylään.

Ap:n tapauksessa olisi ollut reiluinta jakaa summa kolmeen osaan, ja A:n lapset jakavat vanhempansa osuuden neljään osaan.

"Veera"
Ynmärrän, että asiassa tulisi olla tasapuolinen. Tässä esimerkissä kuitenkin erot ovat aika pieniä, kyse on joistakin sadoista euroista. En olisi jaksanut napista asiasta, kaikille kuitenki jaettiin edes jotain. A:n lapset saivat vähän enemmän, mutta heidän vanhempansa on kuollut. Mutta hyvä jos pääsitte yhteisymmärrykseen asiasta.

Kun äitini ainoa serkku kuoli, tämä serkku oli testamentannut omaisuutensa vain yhdelle serkuistaan eli äitini veljelle. Eli äitini ja tätini jäivät kokonaan testamentin ulkopuolelle. Ja tässä summassa oli kyseessä lähes miljoona markkaa... Mutta sellaista se elämä on.

Yhteistyössä