Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ilmankos täällä on ollut niin hiljaista ja rauhallista :O
Eikö edes pihise? On tuo aika pitkä aika.
![]()
Toki pihisee, mutta melko vaisu tämä ääni on entiseen verrattuna. Ääni murtuu ja hajoaa, eli ääntä ei pysty korottamaan (lapset, mies ja koirat kiittää) enkä pysty laulamaan (naapurit kiittää). Puheäänikin on semmoinen matala viskibasso nykyään.
Ja kurkku kipeytyy ääntä käytettäessä...ei tee mieli puhua enää iltasella, koska se tekee kipeää.
Kyllä mua jo vähän huolestuttaisi, itse puhetyöläisenä ei voisi olla noin pitkään ääneti, tai siis käydä töissä, jos ääni ei kestäisi, pitäisi jotain troppia löytyä.
Mulla oli viime vuonna reilu 4 viikkoa ääni pois influenssan takia... mutta tuo 10 viikkoa on jo pitkä aika :O
Appiukolla lähti ääni marraskuussa kovan flunssan jälkeen. Ei edelleenkään ole kunnossa. Äänihuulet vaurioitui kovassa yskimisessä. Ohjeeksi annettu että puhua normaalisti. Kuiskata ei saa.
Mulla taas katos ääni kun lomailtiin kolme viikkoa homeisessa mökissä. Palautu kyllä sit nopeaa kun kotiin tultiin.
Psykosomaattista? Konversio-oire? Onko sulla käsittelemättömiä ristiriitoja?![]()
Sun täytyy juua rommia.
No sepä se. Puhun työkseni, eikä äänimeinaa millään kestää työpäivää, vaan pettää. Aikamoista soveltamista tämä on tässä nyt ollut...lääkärin mukaan mun tulisi jättäytyä sairaslomalle, mutta kun ei se maailma pyöri niin, että mä olen sairaslomalla, sä olet sairaslomalla ja kohta saamelaisetkin on sairaslomalla...
Lääkkeet sain, mutta ei niistä ollut apua, koska lääkitys oli refluksiin, eikä mulla näemmä sitä ole (kun lääkkeet ei auta). Nyt jonotellaan korva-nenä-kurkkupolille aikaa, jotta päästään miettimään, että mitäs nyt?
Ainoat asiat mitkä mä tiedän on rulehdus ja sitten tuo halvaus. Mutta voiko tulehdus tosiaan kestää näin pitkään? Ja voiko halvauskaan olla sellainen, että ääntä käytettäessä se menee pahempaan...kun luulisi, että se on aina ihan samanlainen, eikä siis muuttuisi päivän aikana.
![]()
Toki pihisee, mutta melko vaisu tämä ääni on entiseen verrattuna. Ääni murtuu ja hajoaa, eli ääntä ei pysty korottamaan (lapset, mies ja koirat kiittää) enkä pysty laulamaan (naapurit kiittää). Puheäänikin on semmoinen matala viskibasso nykyään.
Ja kurkku kipeytyy ääntä käytettäessä...ei tee mieli puhua enää iltasella, koska se tekee kipeää.
No sepä se. Puhun työkseni, eikä äänimeinaa millään kestää työpäivää, vaan pettää. Aikamoista soveltamista tämä on tässä nyt ollut...lääkärin mukaan mun tulisi jättäytyä sairaslomalle, mutta kun ei se maailma pyöri niin, että mä olen sairaslomalla, sä olet sairaslomalla ja kohta saamelaisetkin on sairaslomalla...
.
Kokeile nyt kumminkin ottaa allergialääkettä vaikka viikon ajan.