Onko kukaan mustista korkeakoulutettu ihminen?

• Viestiketjun aloittaja Utelias vain
  • Ensimmäinen viesti
En muuten edes tiennyt että aikuiset ihmiset niin kovasti tykkää tärkeillä koulutuksen kautta.

Minulla on vissiin ollut aika erikoinen ystäväpiiri läpi elämän.

Täällä palstalla tuntuu olevan tasaisesti puheenaiheena, kuka on kovemmin koulutettu kuin joku muu. Tai yleensäkin tiedustellaan ihmisten koulutustaustoja, ilman mitään asiayhteyttä.
Hmm no kyllä se tuolla reaalimaailmassa HETI kysytään lyhyissäkin tuttavuuksissa. Mitä teet/opiskelet? Mutta täällä tietysti suoremmin jne., niin kun nyt yleensäkin asiasta kun asiasta ;)

kysehän ei ole arvostuksesta vaan vastaavuusesta

tottakai lähärin tutkinto on yhtä arvokas kuin lääketieteen tohtorin
Niin niin, mutta jos katsot virkoja johon vaaditaan korkeakoulututkinto niin se kyllä tarkoittaa joko amk tai kandia/maisteria. Sillä perusteella että jompi kumpi löytyy ja jotain kiinnostavaa cv:ssä niin saat jo haastattelun jonka jälkeen kaikki muu merkitsee enemmän kun se tutkinto. Pätevyys vaan pitää olla, mutta se ei kerro henkilön muusta sopivuudesta (persoona, aiemmat työt/suosittelijat).

Niin niin, mutta jos katsot virkoja johon vaaditaan korkeakoulututkinto niin se kyllä tarkoittaa joko amk tai kandia/maisteria. Sillä perusteella että jompi kumpi löytyy ja jotain kiinnostavaa cv:ssä niin saat jo haastattelun jonka jälkeen kaikki muu merkitsee enemmän kun se tutkinto. Pätevyys vaan pitää olla, mutta se ei kerro henkilön muusta sopivuudesta (persoona, aiemmat työt/suosittelijat).

kiviäki kiinnostaa jotku julkiste virkojen pääsyvaatimukset

onko mitään sen teennäisempää maailmassa olemassa

[QUOTE="Jenis";29813878]Ihana :D Äiskältähän se kysytään jos joku mietityttää.[/QUOTE]

HG on ihana juuri tuollaisten kommenttien takia :) Ja toki kropan... :p Tosi lämpöinen ja naisellinen, välitön kirjoittaja.

Mut HG, leikki leikkinä, kyl mä live-elämästä seuraa haen. Pidän vaan kaikki mahdollisuudet auki :) Laita aina yvtä ellet tykkää jostain mun sulle sanomasta. Ja muista että pahimmat jutut sulle on aina mua feikkaavilta eikä oikeesti multa.

ope?
Yliopistoista päästään korkeampiin asiantuntija tehtäviin ja tehtäviin joissa edellytetään sitä ylempää korkeakoulututkintoa. Eli ei ole turhia kumpikaan. - hg:n äiti
Jos siellä todella kirjoittelee HG:n äiti, niin kysymys sulle: Oliko niin, että olet opo? Jos olet, niin kertaa nopeasti yhdyssanasäännöt, ettet levitä oppilaillesi tuollaista mallia! Eikä pilkkusääntöjenkään kertailu olisi pahitteeksi.

HG on ihana juuri tuollaisten kommenttien takia :) Ja toki kropan... :p Tosi lämpöinen ja naisellinen, välitön kirjoittaja.

Mut HG, leikki leikkinä, kyl mä live-elämästä seuraa haen. Pidän vaan kaikki mahdollisuudet auki :) Laita aina yvtä ellet tykkää jostain mun sulle sanomasta. Ja muista että pahimmat jutut sulle on aina mua feikkaavilta eikä oikeesti multa.
Noniin, ooppa rauhassa läähättäjä.:stick: HooGeen äitikin on linjoilla.

Hyvää iltaa HooGeen äitille.:wave:

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Jos siellä todella kirjoittelee HG:n äiti, niin kysymys sulle: Oliko niin, että olet opo? Jos olet, niin kertaa nopeasti yhdyssanasäännöt, ettet levitä oppilaillesi tuollaista mallia! Eikä pilkkusääntöjenkään kertailu olisi pahitteeksi.
Siis täh? Minä täällä kirjoitan, kysyin vaan tuossa nopeasti että miten on ja sen enempiä tarkistelematta ja pilkkua viilaamatta kirjoitin. Ei ole tapana vaikeuttaa elämää mahdollisten pilkkuvirheiden takia. Kannattaa myöskin muistaa, että on paljon ihmisiä joilla on lukihäiriö joka ei kerro älykkyydestä mitään. Siksi ei ehkä ole korrektia kuittailla ;)
Ja ei tietenkään siksikään että jos toi ois mun äidin kirjoittama ollut niin se olis OIKEIN!!:attn: Äiti tietää kaiken.

jaa että josko niillä sittenkin olis jotain eroa...
Joihinkin koulutuksiin amk-yliopisto löytyy se vastinpari; tradenomi/ktm, sosionomi/sosiaalityöntekijä yms. Jos joku työpaikka haluaa että on ylempi korkeakoulututkinto niin on monenlaisia erilaisia vaihtoehtoja, ylintä asiantuntijuutta ei anna suoraan amk:n kautta, mutta työkokemuksen kautta voi edetä niihin tehtäviin. Esim. DI ja insinöörit sijoittuu hyvin paljon samoihin tehtäviin.

"veeras"
Joihinkin koulutuksiin amk-yliopisto löytyy se vastinpari; tradenomi/ktm, sosionomi/sosiaalityöntekijä yms. Jos joku työpaikka haluaa että on ylempi korkeakoulututkinto niin on monenlaisia erilaisia vaihtoehtoja, ylintä asiantuntijuutta ei anna suoraan amk:n kautta, mutta työkokemuksen kautta voi edetä niihin tehtäviin. Esim. DI ja insinöörit sijoittuu hyvin paljon samoihin tehtäviin.
Älä edes unissasi rinnasta tradenomia KTM:iin.

"wieras"
Onpas täällä, tai ainakin on olevinaan, melkoisia asiantuntijoita. No loppupeleissä työpaikan saanti ei ole kiinni palstalaisten mielipiteistä vaan ihan siitä työnantajasta.

Melkosen lapsellista touhua alkaa jo olemaan, ei muuta voi sanoa. Huoh, ja aikuisia ihmisiä täällä pitäis olla...

Yhteistyössä