Leikkikää lapset sen aikaa leikkipuistossa kun isi ja äiti käy kahvilla kahviossa toisella puolen kaupunkia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja herran haltuun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

herran haltuun

Vieras
Tällaisen tilanteen pääsin sitten todistamaan :O Alle kouluikäiset lapset jätettiin keskenään leikkipuistoon leikkimään kun isin ja äidin alko niin tekemään kahvia mieli, kovaan ääneen vielä kehuivat lapsilleen kuinka lähtevät noin 6-7km päähän olevaan kahvioon kahville (ei edes samassa puistossa toimivaan kahvioon vaan jätetään tenavat keskenään ja mennään toiselle puolelle kaupunkia).
Nuorin näistä lapsista varmaan 2-3vuotias ja näytti sopivasti pituusjäörjestys jo noissa 3 lapsessakin menevän ja taas oli emäntä maha pystyssä, että herran haltuun ihmisiä taas.
Hitto kun olis ollut puhelin mukana niin olisin soittanut lastensuojeluun näistä herran haltuun ihmisistä.
Viereisessä leikkitelineessä oli siis oma lapseni ja en voinut olla kuulematta kuten ei varmaan moni muukaan kuten vieressäni samaa kauhistellut äitikin joka tiesi tuon perheen että ovat näitä lestoja
(jutteli siis tämä toinen äiti jollekin tuttavalleen, ei minulle mutta en voinut olla kuulematta kun vierekkäin seisottiin).
Jätetään ne lapset siis herran haltuun ja ne ketkä selviää hengissä nin kuuluukin selvitä, kiva uskonto ja sillai :(

En jäänyt katsomaan tilannetta loppuun asti että soittiko joku (toivon mukaan) lastensuojeluun kun lapset näin heitteille jätetään :O

[QUOTE="V ieras";29808731]Ja tätä ei nyt usko kukaan. Opettele kirjoittamaan provosi paremmin.[/QUOTE]

Kyllä tuon tapahtuman todisti aika moni silmäpari Lahden perhepuistossa kuinka vanhemmat lähtivät satamaan kahville ja jättivät lapset perhepuistoon leikkimään.

[QUOTE="Mimmi";29808752]Kaikki lestathan toimivat näin. Että herran haltuun itelles![/QUOTE]

Aika monihan nuo tuppaavat jättämään herran haltuun.
Sen mitä muutaman lestan itse tiedän.
Näitä en tuntenut mutta kuten sanoin vieressä seisova äiti tiesi ja kertoi ystävälleen heidän olevan lestoja, he samalla myös kauhisteli tilannetta kuten varmaan toistakymmentä muutakin silmäparia.
Kai he sitten ajatteli että meistä vanhemmista joku vahtii heidänkin muksut. Tosiaan en kerennyt jäädä puistoon kauhistelemaan tai seuraamaan tilannetta.

Aika monihan nuo tuppaavat jättämään herran haltuun.
Sen mitä muutaman lestan itse tiedän.
Näitä en tuntenut mutta kuten sanoin vieressä seisova äiti tiesi ja kertoi ystävälleen heidän olevan lestoja, he samalla myös kauhisteli tilannetta kuten varmaan toistakymmentä muutakin silmäparia.
Kai he sitten ajatteli että meistä vanhemmista joku vahtii heidänkin muksut. Tosiaan en kerennyt jäädä puistoon kauhistelemaan tai seuraamaan tilannetta.

"Aika moni" ja "se mitä muutaman itse tiedät" ei kyllä nyt varmaan anna kovin kattavaa kuvaa heidän yleisestä toiminnasta, joten lopeta yleistäminen. Jos itse tiedät tämän tapauksen niin kyse on vain yhdestä perheestä.

[QUOTE="vieras.";29808820]"Aika moni" ja "se mitä muutaman itse tiedät" ei kyllä nyt varmaan anna kovin kattavaa kuvaa heidän yleisestä toiminnasta, joten lopeta yleistäminen. Jos itse tiedät tämän tapauksen niin kyse on vain yhdestä perheestä.[/QUOTE]

Kyllä moni muukin tietää tapauksia joissa lapsi hukkunut, kuollut ja,
selvinnyt että kyse lestaadiolaisista :(

Mutta aatellaas positiivisesti; äiti ja isi viettävät hetken laatuaikaa kahdestaan kahvitellen! Jaksavat sitten taas kuskata lapsia puistoihin ja olla heille kivoja aikuisia!

En yhtään epäile tämän tarinan todenperäisyyttä, itse tein n. 1-1,5 kk sitten aloituksen tänne lähes vastaavasta tilanteesta leikkipuistossa, vanhempia ei näkynyt missään.

En yhtään epäile tämän tarinan todenperäisyyttä, itse tein n. 1-1,5 kk sitten aloituksen tänne lähes vastaavasta tilanteesta leikkipuistossa, vanhempia ei näkynyt missään.

Oliko Lahdessa? Tosiaan itselläni ei ollut puhelinta mukanani ja toki on morkkis, olisi pitänyt suu avata ja kysyä suoraan vanhemmilta mitä heidän päässään liiikkuu mutta niin oli vaan minullakin jotenkin hoppu jo kotiin :(

Huomaan nyt mistä puhut, eihän tätä aloitusta kukaan usko :( eihän nyt kukaan noin toimi on suurimmalla osalla ajatusmalli, voi kuinka minua harmittaa kun se oma puhelimeni unohtui kotiin :(

Lähipiirin lestat vastaavasti ovat todella tarkkoja siitä että lapsiansa valvotaan. He eivät jätä lapsiaan "herran haltuun" missään tilanteessa. Ilmeisesti heissäkin on erilaisia perheitä...

Ap: ei ollut Lahdessa.

No, meitä on moneen junaan, myös lestoja. Lahdessa on paljon esikoislestadiolaisia, joihin myös itse kuulun.. Minulla on 9 lasta, enkä koskaan ikinä milloinkaan jättäisi pieniä puistoon keskenään. Lähipuistoon saatan alle kouluikäiset päästää 11v tai 12v kanssa yhden kerrallaan. Molemmat pienet pääsee vain teinien mukaan. Launeen perhepuistoon en jättäis molempia edes yhden teinin vastuulle, siellä on niin paljon vettä.

Ja meidän lapset on aina turvavöissä.

Tiedän että monessa perheessä ollaan ihan yhtä tarkkoja kuin meilläkin, joissain perheissä ehkä ei. Kannattaisi mennä sanomaan ihan niille vanhemmille, että ette kai te ihan oikeesti jätä noita muksuja keskenään tänne, voivat pudota/hukkua/kadota/tulla turvaton olo

Moni lesta on oppinut huolettoman meiningin kotoaan, ennen se on ollut enemmänkin tapana. Ihmiset eivät tule ajatelleeksi, että maailma muuttuu ja vanhemmuus sen mukana.

Toisaalta, en ajattele että kaikki ilman uskoa elävät jättävät 2v ikäisen ryyppyreissun ajaksi yksin kotiin... Ei sinunkaan kannata ajatella, että kaikki lestat on huonoja vanhempia.

AP olet vastuuton, jos oikeasti olet huomannut tilanteen ja lähtenyt silti pois. Haloo!!!! Sanoit 2-3v. Sellainen on hyvin pieni olemaan ilman aikuista seuraa. Lainaa joltakin puhelin ja soita vaikka poliisit paikalle.

Jos tarinasi on totta, niin minua todella ihmetyttää, että miksi et tehnyt mitään vaan lähdit itse kotiin? Missä yhteisöllisyys? Aikuisten vastuu? Aina on niitä, jotka eivät pysty huolehtimaan lapsistaan tai jotka ajattelomuuttaan tekevät virheitä. Silloin meidän muiden tehtävä on ottaa vastuu ja puuttua asioihin. Eivät ne muutu lähtemällä kotiin ja kauhistelemalla palstalla. Minä en todellakaan voisi kuvitellakaan, että olisin vain lähtenyt kotiin tietäen, että noin pienet lapset on jätetty keskenään.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti

Yhteistyössä