Mitähän muuta viittis kasvattaa pienes rivaripihas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
Mulla on itämäs paprikoita, kurkkuja ja salaattia. Suoraan ruukkuihin ajattelin kylvää tilliä. Tota salaattia ja tilliä voi sit tarpeen mukaan laittaa pitkin kesää tulemaan. Mut haluaisin muutakin mutta en keksi mitä :D. Pitää siis olla sellasia joita voi kasvattaa ruukus. Paprikoille ostan sellasen pienen seinäkasvihuoneen mutta muitten pitäis pärjätä ihan ulkoilmas.

Perunaa, kesäkurpitsaa, tomaattia, pensasmustikkaa, mansikoita tietty.

Kesäkurpitsaa oli viime vuonna mutta ei siitä meillä oikein kukaan tykkää, suurimman osan sadosta kuskasin siskolle. Tomaattia vois kasvattaa mutta tuleeko niihin satoa ilman kasvihuonetta? Voiko perunoita kasvattaa ruukus?
Pensasmustikat on mauttomia, eikä ne taida muutenkaan ruukus pärjätä talven yli.

Ruohosipuli! Nami! Mukava nyppäistä ruukusta aina pötkö ja narskutella.

Persilja, jos siitä tykkää.

Kissanminttu! Ihanan tuoksuista. Paitsi jos ei kisuja pihalle halua... Siilitkin rakastavat sitä.

Ruohosipuli! Nami! Mukava nyppäistä ruukusta aina pötkö ja narskutella.

Persilja, jos siitä tykkää.

Kissanminttu! Ihanan tuoksuista. Paitsi jos ei kisuja pihalle halua... Siilitkin rakastavat sitä.

Yrtit ois helppoja ja nättejäkin ja sais pienes tilas paljo. Mutta ku mä en osaa käyttää niitä (eli en ole koskaan käyttäny muuta ku tilliä). Pitäs vissiin opetella.

Meillä oli omassa pihassa (aurinkoinen paikka) sellaisia kirsikka- ja pensastomaatteja. Tuottivat monena vuotena satoa pitkälle syksyyn. Sitten mun vanhemmat tutustuivat viime kesänä kausimansikkaan (tällaisella nimellä isäni niitä kutsui), tuottaa satoa läpi kesän ja marjat ovat sellaisia metsämansikan tapaisia ja makuisia, ainoastaan pidempiä.

[QUOTE="Sallu";29788981]Kyseessä on kuukausimansikka.[/QUOTE]

Meillä on ollut myös tätä. Surkea pikkutaimi kaupassa, mutta äkkiä kasvaa iso puska josta tulee koko kesän ja syksyn mansikoita!

Yhteistyössä