Kenen lapset eivät virvo ja ketkä eivät ole hankkineet virpojille mitään annettavaa

• Viestiketjun aloittaja ei virpomista
  • Ensimmäinen viesti
ei virpomista
Lapset ovat 3v ja 5v ja eivät ole vielä koskaan käyneet virpomassa. Toinen lapsista ei edes ole kotona vaan isovanhempien luona yökylässä ja toinen lapsista oli eilen mahataudissa. Mutta ei me muutenkaan oltaisi menty virpomaan, vaikka terveenä oli ollutkin ja toisaalta ei tota mahatautia tällä hetkellä ole edes.

Meillekään ei pahemmin kannata tulla virpomaan, kun ei toi ovikello toimi, niin turha käydä rimputtelemassa sitä.

vierasss
ei meidänkään lapset lähde (2 ja 5), ei taida edes tietää mitä se tarkoittaa.. en tiedä miten käy jos joku tulee meille, haluaako isompi sitten itsekin. jotain suklaamunia muistin sentään eilen ostaa varalle.

"aloittaja"
[QUOTE="jaaha";29779029]No sellaisen äidin joka on itsekäs ja tylsä. Tylsä: omat lapset ei pääse virpomaan. Itsekäs: Ei ole hankkinut muille virpojille mitään.[/QUOTE]

No ehkä olen tylsä, mutta eipä noi lapset ole edes itse halunneet virpomaan ja meillä ei tässä omakotitalossa asumisen aikana ole koskaan käynyt kukaan virpomassa. Silloin kun asuttiin rivitalossa ja aamulla klo 8 alkoi se ovikellon pimputtaminen, niin kyllä se ärsytti aikalailla.

Jos noi lapset haluaisi virpoa, niin voisihan sitä tutuilla käydä virpomassakin, mutta kun ne ei suostu mitään virpomisloruja sanomaan, että turha sitä on mykkien kanssa mennä virpomaan :D
Lapset ovat päiväkodissa tehneet yhdet virpomisvitsat, joista toinen on täällä kotona ja toinen on minun vanhempieni luona.

Mnhhh
Täällä meilläpäin ei yleensä kukaan käy virpomassa. En siis ole mitään varannut, mutta tiedän kaapissa olevan paperipäällysteisiä karkkeja, joita annan jos joku tänne eksyy. Omat ei mene virpomaan, kun se ei ole tapana. Joulun jälkeen käyvät kyllä vuosittain nuutittamassa eli pukeutuvat naamiaisasuun ja kulkevat naapurustossa laulamassa ja saavat karkkia palkkioksi.

meillä
Meiltä ei lapset lähde virpomaan, tiedetään että monelle virpojat on vaan ärsyttäviä kerjäläisiä joten ei haluta lasten menevän häiriköimään naapurustoa. Eikä pidetä ajatuksesta, että menisi tuntemattomien oville kerjäämään mitään.
Ei kuuluta mihinkään uskontokuntaan joten ei koeta meille kuuluvaksi mikään siunattujen vitsojen vieminen tuntemattomille.
Ei varattu mitään virpojille, koska täälläpäin niitä ei käy.

"jaaha"
Alkuperäinen kirjoittaja meillä;29779074:
Meiltä ei lapset lähde virpomaan, tiedetään että monelle virpojat on vaan ärsyttäviä kerjäläisiä joten ei haluta lasten menevän häiriköimään naapurustoa. Eikä pidetä ajatuksesta, että menisi tuntemattomien oville kerjäämään mitään.
Ei kuuluta mihinkään uskontokuntaan joten ei koeta meille kuuluvaksi mikään siunattujen vitsojen vieminen tuntemattomille.
Ei varattu mitään virpojille, koska täälläpäin niitä ei käy.
"Vain arsyttäviä kerjäläisiä"?? Ihan sama mihin uskontokuntaan kuulutaan, mutta miksi pitää viedä ilo lapsilta? Meilläpäin kaikki virpovat, ja virpojat otetaan ilolla vastaan!

Ootte te kummaa sakkia. Jos joku oikeasti ajattelee että virpojat ovat kerjäläisiä, niin ehkä pitäisi mennä tutkituttamaan oma pää?

zx
Jep, en minäkään laita omia lapsia kerjäämään vieraiden oville. Kaapissa on muutama laku odottamassa, mutta lähdetään
i muutama laku ja tikkari, mutta lähdetään kuitenkin luultavasti kotoonta pois.

zx
Jep, en minäkään laita omia lapsia kerjäämään vieraiden oville. Kaapissa on muutama laku odottamassa, mutta lähdetään
i muutama laku ja tikkari, mutta lähdetään kuitenkin luultavasti kotoonta pois.
Oho tulipas kiva bugi viestiin, eli siis:

Jep, en minäkään laita omia lapsia kerjäämään vieraiden oville. Kaapissa on muutama laku odottamassa, mutta lähdetään kuitenkin luultavasti kotoonta pois.

vierassss
Meillä lapset(9 ja 6) käyvät parin sukulaisen luona tässä lähistöllä,mutta naapurustoon ei tänä vuonna enää lähdetä.Naapurin lapsille olen varannut munat,muille en sillä muutamaan vuoteen ei ole enää muita käynyt.Vissiin naapuruston lapset kasvaneet isoiksi ja kukaan ihan vieras ei ole koskaan käynyt.

"yx vaan"
Meillä neidit ei virpomaan ole vielä halunneet ( 2,5v ja 5v), pöydällä on suklaapatukoita jos tänne joku eksyy... Pari porukkaa on yleensä käynyt mutta nyt taitaa sade lannistaa heidätkin.

jaei
Ei aikoinaan meidän lapset juossut risuja jakamassa, eikä edes koko kulmakunnan. Hienosti on yhä sivistys pysynyt lähitienoolla, kun ei noita surkeita rassukoita näy. Eikä mitään irtoaisi, vaikka näkyisi.

"HMm"
Olen muutaman tikkarin ostanut, jos joku sattuu tulemaan, vaikka en ymmärräkään miksi jotkut vanhemmat päästävät lapsensa soittamaan tuntemattomien ihmisten ovikelloja.
Tiedä mikä dille sielläkin oven takana on.

Oma lapseni käy kolmessa paikassa.
Isovanhemmilla ja sitten tässä vähän matkan päässä asuu kaksi vanhempaa pariskuntaa, joiden kanssa olen sopinut ennalta, että lapsi tulee ja kellonajan.

Ehkä sitten olen tiukkapipo kun en lasta lykkää tuohon pihalle juoksemaan ihmisten ovien takana häiriköimässä.

hilllla
"lykkää".. ihan niinkuin ne lapset sinne pakotettaisiin :D Oma lapsi ei käy, koska on vielä liian pieni. Saa kyllä isompana mennä, jos haluaa. Ja eihän se mitään kerjäämistä ole, vaan vaihtokauppa :)

Itse olen varannut virpojille pieniä suklaapatukoita, yleensä kyllä vain kummipoika on käynyt virpomassa. Harmi, kivahan se olis niitä oksia tuohon maljakkoon saada,kun en itse jaksa käydä hakemassa :D

Maido
Tuntemattomien virpomisen on mielestäni huonoa käytöstä ja, niin, kerjäämiseen rinnastettavaa. Meillä lapset käy virpomassa muutaman tutun joiden kanssa etukäteen sovittu, että voi tulla. En avaa ovea tuntemattomille virpojille. Kerjätköön muualta.

"tuikku"
[QUOTE="HMm";29779195]Olen muutaman tikkarin ostanut, jos joku sattuu tulemaan, vaikka en ymmärräkään miksi jotkut vanhemmat päästävät lapsensa soittamaan tuntemattomien ihmisten ovikelloja.
Tiedä mikä dille sielläkin oven takana on.

Oma lapseni käy kolmessa paikassa.
Isovanhemmilla ja sitten tässä vähän matkan päässä asuu kaksi vanhempaa pariskuntaa, joiden kanssa olen sopinut ennalta, että lapsi tulee ja kellonajan.

Ehkä sitten olen tiukkapipo kun en lasta lykkää tuohon pihalle juoksemaan ihmisten ovien takana häiriköimässä.[/QUOTE]

Et ole tiukkapipo, ihan fiksua mielestäni tehdä juuri noin. Lapset saavat virpoa kuitenkin kun sovitaan ennalta ne pari tuttua joiden luona käyvät.
Nykyään kuitenkin asuu siellä hienoimmillakin alueilla sellaista sakkia ja avohoitopotilasta, että parempi kun ei lapset lähde tuntemattomille. Moni ei ota virpojia mielellään vastaan eikä se lapsille ole kovin miellyttävä kokemus, kun käyvät herättämässä jonkun aamu-unisen äijän joka käskee niiden painua vittuun.

Paras olisi, kun ne jotka virpojia kotiin haluaisi, laittaisivat vaikka jonkun höyhenen merkiksi oveensa. Lapset kävisi vain niillä ja jättäisivät muut rauhaan.
Meidän taloyhtiössä on kerjääminen ja kaupustelu kielletty ja myös virpojat luetaan siihen, joten ymmärtävät useimmiten olla tulematta.

halleluja
[QUOTE="jaaha";29779088]"Vain arsyttäviä kerjäläisiä"?? Ihan sama mihin uskontokuntaan kuulutaan, mutta miksi pitää viedä ilo lapsilta? Meilläpäin kaikki virpovat, ja virpojat otetaan ilolla vastaan!

Ootte te kummaa sakkia. Jos joku oikeasti ajattelee että virpojat ovat kerjäläisiä, niin ehkä pitäisi mennä tutkituttamaan oma pää?[/QUOTE]

Kyllä ne ihan kerjäläisiin rinnastettavissa on, herkkuja ja rahaahan ne haluavat vaikka olisi kuinka "vaihtokauppa". Vai kenen lapsi menee nykyään virpomaan tuntemattomien oville sillä ajatuksella, että sen siunatun vitsansa kanssa veisi ihmisen kotiin siunauksen ja terveyttä ja pahaa karkottamaan? Eiköhän ne sen "palkan" perässä kuitenikin mene. Tuo on alunperin uskonnollinen tapa mutta idea on vaihtunut kaupalliseksi "mistä saa parhaat palkat" vertailuksi. Eikös tuo sitäpaitsi ollut ortodoksien juttu...

nmev
No meillä ei lapset ole koskaan halunneet lähteä virpomaan, täällä maalla asuessa ei ole ovella kukaan käynyt yrittämässä. Rivarissa asuessamme en usein edes muistanut koko virpomisjuttua, joten jotain annettavaa saattoi olla, tai sitten ei. Mut silloinkaan en hyvällä kattonut, jos ennen puolta päivää oli joku pimputtelemassa.

Yhteistyössä