[QUOTE="HMm";29779195]Olen muutaman tikkarin ostanut, jos joku sattuu tulemaan, vaikka en ymmärräkään miksi jotkut vanhemmat päästävät lapsensa soittamaan tuntemattomien ihmisten ovikelloja.
Tiedä mikä dille sielläkin oven takana on.
Oma lapseni käy kolmessa paikassa.
Isovanhemmilla ja sitten tässä vähän matkan päässä asuu kaksi vanhempaa pariskuntaa, joiden kanssa olen sopinut ennalta, että lapsi tulee ja kellonajan.
Ehkä sitten olen tiukkapipo kun en lasta lykkää tuohon pihalle juoksemaan ihmisten ovien takana häiriköimässä.[/QUOTE]
Et ole tiukkapipo, ihan fiksua mielestäni tehdä juuri noin. Lapset saavat virpoa kuitenkin kun sovitaan ennalta ne pari tuttua joiden luona käyvät.
Nykyään kuitenkin asuu siellä hienoimmillakin alueilla sellaista sakkia ja avohoitopotilasta, että parempi kun ei lapset lähde tuntemattomille. Moni ei ota virpojia mielellään vastaan eikä se lapsille ole kovin miellyttävä kokemus, kun käyvät herättämässä jonkun aamu-unisen äijän joka käskee niiden painua vittuun.
Paras olisi, kun ne jotka virpojia kotiin haluaisi, laittaisivat vaikka jonkun höyhenen merkiksi oveensa. Lapset kävisi vain niillä ja jättäisivät muut rauhaan.
Meidän taloyhtiössä on kerjääminen ja kaupustelu kielletty ja myös virpojat luetaan siihen, joten ymmärtävät useimmiten olla tulematta.