Voiko olla mahdollista, että olen saanut jo 1,5-2cm hauiksen ympärille lisää 1,5 kuukaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wtf, tottako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wtf, tottako?

Vieras
Voiko olla oikeesti mahdollista :O en ole aiemmin yhtään treenannut, nyt 3 kertaa viikossa salilla ja kerran viikossa vielä kotona punttitreeniä.

Loppuvuodesta hauis on ollut 24,5-25cm ja nyt 26,5cm

aloitin treenin helmikuun lopussa, kasvaako se alkuun oikeasti näin nopeasti?

Voihan se olla jos olet kunnolla tehnyt :) Mulla tuli n. puolessa vuodessa sen verran että joutui paitakokoa vaihtamaan suurempaan lian kiriden hihojen takia, mittoja ei ole tullut otettua.

Alussa voi tulla parikin kiloa lihasmassaa, varsinkin jos et ole aiemmin treenannut yhtään. Jos lihasmassaa on ollut aloittaessa muutenkin vähän, niin sitä tulee kyllä reippaasti, tasoittuu kyllä ja sitten ei enää saakkaan niin paljoa. Vuodessa saatat saada samanverran mitä alussa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tröööt;29778318:
Alussa voi tulla parikin kiloa lihasmassaa, varsinkin jos et ole aiemmin treenannut yhtään. Jos lihasmassaa on ollut aloittaessa muutenkin vähän, niin sitä tulee kyllä reippaasti, tasoittuu kyllä ja sitten ei enää saakkaan niin paljoa. Vuodessa saatat saada samanverran mitä alussa :)

No ei todellakaan voi tulla puolessatoista kuukaudessa puoltatoista kiloa lihasmassaa, jos nyt ei siihen asti ole about koomassa maannut.

[QUOTE="Jenis";29778335]No ei todellakaan voi tulla puolessatoista kuukaudessa puoltatoista kiloa lihasmassaa, jos nyt ei siihen asti ole about koomassa maannut.[/QUOTE]

Kyllä voi kuulemma alussa saada.

[QUOTE="a.p";29778344]Kyllä voi kuulemma alussa saada.[/QUOTE]

No kun ei voi. Nainen (oletan, että olet) voi VUODESSA kekkaista ton verran massaa, jos treenaa ihan kunnolla. Muuten ei vaan voi, riippumatta mitä sun maksettu PT sanoo :)

"Vaikka naiset harjoittelisivat todella tehokkaasti, lihasmassan kasvu on silti yleensä maksimissaan 0,5 kg kuukaudessa (ks. yllä oleva kuvio). 3 kg vuodessa on jo erittäin kova saavutus edes treenaamisen alussa, jolloin kehittyminen on suurinta. Harva pääsee tähän kasvuun useiden vuosien harjoittelun seurauksenakaan eli vaihtelu on jopa miehiä suurempaa. "

Edelleen puhutaan treenaamisen alkuvaiheesta, ei siitä kun on jo kuukausia treenattu.
Hyvin on voinut aapeella senttejä tulla jos on kovin pieni

Lihakset kasvavat heti ensimmäisestä oikein suoritetusta voimaharjoituksesta alkaen. Kasvu on alkuvaiheessa keskimäärin noin 50 g per harjoitus. Suuruus riippuu mm. yksilöstä, harjoituksesta, ravinnosta ja harjoitettavista lihasryhmistä. Täten jo kahden harjoituksen jälkeen on raportoitu erittäin herkällä kuvantamismenetelmällä kasvua lihaksen poikkipinta-alassa (ks. esim. DeFreitas ym. 2011). Tosin tällöin vielä pieni nesteturvotuksen lisääntyminen tehostaa vaikutusta. Koko kehon lihasmassa (tai rasvaton massa, lean body mass) kasvaa harjoittelun alkuvaiheessa 2-4 kertaa viikossa harjoiteltaessa keskimäärin noin 150 grammaa viikossa ja puolisen kiloa kuukaudessa (ks. kuvio alla). Muutaman kuukauden harjoittelun jälkeen tahti yleensä tasoittuu (Ahtiainen ym. 2003) ja todellinen haastavava voimaharjoittelu ja ravitsemukseen panostus on merkittävässä roolissa (lue aiempi juttu).

[QUOTE="Jenis";29778379]PUOLISEN kiloa kuukaudessa, ei puolitoista kiloa. Mutta ei muuta ku menox, hyvä että toimii :)[/QUOTE]

No mutta jos puolisen kiloa kuukaudessa voisi saada, niin minä olisin voinut saada sen kilon lihasta nyt, minun kokoiselleni se on aika paljon ja varmasti voikin näkyä senteissä käsivarressa ja pepussa :)

On muuten kivaa huomata, että miten käsivarret esimerkiksi muuttuvat. Pepussa on sen verran enemmän rasvaa etten siinä vielä ole juurikaan muutosta huomannut. Mutta käsivarsissa huomaa jo olkapään ja hauiksen rajan, jota ei aiemmin todellakaan ollut, ihan ruipelot kädet oli ennen saliharrastuksen aloittamista. Lisäksi "allit" on pienentyneet huomattavasti, eivät enää roiku samalla tavalla.

Ja tästä on tie vain eteenpäin :)

[QUOTE="a.p";29778443]No mutta jos puolisen kiloa kuukaudessa voisi saada, niin minä olisin voinut saada sen kilon lihasta nyt, minun kokoiselleni se on aika paljon ja varmasti voikin näkyä senteissä käsivarressa ja pepussa :)

On muuten kivaa huomata, että miten käsivarret esimerkiksi muuttuvat. Pepussa on sen verran enemmän rasvaa etten siinä vielä ole juurikaan muutosta huomannut. Mutta käsivarsissa huomaa jo olkapään ja hauiksen rajan, jota ei aiemmin todellakaan ollut, ihan ruipelot kädet oli ennen saliharrastuksen aloittamista. Lisäksi "allit" on pienentyneet huomattavasti, eivät enää roiku samalla tavalla.

Ja tästä on tie vain eteenpäin :)[/QUOTE]

Jos näet itse muutoksen, niin siinähän se todistusaineisto on. Ei muuta ku tsemppiä :) Mä oon itse kans huomannu just käsivarsissa ensteksi sen, että asioita ihan oikeasti tapahtuu.

Joo käsistä näkee nopeimmin kehityksen alussa ja toisaalta pidempään treenanneilla naisilla lihasten puuttuminen käsistä kertoo yksipuolisesta treenaamisesta/tehottomasta ohjelmasta.

Voiko olla oikeesti mahdollista :O en ole aiemmin yhtään treenannut, nyt 3 kertaa viikossa salilla ja kerran viikossa vielä kotona punttitreeniä.

Loppuvuodesta hauis on ollut 24,5-25cm ja nyt 26,5cm

aloitin treenin helmikuun lopussa, kasvaako se alkuun oikeasti näin nopeasti?

Oo varovainen ettei tuu liikaa muskelia :) Vaikka saahan ne aina pois. Mun haukkari on ollut 42 cm mut nykykunnossa tyydyn johonkin 39 cm niin mahtuu yks takki päälle.

Yhteistyössä