Muistakaa varata virpojille myös KÄTEISTÄ

• Viestiketjun aloittaja "kyöpelinvuori"
  • Ensimmäinen viesti
"Mie"
Miks helvetissä allergisen on mentävä virpomaan jos pettymyksiä tulee ja niitä ei kestetä? Rahaa en ikinä anna ja on pitänyt panostaa pukeutumiseen ja kohteliaisuuteen (saako virpoa? Päivää ja hyvän pääsiäisen jatkoa!)

eipaju
c[QUOTE="kyöpelinvuori";29775991]Varmasti vanhemmat kotona tarkistavat saaliin ja poistavat kaiken epäilyttävän. Siitäkin huolimatta, että virvottavaa on infottu mahdollisista allergioista.[/QUOTE]

"allerginen"
Niin kun mä oon allerginen höyhenille ja pajunkissoille niin sit kun mä saan sen höyhenillä koristellun pajunkissaoksan ja poistan siitä kaiken epäilyttävän nii mullehan jää pelkkä risu. Eiks sen virpojan kannattais antaa mulle rahana se minkä se on pistäny sen oksan koristeluun niin mulle ei tulis paha mieli, ajatelkaa hei mun näkökulmasta tota asiaa. Mut mä oon huomioinu kyllä noi allergiset virpojat ja siks jaankin pelkkiä karkkipapereita huomenna virpojille.

• Tykkää
Reactions: Puuhippa ja Phoebsi
iu
[QUOTE="allerginen";29777110]Niin kun mä oon allerginen höyhenille ja pajunkissoille niin sit kun mä saan sen höyhenillä koristellun pajunkissaoksan ja poistan siitä kaiken epäilyttävän nii mullehan jää pelkkä risu. Eiks sen virpojan kannattais antaa mulle rahana se minkä se on pistäny sen oksan koristeluun niin mulle ei tulis paha mieli, ajatelkaa hei mun näkökulmasta tota asiaa. Mut mä oon huomioinu kyllä noi allergiset virpojat ja siks jaankin pelkkiä karkkipapereita huomenna virpojille.[/QUOTE]

:LOL:

(Sori ei toisen pahalle allergialle sais nauraa.)

• Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="allerginen";29777110]Niin kun mä oon allerginen höyhenille ja pajunkissoille niin sit kun mä saan sen höyhenillä koristellun pajunkissaoksan ja poistan siitä kaiken epäilyttävän nii mullehan jää pelkkä risu. Eiks sen virpojan kannattais antaa mulle rahana se minkä se on pistäny sen oksan koristeluun niin mulle ei tulis paha mieli, ajatelkaa hei mun näkökulmasta tota asiaa. Mut mä oon huomioinu kyllä noi allergiset virpojat ja siks jaankin pelkkiä karkkipapereita huomenna virpojille.[/QUOTE]

Tätä kannatan. Hei ap, kannataa virpojien pitää mukana sitten KÄTEISTÄ varulta, moni allerginen säästää lääkkeisiin rahaa.

"kyöpelinvuori"
[QUOTE="Lissu";29776461]Joko täällä aika moni provoilee tylsän päivän iloksi tai sitten kaikki ei todellakaan käy ihan täysillä. :D

Mä olen varannut virpojille suklaamunia, jos jollakin on allergia tai muuten ei välitä suklaamunasta niin ilman muuta voisin antaa vaikka 50 snt kolikon. En näe mitään ongelmaa asiassa. :)[/QUOTE]

Niinpä, ei 50 senttiä ole paljoa pois työssä käyvältä ihmiseltä eikä edes työttömältä ja vähempikin käy, voi suhteuttaa omiin tuloihin mutta 5 senttiä on naurettavaa

dah
[QUOTE="kyöpelinvuori";29777360]Niinpä, ei 50 senttiä ole paljoa pois työssä käyvältä ihmiseltä eikä edes työttömältä ja vähempikin käy, voi suhteuttaa omiin tuloihin mutta 5 senttiä on naurettavaa[/QUOTE]

Hei "markassa on miljoonan alku".

Mun mielestä on väärin että mä annan toisille pienen patukan joka maksaa---mitä toi nyt ois, pari senttiä, kun niitä on tossa pussissa, ja yhdelle sit 50 senttisen.

EI oo reilua ei. Sen 50 sentin eteen pitäs sit tehä vähä enempi duunia kuin yks loru ja pari höyhentä.

"kyöpelinvuori"
[QUOTE="Nää";29776330]Mä voisin helposti antaa vaikka sen 50 senttiä lapselle, jos hällä joku allergia olisi. Niinkuin joku sanoi, tää on lasten juttu ja lapsia sillä tykkään ilahduttaa, että annan jotain kivaa. Mun talous ei siihen kaadu, enkä todellakaan haluaisi ottaa sitä riskiä, että joku allergikko syö sen namin ja saa siitä reaktion. Ja tosiaan, tässä nyt oli lapsella se allergia, eikä millään Pirkko-Tuulikki 50 veellä, joka nyt ei välttämättä intoleranssiensa kanssa saa maitoa kahviinsa.

On se saatana kumma ettei tälläistä palstamammat kestä edes sitä kertaa vuodessa ilman jumalatonta haloota ja haukkuja. Taitaa olla ne omat pikku tahmatassut juuri niitä vitun jessica-pettereitä ja räkä-joosepeita, joiden vanhempien talous on kuralla kun lapsilisistä lähtee muutama euro pois.[/QUOTE]

Kiitos kyllä ja miettikää, miltä se tuntuu lapsesta kun joka kerta tarjotaan jotain banaania tms. kun muut saavat OIKEITA herkkuja. Miten jaksatte loukkaantua siitä, että teidän tarjottavat ei kelpaa?? Koska ne ei kelpaa siitä yksinkertaisesta syystä, että lapsi ei saa syödä niitä! Ei pysty, eikö mene jakeluun tämä.

Huomenna en avaa ovea
[QUOTE="kyöpelinvuori";29777375]Kiitos kyllä ja miettikää, miltä se tuntuu lapsesta kun joka kerta tarjotaan jotain banaania tms. kun muut saavat OIKEITA herkkuja. Miten jaksatte loukkaantua siitä, että teidän tarjottavat ei kelpaa?? Koska ne ei kelpaa siitä yksinkertaisesta syystä, että lapsi ei saa syödä niitä! Ei pysty, eikö mene jakeluun tämä.[/QUOTE]

Ootko niin köyhä että et pysty lapselle kaupasta ostamaan erikoiruokavalioon sopivia juttuja vaan laitat lapsen kerjäämään karkkia naapurustoon?

Mulla ei tosiaan yhtään riitä empatiaa erikoisruokavalioihin virpojilla. Ei sitten mennä virpomaan jos virpomispalkat ei kelpaa vaan virvotaan vain omat vanhemmat ja tuttavia joiden kanssa asiasta on sovittu ja jotka osaa ostaa oikeanlaiset eväät.

ei helvata
[QUOTE="kyöpelinvuori";29777375]Kiitos kyllä ja miettikää, miltä se tuntuu lapsesta kun joka kerta tarjotaan jotain banaania tms. kun muut saavat OIKEITA herkkuja. Miten jaksatte loukkaantua siitä, että teidän tarjottavat ei kelpaa?? Koska ne ei kelpaa siitä yksinkertaisesta syystä, että lapsi ei saa syödä niitä! Ei pysty, eikö mene jakeluun tämä.[/QUOTE]

Miten ketussa sitä lasta sitten sen metallimyntti lohduttaa jos sekin menee säästöpossuun?

[QUOTE="kyöpelinvuori";29777360]Niinpä, ei 50 senttiä ole paljoa pois työssä käyvältä ihmiseltä eikä edes työttömältä ja vähempikin käy, voi suhteuttaa omiin tuloihin mutta 5 senttiä on naurettavaa[/QUOTE]

veikkaan et jos 50 snt antaa virpojalle. olettaisin että noin 6-13 vuotias, niin se heittää sua niillä hiluilla päähän.

teen näin
Mulla on virpojille sellainen lappu ovessa, että "Virpominen ilman etukäteen sovittua lupaa kielletty, luvattomat virpomisyritykset ilmoitetaan poliisille kotirauhan häiritsemisenä". Lisäksi lapussa lukee otteet Suomen laista kohdista "kotirauhan rikkominen" sekä "törkeä kotirauhan rikkominen". Lapussa lukee myös, että soittamalla ovikelloa tai koputtamalla ovea hyväksyt ehdot.

Etukäteen sopimisella tarkoitan sukulaisiani, ystäviäni sekä tuttaviani, joiden kanssa asiasta on jo sovittu.

No niinpä ainakin se babyporkkana :/
Mitä ihmettä? Saan kai itse päättää mitä virpojille annan, ei kai siitä mitään suklaalakia ole olemassa? Ei sitä ole pakko ottaa vastaan kuten ei suklaatakaan jos tietää olevansa allerginen tai ei tykkää.

Virpojat on vähän kuin Jehovan todistajat, yhtä paljon odotan kumpaakin ovelleni. Meillä päin ei nykylapsille ilmeisesti hirveästi opeteta tapoja, joillain ei ole edes vitsoja vaan kiertävät kerjäämässä. Ovi on kuitenkin pakko avata koska ei siellä välttämättä ole noitia.

Yhteistyössä