Muistakaa varata virpojille myös KÄTEISTÄ

• Viestiketjun aloittaja "kyöpelinvuori"
  • Ensimmäinen viesti
Äöäöä
Sillon ku mä olin lapsi, niin jotkut anto jonku pennin, jos ei ollut mitään karkkia.
Omat lapset ei oo käynyt virpomassa vielä kertaakaan, enkä tiiä aikooko koskaan mennäkään.

vierass
Rahaa en anna. Itse annan pieniä Mailegin leluja lapsille. Ei ole tapana karkit antaa eikä rahoja, mutta pieniä yllätyksiä kyllä joka kerta, tänään illalla laitamme pienet yllätykset lahjapussiin lasten kanssa ja ne jaetaan
Hienoa että mainitsit lelujen olevan just Maileg-merkkisiä. Rahaa on vissiin kuin roskaa ja lisää tulee, kun "tanssii" tangon ympärillä ;)
Kaikkihan me muistamme sen kuvan Turun erotiikkamessuilta :LOL:

vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Löysä;29776366:
" Alkuperäinen kirjoittaja Voi luaja
Vai että rahaa, kaikkee ne yh mammat keksii
Sossusta sitä saa. Ottavat huomioon, jos laittaa hakemukseen esmes "virpomispalkka 30 egee"."

No nii, siinä kaksi asiantuntijaa. Paljon oli viime kuun sossusaldo? Ei mitään varteenotettavaa ukkoa eilen lähiräkälästä löytynyt?
Minä en ketään ukkoa tarvitse pärjätäkseni tässä elämässä. En räkälästä (sinähän ne olet kolunnut läpi) enkä mistään muualtakaan!

Opettele tollo lainaamaan kommenttia, johon vastaat.

"sarkkis"
Kaikki eivät ymmärrä, että joillekin köyhille perheille virpomispalkkio on on tärkeä tulolähde. Lapset on laitettu töihin että perhe saa ruokaa. Ikävä kyllä virpomispalkkiot pitää ilmoitta sossulle ja veroilmoituksessa. Muuten syyllistyy petokseen ja veropetokseen.

"Lissu"
Joko täällä aika moni provoilee tylsän päivän iloksi tai sitten kaikki ei todellakaan käy ihan täysillä. :D

Mä olen varannut virpojille suklaamunia, jos jollakin on allergia tai muuten ei välitä suklaamunasta niin ilman muuta voisin antaa vaikka 50 snt kolikon. En näe mitään ongelmaa asiassa. :)

"sarkkis"
Virpomista Kauniaisissa:

Jos lasketaan, että käydään esim. 1000 talouden ovella, josta 800 antaa virpoa. Jos heistä jokainen antaa 50 euroa niin virpomispalkaksi tulee 40.000 euroa. Jos taas lisätään siihen 50 euron perään vaivainen nolla niin tulos on jo 400.000 euroa.

"Äiti-77"
Voi pyhäjysäys taas tätäkin ketjua!!! Lasten mukavasta jutusta saadaan aikaiseksi kolmas maailman sota!!!! Ei niitä virpojia ole pakko päästää sisälle jos sen palkan antaminen on maailman loppu!!! Ja jestas kyllä nyt järkikin sanoo että että jokainen antaa sellaista karkkia mitä tykkää, mut mun mielestä noi banaanit ja hannatädin keksit on jo ihan vittuilua lapselle !! Jöstes halvimmat munat taitaa maksaa 40 senttiä kaupassa, ja ovat ihan hyviä, niitä meillä on varattuna iso kippo virpojille!!!! Ja jotenkin uskomatonta että että lapset nurisee saamastaan!!! kyllä on sit kasvatus jollain pielessä, meillä ei tulisi mielenkään et lapset nurisisvat vaikka eivät tykkäisikään, kiitetään kauniisti ja jatketaan matkaan...

[QUOTE="Äiti-77";29776481]Voi pyhäjysäys taas tätäkin ketjua!!! Lasten mukavasta jutusta saadaan aikaiseksi kolmas maailman sota!!!! Ei niitä virpojia ole pakko päästää sisälle jos sen palkan antaminen on maailman loppu!!! Ja jestas kyllä nyt järkikin sanoo että että jokainen antaa sellaista karkkia mitä tykkää, mut mun mielestä noi banaanit ja hannatädin keksit on jo ihan vittuilua lapselle !! Jöstes halvimmat munat taitaa maksaa 40 senttiä kaupassa, ja ovat ihan hyviä, niitä meillä on varattuna iso kippo virpojille!!!! Ja jotenkin uskomatonta että että lapset nurisee saamastaan!!! kyllä on sit kasvatus jollain pielessä, meillä ei tulisi mielenkään et lapset nurisisvat vaikka eivät tykkäisikään, kiitetään kauniisti ja jatketaan matkaan...[/QUOTE]
No niinpä ainakin se babyporkkana :/

monen äiti
Minusta on kyllä huvittavaa jos joku ilkeää edes vaatia jotain tiettyä virpomispalkkiota. Ei millään allergioilla ole väliä, itse virpoja voi päättää mitä syö ja mitä ei. Meillä annetaan suklaata ja karkkia siihen saakka kun niitä riittää, rahaa en ole koskaan antanut.

vierass
[QUOTE="Äiti-77";29776481]Ja jestas kyllä nyt järkikin sanoo että että jokainen antaa sellaista karkkia mitä tykkää, mut mun mielestä noi banaanit ja hannatädin keksit on jo ihan vittuilua lapselle !![/QUOTE]

No en sitä banaania ole antamassa kuin tuollaiselle, jolla on kaulassa ap:n lappu tai joka vaatii rahaa niiden minun ostamieni karkkien SIJAAN. Ja meillä on vuosien mittaan ollut tarjolla hyvin erilaisia karkkeja, milloin enemmän kävijöiden mieleen ja milloin vähemmän. Suklaamunia on ollut aika harvoin, nekin yleensä pieniä ruohomunia, joita on saanut kyllä useamman. Sana kyllä kulkee (ja kulki aikoinaan), missä saa hyvän palkan ja tiettyinä vuosina on kävijöitä sitten riittänyt tavallista enemmän. Muistan kyllä vuosikymmenten takaa, mitä jotkut omenat tai mandariinit oli palkkana. Tosin silloin rahapalkkakaan ei ollut hyvä, sitä karkkia vaan arvostettiin :D

"Minä vain"
Minulla on aina ollut tapana, etten anna kerjäläisille mitään, en siis myöskään virpojille. Antakoot vanhemmat lapsilleen rahaa ja karkkia, ei se ole minun tehtäväni.

Muutenkin minua ärsyttää mokoma virpomien, kun sitä ovikelloa pitää soittaa ties kuinka pitkään yhteen menoon ja kun minä en avaa, niin sitten sitä ovea lopulta hakataan ja potkitaan. Pahimmassa tapauksessa postiluukusta huudellaan törkeyksiä, kuten "Ovi auki huora".

"Bimbo"
[QUOTE="kyöpelinvuori";29775749]Kaikki eivät ymmärrä, että on olemassa allergisia lapsia eivätkä varaudu/ jaksa varautua, niin silloin suosittelen varamaan yksinkertaisesti käteistä esim. 50 sentistä ylöspäin per virpoja[/QUOTE]

Eikö niin?

vierass
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Tunnissa on 60 minuuttia. Jos oletetaan virpomisajaksi 5 min, niin tunnissa käy kahdellatoista ovella. Olettaen, että ovet eivät ole kovin kaukana toisistaan. Viidensadan asiallisen oksan valmistaminen on aikamoinen urakka ja semmoisen puntan raahaaminen ei ole ihan pikkulapsen hommia.
Kerrostalossa ei montaa minuuttia mene ja neljän porukka maksimoi hommansa siten, että jakaantuvat soittelemaan useampaa ovea ja virpovat sitten ensin avanneelle, jokainen tietysti on sitä palkkaa vailla. Samaten yksi porukka antaa vain yhden oksan paikkaansa, niin ei niitä niin hirveitä määriä tarvitse. Ja vitsavarastoa käydään aina väliin täydentämässä. Eikä niitä niin hirveästi ole koristeltu, on tainnut palstan valitukset rumista lähes koristeettomista oksista jäänyt lukematta :LOL: Sitten on meitä, jotka eivät edes sitä oksaa huoli keräämään pölyä, niitä on ikävä ja vaikea roskaanpussiinkin tunkea, kun tahtovat rikkoa pussin.

afdjoö
[QUOTE="kyöpelinvuori";29775983]Sulle ja kaikille muillekin tiedoksi, että te niin kuin kaikki muutkin suomalaisette taidatte pitää itsestäänselvänä sitä että maitoa voi juoda ja maitotuotteita voi syödä. Aina ei ole näin ja miettikää mitä se on lapsen näkökulmasta...[/QUOTE]

Lapsen näkökulmasta se ei ole mikään iso juttu. Lapsi tietää että tätä ei voi syödä, saa sitten kotoaan jotain muuta. Ainoa kenelle tuo on iso juttu on äiti jonka mielestä lapsi on nyt syrjitty.
Tee lapsellesi palvelus äläkä nosta tuosta allergiasta isoa haloota, se on iso juttu lapselle lähinnä jos sinä itse teet siitä sellaisen.

• Tykkää
Reactions: Minni-hiiri
"kahden äiti"
[QUOTE="kyöpelinvuori";29775749]Kaikki eivät ymmärrä, että on olemassa allergisia lapsia eivätkä varaudu/ jaksa varautua, niin silloin suosittelen varamaan yksinkertaisesti käteistä esim. 50 sentistä ylöspäin per virpoja[/QUOTE]

Allergiset voi kotona katsoa mitkä virpomispalkoista on sellaisia että ne voi syödä ja loput jättää syömättä. Ostatte kotona karkit ja herkut sitten.

Mitä järkeä lähteä kiertämään ympäri kylää soittelemassa ovikelloja ja kertomassa että "olen maitoallerginen".

Mun mielestä muutenkin pitäisi virpoa vain sellaisissa paikoissa mistä on etukäteen sovittu että saa käydä virpomassa.

Meillä kävi viime vuonna yli 20 virpojaa ja sille määrälle ei viitsi kovin ihmeelisiä virpomapalkkoja enää ostaa. Jos olisikin vain muutama tuttu lapsi voisin satsata samalla rahalla parempia virpomapalkkoja.

Löysä
"Minä en ketään ukkoa tarvitse pärjätäkseni tässä elämässä. En räkälästä (sinähän ne olet kolunnut läpi) enkä mistään muualtakaan!

Opettele tollo lainaamaan kommenttia, johon vastaat."

Ei tainnu lykästää (en ihmettele). :D Kokeile tänään uudestaan :p

"Kitti"
"Minä en ketään ukkoa tarvitse pärjätäkseni tässä elämässä. En räkälästä (sinähän ne olet kolunnut läpi) enkä mistään muualtakaan!

Opettele tollo lainaamaan kommenttia, johon vastaat."

Hah, jestas mitkä kilarit. Ehkä ei kannata turpaa rääpiä, jos ei kestä takaisin sanomista.

Niin, ja puhelimella ei pysty lainaamaan tekstejä, tollo taitaa löytyä nyt sieltä sun peilistä.

Yhteistyössä