Muistakaa varata virpojille myös KÄTEISTÄ

• Viestiketjun aloittaja "kyöpelinvuori"
  • Ensimmäinen viesti
vierassss
Olisikohan ihan vain parempi ettei ap:n pikku murunen lähde huomenna ulos ovesta ollenkaan? Virpokoon äitiään, jos on pakko päästä virpomaan!

Niin ja E-P:llä tullaan vasta lankalauantaina trullittamaan.

dah
Jos mun lapsi olis maitoallerginen niin en laittas virpomaan kuin tutuille. Vai pitäskö tässä nyt koota sitten arsenaali pähkinäallergisille, niille jotka ei vaan tykkää suklaasta, hyla-tyypeille jne...?

vie ras
APUA, ostin M&M karkkeja joissa pähkinä sisällä. Pitäikö siitä mainita, vai osaako allergiset aivan itse kysyä/katsoa.

Eihän tuollainen VOI OLLA palkanantajan vastuulla?

"kyöpelinvuori"
Sähän tässä yrität tasapäistää ja vaadit että kaikkien on huomioitava sata asiaa sun mussukkasi takia. Ei sitä ja ei tätä ja ei tuota vaan pitää olla sitä ja silleen kun sä haluat. Vielä laskemassa jääkö minkalle vai plussalle. Apua mitä nykyään vaaditaan siihen että ovelle voi tulla virpoja.
Sulle ja kaikille muillekin tiedoksi, että te niin kuin kaikki muutkin suomalaisette taidatte pitää itsestäänselvänä sitä että maitoa voi juoda ja maitotuotteita voi syödä. Aina ei ole näin ja miettikää mitä se on lapsen näkökulmasta...

vie ras
[QUOTE="kyöpelinvuori";29775991]Varmasti vanhemmat kotona tarkistavat saaliin ja poistavat kaiken epäilyttävän. Siitäkin huolimatta, että virvottavaa on infottu mahdollisista allergioista.[/QUOTE]

Täällä vain lapset repivät pussit auki samointein ja söivät jo matkalla toisiin paikkoihin niitä karkkeja. Mutta ehkä allergiset eivät sitten tee näin, omat lapset eivät ole millekkään allergisia niin en oikein osaa ajatella allergikon äidin tavalla :)

Vierass
[QUOTE="kyöpelinvuori";29775983]Sulle ja kaikille muillekin tiedoksi, että te niin kuin kaikki muutkin suomalaisette taidatte pitää itsestäänselvänä sitä että maitoa voi juoda ja maitotuotteita voi syödä. Aina ei ole näin ja miettikää mitä se on lapsen näkökulmasta...[/QUOTE]

Kyllä minä tiedän, että osa ei voi syödä pähkinää, osalle ei maito sovi, jotkut ei voi syödä sitä ja toiset tätä. Mutta koita sinä käsittää, että kaikkeen ei voi varautua. Pieni suklaapatukka maistuu ja sopii 95 %:lle virpojista ja sen on riitettävä. En ala tuhlaamaan resurssejani siihen, että mahdollisesti tulee joku jolle tuo ei kelpaa.

mmjnn
Miksi pitäisi virpojalle antaa mitään... varsinkaan jos mikään ei kelpaa... meille toki ei ole pakko tulla virpomaan tai tuomaan vitsoja. Omen lasten kanssa käydään virpomassa lähinnä tuttavilla tms. joden tiedän omia lapsiani jo etukäteen odottavan. Lapset usein saavat toki käteistäkin ja esim. isovanhemmilta isompia summia kuin muut virpojat... epäreilua?

[QUOTE="kyöpelinvuori";29775983]Sulle ja kaikille muillekin tiedoksi, että te niin kuin kaikki muutkin suomalaisette taidatte pitää itsestäänselvänä sitä että maitoa voi juoda ja maitotuotteita voi syödä. Aina ei ole näin ja miettikää mitä se on lapsen näkökulmasta...[/QUOTE]

Ei se oo itsestään selvää. Ei minunkaan lapseni voi kaikkea syödä. Silti en ala sanella muille että mun kakaralle tulee pahamieli jos ei se joka kerta saa samallalailla kun muut ja muistakaa nyt kaikki kattoa että on ja ei oo sitä ja tätä. Ei se maailma vaan toimi silleen että kaikki saavat aina samallalailla ja kaikkien täytyy taipua jokaiseen vaatimukseen. Tottakai tarjoan sopivaa tiedetyille vieraille, virpominen on taas vapaaehtoista ja lasten juttu jossa ei lasketa kustannuksia ja aleta varautua sen sataa vaihtoehtoa varten. Allergisen maailma on sellanen että aina ei mee tasan.

Lapsen näkökulmasta olisi mukavaa, kun mamma maksais 50senttiä mulle jokaisesta suklaanamista. Näin, nyt on katottu asiaa lapsen näkökulmasta.

"kyöpelinvuori"
Täällä vain lapset repivät pussit auki samointein ja söivät jo matkalla toisiin paikkoihin niitä karkkeja. Mutta ehkä allergiset eivät sitten tee näin, omat lapset eivät ole millekkään allergisia niin en oikein osaa ajatella allergikon äidin tavalla :)
Tuo on minun mielestäni jo ahnetta touhua, että syö saman tien ja kaikkien nähden julkisesti. Kotona vasta ja jos ei itselle sovi, niin voi sen kavereille myydä. Lapseni on ainokainen eikä voi sisarusten kesken vaihtaa niin kuin jotkut ehdotti

Blue
APUA, ostin M&M karkkeja joissa pähkinä sisällä. Pitäikö siitä mainita, vai osaako allergiset aivan itse kysyä/katsoa.

Älä huoli, ei se ole palkanantajan vastuulla. Kunhan joku nyt vähän hämmentää aikansa kuluksi palstaa. Onhan tässä käynyt jo moni allergisen äiti kertomassa miten he toimivat palkkojen suhteen ja kukaan heistä ei oleta että palkan pitäisi automaattisesti olla sopiva.

• Tykkää
Reactions: HippuTAR
Suklaamuna
Olen varannut vain suklaamunia. Joku voi olla allerginen maidolle, toinen suklaalle, kolmas ei saa syödä mitään sokeripitoista jne, mutta sille en voi mitään. Vanhempien tehtävä päättää, mitä lapsen saamille virpomispalkoille tehdään, jos lapsi ei niitä voi itse syödä.

[QUOTE="kyöpelinvuori";29775713]Tulostan & ripustan lapsen kaulaan lapun, missä kerrotaan MAITOALLERGIASTA (HUOM! eri asia kuin laktoosi-intorelanssi!!!) + toivomus palkasta esim. rahana (säästää älypuhelinta varten)[/QUOTE]

Muista varata sopivaa suklaata kotiin ja vaihda palkat niihin -kaikkein yksinkertaisinta.

Vierassh
[QUOTE="kyöpelinvuori";29776009]Tuo on minun mielestäni jo ahnetta touhua, että syö saman tien ja kaikkien nähden julkisesti. Kotona vasta ja jos ei itselle sovi, niin voi sen kavereille myydä. Lapseni on ainokainen eikä voi sisarusten kesken vaihtaa niin kuin jotkut ehdotti[/QUOTE]

Tuo mitään ahneutta ole, vaan normi lapsuutta. Ahneutta on se ilmaiseksi saatujen kamojen myynti kavereille ;)

Mutta oikeasti, vaikutat niin luterilaiselta kukkahattutädiltä kun olla ja voi, oma pikku Ameliasi pitäisi olla kaikkien muidenkin elämän keskipiste ja hänen tahtinsa olkoon tapahtuva, että ei varmasti tule kellekään mielipahaa. Mulla on kuitenkin shokeeraava uutinen sinulle: elämä ei aina ole tasavertaista ja lapsen täytyy joskus oppia pettymäänkin ja käsittelemään se terveesti osana elämää.

Aluks sano et säästää älypuhelinta varten ja sit kuitenkaan 5senttiä ei kelpaa, kun sillä ei saa kaupasta muka mitään karkkia. Eli mihin sitä rahaa nyt oltiin kerjäämässä?

Viimeksi muokattu:
"kyöpelinvuori"
Aluks sano et säästää älypuhelinta varten ja sit kuitenkaan 5senttiä ei kelpaa, kun sillä ei saa kaupasta muka mitään. Eli mihin sitä rahaa nyt oltiin kerjäämässä?
Jos lasketaan, että käydään esim. 500 talouden ovella, josta 350 antaa virpoa. Jos heistä jokainen antaa 5 senttiä niin virpomispalkaksi tulee 17,5 euroa. Jos taas lisätään siihen 5 sentin perään vaivainen nolla niin tulos on jo 175 euroa,
toisaalta pitää huomioida ne banaanit, tomaatit ja muut

[QUOTE="kyöpelinvuori";29776072]Jos lasketaan, että käydään esim. 500 talouden ovella, josta 350 antaa virpoa. Jos heistä jokainen antaa 5 senttiä niin virpomispalkaksi tulee 17,5 euroa. Jos taas lisätään siihen 5 sentin perään vaivainen nolla niin tulos on jo 175 euroa,
toisaalta pitää huomioida ne banaanit, tomaatit ja muut[/QUOTE]

Ja päivän trollipalkinnon saa ap

mmjnn
[QUOTE="kyöpelinvuori";29776072]Jos lasketaan, että käydään esim. 500 talouden ovella, josta 350 antaa virpoa. Jos heistä jokainen antaa 5 senttiä niin virpomispalkaksi tulee 17,5 euroa. Jos taas lisätään siihen 5 sentin perään vaivainen nolla niin tulos on jo 175 euroa,

Jos joku odottaa virpojaa tuo 17,5 euron "korvaus" on aika pieni, joten seuraavaa vuotta ajatellen kannattaa hankkia lapselle niitä virpomispaikkoja joissa häntä oikeasti odotetaan, paikkoja voi olla vaikka kymmenen, säästyy ovikellon soittamiseltakin 490 kertaa "turhaan".

pakko olla vedätystä

:O :headwall:

vieras sivusta

Mä ostin myös. :) Meinasin ensin syödä itse, mutta tajusin sitten hyvin sopivan virpomispalkkioiksi. Sellaisia pieniä pusseja sinäkin varmaan ostit? Yritän muistaa mainita pähkinästä, mutta voisi olettaa jokaisen vakavasti allergisen osaavan joko lukea itse tai jos ei osaa lukea eikä osaa varoa, on vanhemmilta edesvastuutonta lähettää niin pientä yksinään virpomaan.

halipupu harmaana
Meillepäin on luvattu sadetta, joten tuskin noidat viitsivät lennellä. Jos tulevat vasta illalla sateen mentyä ohitse, niin sanon että herkut loppuivat jo. Puhelimeen lapsi saa säästää rahaa muulla tavalla kuin virpomalla.

Yhteistyössä