Onko ilmaista seksiä olemassa?

  • Viestiketjun aloittaja "aviomies"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29766098:
Ja sinulla on nyt tiedossa, miten paljon Vaimo-Rakkaan "pitää" kustantaa kesämökkejä ja ulkomaanmatkoja? Ja mistä tulee nyt oletus, että kenenkään _pitää_ tuollaisia kustantaa?
en viitannut lainaamallasi viestillä veeärrän perheeseen

eipä laitella sanoja toisten suuhun
 
[QUOTE="...";29766087]Mä maksan ja oon nainen!!
kokkaan, hemmottelen, hieron, kehun, teen miehenkin kotityöt, hoidan lapset, odotan että lopettaa tv.n kattomisen ja silti ei saanti ole varma.. Eli aivan sama molemminpäin.[/QUOTE]
Olisikohan aika ottaa enemmän sitä aikaa parisuhteelle ja vähemmän keskittyä arkeen ajoittain.

Priorisointi on tärkeää parisuhteessa ja liian usein arki saa suuremman osan kuin itse parisuhde.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29766122:
Tuohon malliin sisältyi myös se oletus, että mies elättää perheen, eikä kukaan rutissut, miten nainen lapsineen on miehelle taloudellinen taakka.
Periaatteessa noin voisi ajatella, mutta ikivanha patriarkaalinen yhteiskuntamalli on pitänyt huolen siitä, että miehen perheen elätys ei ole ollut ehto naisen keittiössä pysymiselle. Lähinnä "ylpeät" miehet ovat tuota mallia kantaneet mielessään, että nainen hoitaa kodin ja kakarat ja minä painan duunia.
 
Itsehän näen asian niin, että tuo ei ole mikään ongelma, jos sitten niiden saaminen taas oikeasti selkeästi aiheuttaa sen seksin tapahtumisen.


Ikävä kyllä se ei toimi niin kovinkaan usein. Jolloin miestä ei välttämättä kiinnosta "antaa" kun ei saakaan. Nainen taas voi vedota samaan, vaikka ei olisi valmiskaan seksiin kun saa sitä läheisyyttä.
Mä en osaa sanoa muiden puolesta, mutta itse koen naisena, että suhteemme voi huonosti jos välillä on niitä aikoja, jolloin läheisyyttä ei ole. Eikä tarvi koko ajan kyljessä kyhjätä, mutta kuitenkin nyt jotain yhteyttä. Ja jos suhde voi huonosti, minä voin huonosti, enkä silloin kyllä edes ajattele seksiä.
 
säpäle harmaana
en viitannut lainaamallasi viestillä veeärrän perheeseen

eipä laitella sanoja toisten suuhun
Minähän puhuin juuri veeärrästä, johon sinä käsittääkseni vastasit. Sinä sanoit, että hänellä on eri juttu, koska hän vain osallistuu lasten elatukseen omalla osuudellaan.

Ja sama se nyt on kenestä puhutaan, oli se nyt sitten Vaimo-Rakas vai joku muu hyvätuloinen.
 
Mä en osaa sanoa muiden puolesta, mutta itse koen naisena, että suhteemme voi huonosti jos välillä on niitä aikoja, jolloin läheisyyttä ei ole. Eikä tarvi koko ajan kyljessä kyhjätä, mutta kuitenkin nyt jotain yhteyttä. Ja jos suhde voi huonosti, minä voin huonosti, enkä silloin kyllä edes ajattele seksiä.
Ihan ymmärrettäväähän se on. Se vaan voi aiheuttaa ongelmia joillekin ihmisille esimerkiksi ylpeyden takia. Ei olla valmiita tulemaan vastaan ongelmatilanteessa kun tuntee että se toinen ei arvosta, joten miksi minun pitäisi jne blabla.
 
  • Tykkää
Reactions: Turkilmas
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29766155:
Minähän puhuin juuri veeärrästä, johon sinä käsittääkseni vastasit. Sinä sanoit, että hänellä on eri juttu, koska hän vain osallistuu lasten elatukseen omalla osuudellaan.

Ja sama se nyt on kenestä puhutaan, oli se nyt sitten Vaimo-Rakas vai joku muu hyvätuloinen.
Katotaas nyt pysyykö mukana vai putoaako (=ei halua vastata) taas kärryiltä.
 
[QUOTE="aviomies";29765069] faktahan on se, että ei naiset seksiä hyväntekeväisyydestä harrasta. Jotain te siltä mieheltä saatte, joka aiheuttaa sen, että suostutte seksiä hänen kanssaan harrastamaan.
[/QUOTE]

Niin normaali halukas nainen saa mieheltä seksiä ja sen takia harrastaa seksiä.

Fakta taitaa olla se, että sä olet ottanu vaimoksi pihtarin joka pitää seksiä kauppatavarana. Koita kuitenki tajuta, että kaikki naiset ei todellakaa oo sellaasia. Kyllä normaali nainen nauttii seksistä ja haluaa seksiä sen seksin ittensä takia eikä pidä sitä kauppatavarana. Mä en voisi ikinä harrastaa seksiä vain sen takia, että haluan saada jotaki. Kyllä mun pitää haluta sitä seksiä ittekki eikä seksi oo mulle mikää kauppatavara vaan nautinnon asia.

En myöskää ymmärrä, että miks seksiä pitääs harrastaa vain hyväntekeväisyydestä. Jos ei tee seksiä mieli, niin sitte ei tee mieli. Ei sitä väkisin ruveta harrastamaan vain toisen mieliksi. Mun mielestä kuvottavaa ajatella, että naisen pitääs aina olla valmis seksiin ja antaa säälistäki. Naisella on oikeus koskemattomuuteen ja oikeus valita haluaako hän seksiä vai ei. Ihan kuin miehelläki on oikeus samoohin asioohin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29766155:
Minähän puhuin juuri veeärrästä, johon sinä käsittääkseni vastasit. Sinä sanoit, että hänellä on eri juttu, koska hän vain osallistuu lasten elatukseen omalla osuudellaan.

Ja sama se nyt on kenestä puhutaan, oli se nyt sitten Vaimo-Rakas vai joku muu hyvätuloinen.
alan olla jo ihan sekasin mutta kerrompa esimerkin omasta perheestäni:

mun vaimo tienaa enempi kuin minä mutta minäkin tienaan sen verran että pysyn maksamaan puolet meidän yhteisiksi katsomistamme menoista ja en siten katso olevani vaimoni elätti

veeärrän ukon tilannetta en tarkkaan tiedä mutta jos ero bruttopalkassa on vaan tonni niin hyvinkin mr veeärrän tilanne on samanlainen kuin omani
 
Ihan ymmärrettäväähän se on. Se vaan voi aiheuttaa ongelmia joillekin ihmisille esimerkiksi ylpeyden takia. Ei olla valmiita tulemaan vastaan ongelmatilanteessa kun tuntee että se toinen ei arvosta, joten miksi minun pitäisi jne blabla.
Sepä se. Parisuhdeongelmia tuskin edes olisi jos molemmat osapuolet osaisivat niellä ylpeytensä, joustaa ja tulla vastaan ja ymmärtää, että suhde on vähintään yhtä paljon antamista kuin ottamista.

Onhan se välillä hankalaa, eikä ihan vähääkään. Se itseensä meneminen ja omien toimien vääryyden ymmärtäminen on niin kamalan paljon vaikeampaa kuin toisen syyttely ja vikojen etsiminen kumppanista.
 
Pessimisti
Sepä se. Parisuhdeongelmia tuskin edes olisi jos molemmat osapuolet osaisivat niellä ylpeytensä, joustaa ja tulla vastaan ja ymmärtää, että suhde on vähintään yhtä paljon antamista kuin ottamista.

Onhan se välillä hankalaa, eikä ihan vähääkään. Se itseensä meneminen ja omien toimien vääryyden ymmärtäminen on niin kamalan paljon vaikeampaa kuin toisen syyttely ja vikojen etsiminen kumppanista.
Ehkä jos molemmat on tarpeeksi hyviä syyttelemään niin molemmat ymmärtää mistä on kyse.
 
säpäle harmaana
no kumpaan mä vastaan?
Vaikka jälkimmäiseen. Ja koeta sen jälkeen soveltaa tuohon Vaimo-Rakkaan/ muun hyvätuloisen naisen tilanteeseen.

Eli rautalankaa:

1) mistä tulee oletus, että pitää kustantaa kesämökkejä sun muuta

Vastaus:

2) Mitä edellinen vastauksesi tarkoittaa, jos perheen hyvätuloisempi onkin nainen? Esim kumoutuuko oletuksesi.

Vastaus:

Jos on liian vaikeaa, vastaa vain ensimmäiseen, niin katsotaan sitten.
 
alan olla jo ihan sekasin mutta kerrompa esimerkin omasta perheestäni:

mun vaimo tienaa enempi kuin minä mutta minäkin tienaan sen verran että pysyn maksamaan puolet meidän yhteisiksi katsomistamme menoista ja en siten katso olevani vaimoni elätti

veeärrän ukon tilannetta en tarkkaan tiedä mutta jos ero bruttopalkassa on vaan tonni niin hyvinkin mr veeärrän tilanne on samanlainen kuin omani
Veikkaan, että samanlaisia tilanteita on monilla muillakin. Meillä minä tienaan vähemmän, mutta muuten tosiaan samalla tavalla maksan puolet yhteisiksi katsomistamme menoista. Enkä ole koskaan ollut mieheni elätti.

Mutta yksi sellainen "ryhmä" on, joiden marmatusta en ymmärrä ja joita varmaan sinäkin tarkoitat (tosin veikkaan, että kaltaisiaan on vähemmän kuin luuletkaan). Eli kotiäidit, jotka odottavat että miehet tuovat rahan taloon JA tekevät puolet kotitöistä.

Ja onhan sitten toki heitäkin (varmasti enemmänkin), joilla mies tienaa enemmän, mutta rahat on yhteisiä. Kyllähän tällaisissa tapauksissa nainen on jossain määrin miehen elätti. Vaan ei tietysti naisen itsensä mielestä. Silloin vedotaan aina siihen, että perheen rahat on yhteisiä :D. Jos haetaan tasa-arvoista parisuhdetta, niin tällaisissa tapauksissa se ei ehkä toteudu.
 
Ehkä jos molemmat on tarpeeksi hyviä syyttelemään niin molemmat ymmärtää mistä on kyse.
Syytteleminen ei ole koskaan rakentavaa. Keskusteleminen on taas eri asia. Mutta jos ideana on keksiä vaan mahdollisimman värikkäin sanamuodoin miten toinen on mielestään mokannut, se aiheuttaa vaan ikävämmän ilmapiirin.

Toki yksilöitä ihan varmasti on olemassa jotka kykenee toimimaan moisessa tilanteessa rakentavasti, mutta yleisenä sääntönä en kyllä uskaltaisi luottaa hyvään lopputulokseen parantamalla kinaamiskykyjä.
 
säpäle harmaana
alan olla jo ihan sekasin mutta kerrompa esimerkin omasta perheestäni:

mun vaimo tienaa enempi kuin minä mutta minäkin tienaan sen verran että pysyn maksamaan puolet meidän yhteisiksi katsomistamme menoista ja en siten katso olevani vaimoni elätti

veeärrän ukon tilannetta en tarkkaan tiedä mutta jos ero bruttopalkassa on vaan tonni niin hyvinkin mr veeärrän tilanne on samanlainen kuin omani
Eli mistä tuo lause "mutta jos miehen pitää siihen päälle kustantaa kesämökkiä, purjevenettä ja ulkomaanmatkaa niin tilanne alkaa muuttua" tulee?

Jos muutat tuohon itse kirjoittamaasi lauseeseen mies sanan tilalle perheen parempituloinen henkilö, niin miten tuo lause pätee vr:n ja sinun perheissä? Tähän vastaat tietysti, ettei mitenkään. Siksi en tajua, miksi pitää ottaa edes esiin jotain kesämökkejä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29766195:
Vaikka jälkimmäiseen. Ja koeta sen jälkeen soveltaa tuohon Vaimo-Rakkaan/ muun hyvätuloisen naisen tilanteeseen.

Eli rautalankaa:

1) mistä tulee oletus, että pitää kustantaa kesämökkejä sun muuta

...Jos on liian vaikeaa, vastaa vain ensimmäiseen, niin katsotaan sitten.
mulla semmosta oletusta ei ole, mutta jos ajatellaan että miehen tulotaso on huomattavasti naisen tuloja suuremmat niin naisen elintason kohoaminen (miehen siivellä ) ohi naisen oman tulotason edellyttämän elintason voitaisiin ajatella olevan miehen suunnasta tulevaa elatusta

tämän ketjun aihepiirissä mies silloin maksaisi seksistä tarjoamalla naiselle paremman elintason kuin mihin naisen omat rahkeet muuten riittäisivät
 

Yhteistyössä