Mistä rahaa ruokaan?

  • Viestiketjun aloittaja "Köyhä"
  • Ensimmäinen viesti
"Köyhä"
Meillä siis se tilanne että olen kotona lasten kanssa ja mies töissä.. Tällä hetkellä rahaa yhteensä 1,13€ ja pitäs pärjätä kuun viimeseen päivään! Laskujen ja vuokran jälkeen jäi tämä summa tilille ja nyt miehellä ei ole rahaa käydä töissä ja ruokaa ei ole!
Mihinkään ylimääräiseen ei olla rahaa käytetty ja mä olen yrittänyt töitä hakea mutta ei... Toimeentulotukea ei saada(haettiin ensimmäistä kertaa elämässä).. Kaipaisin nyt oikeasti neuvoja enkä mitään parjausta!!
 
digger
Ei mistään, soitat soskulle toisen kerran ja sanot että sait kielteisen päätöksen, ja ettei se auttanut tietä yhtään. Sanot vaan rehellisesti soskulle, ettei yksinkertaisesti ole rahaa ruokaan. Kyllä ne sieltä antaa niitä ruokaseteleitä kauppaan jos on oikeesti perhe hädässä. Jos ei tärppää toisella kerralla, soitat niin kauan että saat apua. Me asutaan Suomessa eikä missään Somaliassa, jos joku on hädässä niin kyllä yhteiskunta yrittää tukea ja laittaa perheen taas jaloille, ei täällä kukaan nälkään ole kuollut viimeisen 20 vuoden aikana.
 
Kkns
Etukäteissuunnittelu? Laskuihin maksuaikaa?

Lainaa kaverilta, sukulaisilta? Ja aika huono tilanne jos ei oo ketään kaveria tms. Kyllä itse lainaisin kaukaisemmallekin sukulaiselle rahaa ja naapurillekin. Ainakin ekan kerran. Jos ei sit maksa takasin, niin siihen sitten jäis. Mutta kyllä yhden kerran lainaisin.

Soita sossuun.
 
"Köyhä"
Niin siis varmaan saatais joku kulutus luotto tai pikavippi mut sama ongelma olis edessä ensikuussa.. Joten ei ole kauheen järkevä vaihtoehto!
Ahistaa vaan niin paljon tällä hetkellä.. Ei ois tarvittu tukea kuin tälle kuulle mut vastaus oli ei! Ja ei ole ketään keltä lainata..
 
Wieruus
[QUOTE="Köyhä";29758034]Niin siis varmaan saatais joku kulutus luotto tai pikavippi mut sama ongelma olis edessä ensikuussa.. Joten ei ole kauheen järkevä vaihtoehto!
Ahistaa vaan niin paljon tällä hetkellä.. Ei ois tarvittu tukea kuin tälle kuulle mut vastaus oli ei! Ja ei ole ketään keltä lainata..[/QUOTE]
Laita tilinumero ja summa minkä tarvit.
 
"Lakka"
Entäs ruokajono?

Jos rahaa on käytössä vähän, niin rahankäytön suunnittelu on vieläkin tärkeämpää. Oli rahaa miten vähän tahansa, niin vanhempien vastuulla on venyttää sitä penniä niin paljon, että ainakin lapsille riittää ruokaa kuukauden jokaisena päivänä.
 
Kkns
[QUOTE="Köyhä";29758034]Ja ei ole ketään keltä lainata..[/QUOTE]

Sanoisin että surkea elämä jos ei oikeasti ole ketään jolta kysyä lainaa. Mulla on facebookissa noin 100 kaveria, vanhoja luokkakavereita, tuttuja jostain jumpasta vuodelta x, työkavereita kesätyöpaikasta kun olin 20vuotias. Kaikille noille voisin lainata rahaa, jos laittaisivat viestiä.

Kyse on vaan siitä, että ihmiset ei kehtaa pyytää. Jos apua tarttee, niin sillon on pyydettävä.
 
Hmph
Vittuako se ketään kiinnostaa, vaikka omistaisit koko maapallon.
Tunge naamakirjasikin vaikka perseeseesi.
Kysyikö AP, että voisiko joku narsisti tulla länkyttämään paskaa?

AP:lle, hae pankista muutama satanen lainaa. Unohda pikavipit.
 
vieras..
En tajua että joku maksaa laskuja ajattelematta millä rahalla ostetaan lapsille ruokaa. Tällä hetkellä saadaan laskut maksettua ja ruokaankin jää reilusti rahaa. Mutta on ollu tilanteita että on joutunut jättämään jotain laskuja maksamatta että saa lapset ruokaa. Ei se maata kaada jos jostain joskus tulee karhulasku, kun vaan on tiedossa että siinä vaiheessa on sit varaa maksaa.
Ja toinen että pitää melko idiootti olla että vetää tilin niin tyhjäksi ettei pääse töihin, se työ kuitenkin se mistä sitä rahaa saa lisää.

Soita sossuun ja seurakuntaan. Mene leipäjonoon.
 

Yhteistyössä