Itse maksan laskut mielellään hyvissä ajoin etukäteen sen takia, että mielestäni sitten on paljon helpompi arvioida sitä, paljonko rahaa on "oikeasti" käytettävissä. Voi vaan vilkaista tilille eikä tarvitse tehdä niin monimutkaisia laskutoimituksia. Laskut pitää kuitenkin jossain vaiheessa maksaa, niin miksei sitten heti, kun se on mahdollista. Sitten tietää tavallaan johonkin päivämäärään asti, että ainakin ne yllätyksettömät pakolliset menot on kuitattu.
Omat tuloni ovat pienet mutta vaihtelevat ja pamahtavat tilille usein epäsäännöllisesti. En voi vaan suoraveloittaa laskujani jostain joka kuukausi päivänä x tililleni ilmestyvästä (mukavan muhkeasta) rahasummasta. En myöskään ole sitä tyyppiä, joka jaksaisi kirjata jokaista kaupankuittia johonkin vihkoon ja laskea rahatilannetta hirmu pitkälle etukäteen. Fiksuahan se kyllä olisi, mutta teen mieluummin karkeita arvioita kuin istun vähän väliä laskimen ääressä.Toki joskus tarvitsen tarkempia laskutuokioita, jos harkitsen jotain isompaa hankintaa mutta perusarjessa olen rennompi rahankäyttäjä. Näin ollen käyttämäni logiikka on ehkä hämärä, mutta niin ovat ajattelutavatkin erilaisia. Kannattaa käyttää sitä systeemiä, joka natsaa oman logiikan ja oman luonteen kanssa. Kunhan itse pysyy perillä raha-asioistaan.