Uskaltaisitteko ostaa Bichon Frisen pennun tällaiselta myyjältä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hmmm...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eläintä ei ikinä pitäisi ostaa ilman, että näkee pennun, sen emän ja "perheen", eli pitää käydä katsomassa kasvattajan luona. Silloin näkee jo aika paljon, miten koiria on kohdeltu, onko riittävästi tilaa, puhtaat paikat ym.

Koiraa ei ole olemassakaan. Me oltiin myös hankkimassa samalta ihmiseltä koiraa. Mies lähetti ensin sähköpostia toisesta koirasta ja minä sitten omasta sähköpostista toisesta koirasta. (ilmoituksen perusteella oli kyseessä eri ihmiset) Eri rotu oli kyseessä ja täysin samanlainen viesti tuli, sama nimikin oli koiralla.

Pyysi lähettämään rahaa viroon ja että kuljetusfirma lähettää koiran.

Laitettiin ylläpitöön viestiä, että huijari kyseessä. Sieltä vastattiin, että kiitos ilmoituksesta ja tällä myyjällä ei ole koiria ollenkaan, pyytää vain lähettämään rahaa ja sitten koiraa ei näy eikä kuulu.

Alkuperäinen kirjoittaja Teinien äiti;28657453:
Komppaan Hopeatoffeeta; ÄLÄ tue pentutehtailua :(

Mitä helvetin pentutehtailua? Aika hiton tyhmä pitää olla, jos edes kuvittelee tuollaisella ilmoituksella myyvän myyvän jotain oikeaa koiraa.

Oikeassa olette että suomalaisesta oikeasta ja virallisesta kennelistä paras. Mutta osaa nekin kusettaa. Luin tarinan ålands lehdestä suomalaisesta kultasen noutajan kasvattajasta salon seuduilla. Nartun piti tehdä yksi pentue ja koiran omistus siirtyy kasvattajalta. Koira oli ensimmäisen pentueen jälkeen erittäin huonossa kunnossa ja ostaja yritti hakea apua eläin suojelusta. Seuraavista juoksuista toinen pentue ja koira kuoli. Ostajalle ei lähetetty mitään todistuksia kuolemasta. Ja kasvattaja vaati vielä rahaa päälle. Opetuksena vain että ole tarkka koiran ostamisesta myös suomessa.

[QUOTE="pettynyt";28806783]Oikeassa olette että suomalaisesta oikeasta ja virallisesta kennelistä paras. Mutta osaa nekin kusettaa. Luin tarinan ålands lehdestä suomalaisesta kultasen noutajan kasvattajasta salon seuduilla. Nartun piti tehdä yksi pentue ja koiran omistus siirtyy kasvattajalta. Koira oli ensimmäisen pentueen jälkeen erittäin huonossa kunnossa ja ostaja yritti hakea apua eläin suojelusta. Seuraavista juoksuista toinen pentue ja koira kuoli. Ostajalle ei lähetetty mitään todistuksia kuolemasta. Ja kasvattaja vaati vielä rahaa päälle. Opetuksena vain että ole tarkka koiran ostamisesta myös suomessa.[/QUOTE]

No empä kyllä tuulettaisi mitenkään suomalaisten kenneleiden ylivertaisuutta. Tai kenneleiden ylivertaisuutta ylipäätään. Mitä enemmän koiria (mitä järjestäytyneempää toiminta on), sitä huonommin yksittäistä eläintä kohdellaan, siis tarkoitan sitä vähemmän huomiota yksi koira saa.

Monesti nämä suurkenneleiden koirat elävät elämänsä ulkotarhoissa tai sisällä näyttelyhäkeissä. Ompa se koiran elämää parhammillaan, joo joo. Ja sitten vielä tuetaan tätä toimintaa. Parasta on ostaa koira pieneltä kotikasvattajalta, joka tekee hommaa oikeasti rakkaudesta eläimiin, ei rakkaudesta rahaan ja maineeseen, kuten isojen kenneleiden omistajat tuppaavat tekemään.

Monet erehtyvät luulemaan, että mitä isompi ja kuuluisampi kennel, sitä paremmin siellä koiria kohdellaan, kun "ovat niin menestyneitä". Ennemmin ostan vaikka naapurin Ritvalta koiranpennun (vaikka rekisteröimättömän jos sellaisen tarvisin/haluaisin), kun tukisin isojen kenneleiden pentutehtailua, valehtelua, huiputusta ja koirien huonoja oloja isoissa kenneleissä.

Aina vaan ihmiset jaksaa jankuttaa, että älä tue pentutehtailua, älä osta rekisteröimätöntä. Mutta suurin osa rekisteröimättömistä koirista elää kuitenkin paremmissa olosuhteissa kuin nämä suurkenneleiden koirat. Toki sekaan mahtuu sitten näitä sekarotuisten (erityisesti kääpiörodut) pentutehtailijoita. Silmät auki ja asioista enemmän selvää ;)

Minäkin kiusasin yhtä keltaisen pörssin huijarimyyjää,sanoi pennun olevan norjassa ja kulujen olevan 420 suomeen toimitettuna. Ilmoitan hänelle että voin hakea pennun Norjasta suoraan kun olin menossa sinne muutenkin.sovittiin tapaaminen ,mutta myyjä ei koskaan saapunut paikalle,ja selitti vaan sähköpostissaan,että koira oli jo myyty.

Vanha aloitus, mutta aika huono mielikuvitus noilla huijareilla, pennun nimikin on aina Romeo...

http://ilmari.puheenvuoro.uusisuomi.fi/128756-tosikertomus-luovasta-nettihuijauksesta

Ei toi mikään pentutehtailija ole vaan huijari, koko koiraa ei edes ole. Pyytää matkarahat eikä koiraa näy.

Keltaisessa Pörssissä oli eilen myynti-ilmoitus 17 viikkoisesta pennusta, hinta 350 euroa ja paikkana Lappeenranta. Laitoin myyjälle sähköpostia ja hän vastasi näin:

Hei,
Kiitos mielenkiinnosta
minun kaunis pentu
romeo on 17 viikkoa vanha,
ja hän on rokotettu
romeo on ystävällinen lasten kanssa

ja muut lemmikit sinua
on ihanaa aikaa
romeo koska hän on lempeä,
ja koulutettu
Haluan parasta romeo

koska olen erittäin huolestunut