Onko ihan tavallista, että yhden yön polttarit maksaa 90€...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmettelen"

Vieras
En ole koskaan ollut polttareissa ja tuo tuntuu minusta tosi isolta summalta. (Olen kotiäiti, eikä minulla ole mitään tuloja (tai tukia tms)). Polttarit kestäisivät n 17-09, osallistujia n 20 henkeä. Olen toki pihikin, mutta ei minulla kyllä vain OLE tuollaista summaa laittaa yhteen iltaan. Kiinnostaisi tietää, että maksaako polttarit aina noin paljon..?

[QUOTE="ihmettelen";29711680]En ole koskaan ollut polttareissa ja tuo tuntuu minusta tosi isolta summalta. (Olen kotiäiti, eikä minulla ole mitään tuloja (tai tukia tms)). Polttarit kestäisivät n 17-09, osallistujia n 20 henkeä. Olen toki pihikin, mutta ei minulla kyllä vain OLE tuollaista summaa laittaa yhteen iltaan. Kiinnostaisi tietää, että maksaako polttarit aina noin paljon..?[/QUOTE]

siis per henkilökö?Tuohon hintaan kuuluu varmaan juomat,ruuat,majoittuminen hotellissa?

Mitä sillä rahallasaa? Jos tuohon rahaan jo kuuluu ruoka ja juomia niin ei ole paljon. Pelkkään ravintolassa syömiseenhän voi se 40-50e mennä. Plus tietty kaikki muu ohjelma.

[QUOTE="sara";29711691]siis per henkilökö?Tuohon hintaan kuuluu varmaan juomat,ruuat,majoittuminen hotellissa?[/QUOTE]

Juomista en tiedä (ei varmaan mitään kännäämistä, koska iso osa perheellisiä, joilla pieniä lapsia/vauvoja kotona odottamassa), ruoat piti laittaa yhdessä, mökkimajoitus.

Niin ja ohjelmaksi oli suunniteltu vain rentoa yhdessäoloa ja morsiussauna. Ehkä myös jotain (morsiammen koti-) kaupungin kiertelyä ja "hassunhauskoja" tehtäviä. Ei maksullista ohjelmaa ilmeisestikään. Kulkeminen omilla autoilla.

20 hengen mökki maksaa helposti 1000e. Jo siitä tulee 50e/henkilö kustannukset. Vähän parempaa ruokaa ja juomaa, jotain saunakosmetiikka jne niin kyllä siitä vielä kymppejä tulee päälle. Kuulostaa ihan uskottavalta summalta.

Mutta jos sulla ei ole varaa niin ei ole varaa. Kannattaako silloin ihmetellä sen kummemmin, kun joudut kuitenkin ilmoittamaan ettet voi osallistua?

Yllättävän paljon voi mennä polttareihin rahaa. Yleensä kuitenkin mitä isompi porukka sitä halvemmaksi tulee.

Meillä maksoi 50e per nokka mutta saimme ilmaiseksi morsion tallille ratsastamaan ja myös saunatilat saimme ilmaiseksi käyttöön.
Maksettavaa tuli : brunssi tarpeet koko poppoolle (salattia yms), kosmetologiopiskelijan tekemä käsihoito morsiammelle, taksimatka, morsiammen ruoat ja juomat ravintolassa, morsiuskirjan teettäminen Ifolorilla + varmasti jotain pientä mitä en muista.

Lysti olisi maksanut varmasti tooosi paljon enemmän jos esim.saunatiloista olisi pitänyt maksaa vuokraa tai kosmetologia ei olisi löytynyt tosi edullisesti. Ja jokainen vieras siis maksoi omat juomat ja ruoat.

Mutta ymmärrän siis hyvin, että tuommoinen summa kirpasee. Kuitenkin pitää vielä hankkia häälahja, mahdollisesti häävaatteet itselle ja lapsille, matkat jne..

Ihan keskitasoa, tai jopa sen alle. Keskitaso muodostuu näin: miehet laittaa peruspolttareihin nurisematta 200 €. Naisille jo 50 € on kamala summa, joten mitään yön yli kestäviä polttareita harvoin pystytään edes järjestämään. Vaan niitä hassunhauskoja rastitehtäviä, ruokailu jonkun kotona ja huipennuksena baarireissu niin että jokainen maksaa kulunsa (piheimmät jää pois, kun sisäänpääsy maksaisi kympin) ja morsian yöksi takaisin kotiin. Ruuat tuodaan nyyttäriperiaatteella, mutta joku nurisee kun juusto maksaa enemmän kuin kananmunat ja toinen on sitä mieltä, ettei juomia pidä tarjoilla polttareissa lainkaan, koska hän on raskaana eikä voisi niitä juoda kuitenkaan.

[QUOTE="yks";29711831]Tuttu lähtee 400e polttareille. Siihen nähen 90€ on vähän![/QUOTE]

No siihen nähden on kyllä vähän. En kuitenkaan ollut varautunut, että menisi yli 50€... En tosiaan koskaan ole polttareissa ollut, joten tietoa/kokemusta ei ole.

Ja tosiaan, jotkut rytkytkin on sitten itse hääjuhlaan hankittava... Mieheltä onneksi löytyy siisti puku ja lapset yritän saada hoitoon. Oman mekon ostan kirpputorilta (niin tein viimeksikin (sen ainoan kerran) kun häissä olimme), mutta uppoohan siihen kuitenkin vähintään se 50€, jos yhtään siedettävän asun haluaa. Korut ja kengät voin onneksi varmasti lainata ja hiukset osaan laittaa itse. Mutta lahja... Miten paljon sen pitäisi maksaa...?

Polttarit jätän kyllä väliin. Vai voiko siellä käydä ilmaiseksi/nimellisellä maksulla piipahtamassa, ihan vain tervehtimässä, jos ei kuluta mitään/osallistu mihinkään maksulliseen...? Kehtaisiko sellaista edes kysyä...? (Itse en siis paikalle yhtään hingu, mutta ajattelin morsianta, että olisi kohteliasta jotenkin osoittaa mielenkiintoa tms...)

Kantsii jäädä pois ellei ole oikeasti läheinen morsiamelle. Tietenkin polttarien järjestäjät haluavat maksumiehiä mukaan. Ne ovat niitä joilla ei ole muuta väliä, kunhan raottavat lompakoaan.

Suurinosa maksusta menee varmaan mökkiin. Onnistuisiko, jos menisit kotiin yöksi vai oliko tarkoitus olla koko päivä mökillä? Lahjaksi riittää n. 50€. Voithan koittaa löytää jotain tarjouksesta.

No enpä kehtaisi mennä polttaripaikalle edes piipahtamaan!

Jos se polttareihin ja häihin osallistuminen on NOIN vaikeaa, niin jätä oikeasti menemättä. Varmaan olisit naama nyppyrällä juhlassakin. "Kun tää ja tää maksoi näin paljon ja tuohonkin meni rahaa"...

Kantsii jäädä pois ellei ole oikeasti läheinen morsiamelle. Tietenkin polttarien järjestäjät haluavat maksumiehiä mukaan. Ne ovat niitä joilla ei ole muuta väliä, kunhan raottavat lompakoaan.

Olen hänen vanhin ystävänsä ja hän minun... :|

Ymmärrän, että minulla olisi ns velvollisuus osallistua... Tilanne on kuitenkin se, että olemme tehneet sen valinnan, että lapsemme hoidetaan kotona, vaikka se tarkoittaa, ettei MIHINKÄÄN ylimääräiseen ole varaa (mikä ei yleensä mitenkään haittaa, väliaikaistahan tämä vain on). En kuitenkaan tiedä mistä ihmeestä tuollaisen rahan edes kehittäisin?

No siihen nähden on kyllä vähän. En kuitenkaan ollut varautunut, että menisi yli 50€... En tosiaan koskaan ole polttareissa ollut, joten tietoa/kokemusta ei ole.

Ja tosiaan, jotkut rytkytkin on sitten itse hääjuhlaan hankittava... Mieheltä onneksi löytyy siisti puku ja lapset yritän saada hoitoon. Oman mekon ostan kirpputorilta (niin tein viimeksikin (sen ainoan kerran) kun häissä olimme), mutta uppoohan siihen kuitenkin vähintään se 50€, jos yhtään siedettävän asun haluaa. Korut ja kengät voin onneksi varmasti lainata ja hiukset osaan laittaa itse. Mutta lahja... Miten paljon sen pitäisi maksaa...?

Polttarit jätän kyllä väliin. Vai voiko siellä käydä ilmaiseksi/nimellisellä maksulla piipahtamassa, ihan vain tervehtimässä, jos ei kuluta mitään/osallistu mihinkään maksulliseen...? Kehtaisiko sellaista edes kysyä...? (Itse en siis paikalle yhtään hingu, mutta ajattelin morsianta, että olisi kohteliasta jotenkin osoittaa mielenkiintoa tms...)

Mikset käytä sitä viimekertaista mekkoa, ei kai se nyt yhdestä kerrasta käyttökelvottomaksi kulunut?

Kysy, mitä polttarit maksaa jos et yövy mökillä. Tai jätä kokonaan väliin. Sellainen pikainen piipahdus olisi yhtä tyhjän kanssa, tod.näk. vaan häiritsisi ja olisi todella typerän oloista, jos morsian siinä sinulle sitten ehdottaisi syömistä, pyytäisi jäämään seuraavaan ohjelmaan yms. ja sinun pitäisi kieltäytyä, kun et ole raskinut mitään maksaa.

[QUOTE="V ieras";29711918]No enpä kehtaisi mennä polttaripaikalle edes piipahtamaan!

Jos se polttareihin ja häihin osallistuminen on NOIN vaikeaa, niin jätä oikeasti menemättä. Varmaan olisit naama nyppyrällä juhlassakin. "Kun tää ja tää maksoi näin paljon ja tuohonkin meni rahaa"...[/QUOTE]

Tuloni ovat 0€. Mistä ehdotat, että saan 90€?

Häihin menen, koska kyseessä tosiaan on vanhin ystäväni. Joudun pihistämään ruokakassasta, että saan edes tuon lahjan, ja tietysti vaatteetkin, jos en saa lainattua. Juhlapaikka on onneksi kävelymatkan päässä. Lahja + vaatteet on kuitenkin varmasti (ainakin melkein) sen 100€, polttarit tuplaisi rahanmenon (jos lasken bensakulut mukaan).

Olen hänen vanhin ystävänsä ja hän minun... :|

Ymmärrän, että minulla olisi ns velvollisuus osallistua... Tilanne on kuitenkin se, että olemme tehneet sen valinnan, että lapsemme hoidetaan kotona, vaikka se tarkoittaa, ettei MIHINKÄÄN ylimääräiseen ole varaa (mikä ei yleensä mitenkään haittaa, väliaikaistahan tämä vain on). En kuitenkaan tiedä mistä ihmeestä tuollaisen rahan edes kehittäisin?

Hmm, eikö sun mies "anna sulle ylimääräistä"? Vai onko teillä tilanne oikeasti niin huono, että varaa mihinkään huvituksiin ei ole? Kamalaa!

Mikset käytä sitä viimekertaista mekkoa, ei kai se nyt yhdestä kerrasta käyttökelvottomaksi kulunut?

Kysy, mitä polttarit maksaa jos et yövy mökillä. Tai jätä kokonaan väliin. Sellainen pikainen piipahdus olisi yhtä tyhjän kanssa, tod.näk. vaan häiritsisi ja olisi todella typerän oloista, jos morsian siinä sinulle sitten ehdottaisi syömistä, pyytäisi jäämään seuraavaan ohjelmaan yms. ja sinun pitäisi kieltäytyä, kun et ole raskinut mitään maksaa.

En käytä, koska se on tyköistuvaa mallia ja olen laihtunut 10kg. Kokeilin kiristää vyöllä, mutta miehustaan jää meloonin mentävä aukko...

[QUOTE="V ieras";29711959]Hmm, eikö sun mies "anna sulle ylimääräistä"? Vai onko teillä tilanne oikeasti niin huono, että varaa mihinkään huvituksiin ei ole? Kamalaa![/QUOTE]

Ei tässä ole mitään kamalaa, tämä on oma valintamme. Mieheni maksaa kaikki kulumme, asumisemme, ruoat jne. Niin suuret tulot hänellä ei kuitenkaan ole, että 200€ voisi tuosta noin vain irroittaa humputuksiin. Kumpaakaan meistä ei koskaan ole kiinnostanut baareilut tms, joten sellaiseen ei koskaan ole tarvinnut varata rahaa.

Suurinosa maksusta menee varmaan mökkiin. Onnistuisiko, jos menisit kotiin yöksi vai oliko tarkoitus olla koko päivä mökillä? Lahjaksi riittää n. 50€. Voithan koittaa löytää jotain tarjouksesta.

Kysyn vielä tuota, että jos en yövy... Morsiussaunat ja syömiset toki on siellä, mutta jos jotain ohjelmaa olisi muuallakin. Jos koko aika on tarkoitus olla mökillä, on varmaan suosiolla jätettävä väliin.

Yhteistyössä