A
apuja kaipaava
Vieras
Ei siis sano edes tavuja, mutta ääntelee omalla tyylillään kyllä ja ottaa kontaktia, leikkii sisaruksen kanssa ja muuten vaikuttaa mun mielestä normaalilta vauvalta. Ei myöskään kävele, oppi vasta 11kk ikäisenä konttaamaan ja vuoden iän jälkeen noussut kyllä tukea vasten seisomaan ja ottaa sohvaa vasten muutaman askeleen mutta ei ilman tukea. Jos nostaa kainaloista ylös että seisoisi, niin yleensä nostaa jalat ilmaan ja niin teki neuvolassakin joten ei nähnyt terkka edes tuota seisomista ja senkin takia nyt kontrolli ja mainitsi fysioterapian.
Ja itse täällä huolesta sekaisin, onko lapsi jotenkin vakavasti jäljessä??? Miten teillä muilla, joilla lapsi lähtenyt hitaammin liikkeelle/puhumaan, kuinka pitkään meni? Esikoinen käveli vuoden iässä, mutta en muista miten alkoi puhumaan. Tämä toinen taas ei viihtynyt ekaan puoleen vuoteen juurikaan lattialla (refluksi), joten ei ole ehtinyt treenatakaan niin paljon kuin esikoinen aikoinaan.
Ja voiko tässä tehdä itse jotain?
Ja itse täällä huolesta sekaisin, onko lapsi jotenkin vakavasti jäljessä??? Miten teillä muilla, joilla lapsi lähtenyt hitaammin liikkeelle/puhumaan, kuinka pitkään meni? Esikoinen käveli vuoden iässä, mutta en muista miten alkoi puhumaan. Tämä toinen taas ei viihtynyt ekaan puoleen vuoteen juurikaan lattialla (refluksi), joten ei ole ehtinyt treenatakaan niin paljon kuin esikoinen aikoinaan.
Ja voiko tässä tehdä itse jotain?