Netin kritiikin kestäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelee kiusaamista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelee kiusaamista

Vieras
Luin tänään mielenekiintosen jutun facebookissa ja sama teksti löytyy blogista. Se jo pisti miettimään vähän tätä nettimaailmaa ja sit miten ihmiset oikeuttaa ittensä puhumaan sekä sanoon mitä itte koskaan tahtoo.

En ite henkilökoht tajua sitä et oikeesti pitää tahalleen satuttaa ja piinaa. Ikin ei tiiä toisten taustoja ja sit voi asiat viakuttaa jotenki vahvmmin toisiin.

Mitä mielt ootte ? Saaks netissä puhua rumia, kun aika harva latelee noin kaameet tekstiä päin naamaa ? Miks sit netissä voi sano muka?

Mua ainaski kosketti teksti tosi kovasti.

(Operaatio Äiti.: Miten minusta tuli erakko?)

Mitä te sanotte?

Jotenki ihmiste oikeuttaa silti. Miksi. Aika harvoin näistt puhutaan sinänsä ääneen misssää. Jotenku kiva että jotktu edes avaa suunsa.

Kiusatunt pitäs muka ain hiljentyä ja kiusaajan taas olla se joka saa jäädä ja olla. Kiusattu ei koskaan saa sanoa mtn vastaan, koska sit perusrtlllaan että ansaitsee kiusaamisen.

Anteeks typot D:

Täällä on myös paljon kiusaamista. Joitakin kohtaan todella sairastakin kiusaa ja vainoamista. Itse olen sitä mieltä, että sellaisilla ihmisillä ei ole asiat hyvin.

Äläs nyt, minulle palstalla taannoin monikin nainen vakuutti, että vaikka äkäilee ja jopa kiusaa netissä, elämä hymyilee silti. Itsepetosta on monenlaista.

Eniten vituttaa juuri niiden kilttien ja herttaisten, nuorten ja nättien naisten pilkkaaminen ja kiusaaminen kuten tytsi ja Happygirl-91. Ei kaikki hommat takuulla luista niillä, aikuisilla ihmisillä, jotka näitä piinaavat.

Äläs nyt, minulle palstalla taannoin monikin nainen vakuutti, että vaikka äkäilee ja jopa kiusaa netissä, elämä hymyilee silti. Itsepetosta on monenlaista.

Eniten vituttaa juuri niiden kilttien ja herttaisten, nuorten ja nättien naisten pilkkaaminen ja kiusaaminen kuten tytsi ja Happygirl-91. Ei kaikki hommat takuulla luista niillä, aikuisilla ihmisillä, jotka näitä piinaavat.

Älä tytsty jaksa.

Noh, netissä voi sanoa ihan mitä vain....ei kannata laittaa mitään painoarvoa anonyymien höpinöihin. En todellakaan usko, että haukkujilla olisi elämä jotenkin hyvin.

Noh, netissä voi sanoa ihan mitä vain....ei kannata laittaa mitään painoarvoa anonyymien höpinöihin. En todellakaan usko, että haukkujilla olisi elämä jotenkin hyvin.

Ei kannatta laittaa, mutta moni laittaa. Se on inhimilistä. Me kaikki tiedetään, ettei täällä mitkään robotit kirjoita vaan oikeat ihmiset. Ja kun oikeat ihmiset kirjoittaa kuten ap:n linkittämälle blogin äidille (voi jestas, kaikkea hyvää hänelle!) niin kyllä siinä saakin jo tulla paha mieli.

Jos joku loukkaa, parempi olisi ajatella että ongelma on loukkaajan päässä. Mutta kukapa meistä jeesus olisi ja siihen aina kykenisi?

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Ikävä kyllä keskustelupalstoilla harvemmin tajutaan, että asioista voi olla eri mieltä menemättä henkilökohtaisuuksiin. Jos joku puolustaa ja perustelee omaa näkemystään, koko ihminen leimataan idiootiksi. Muutaman vakinikin kohdalla aletaan vittuilla ja muistella vanhoja riippumatta siitä, millaisen aloituksen vakinikki tekee

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Palstan naiset enimmäkseen eivät tunnu ollenkaan pitävän arvossa naisen elämänmyönteisyyttä sekä "suloista", feminiiniä asennoitumista tai viestintää, joka juuri on viehkeää usealle miehelle - selkeästi enemmän kuin "poikamaisuus" tai sitten väkevä feminismi. Myös runollisuutta ja taiteita löytyy palstalta kovin vähän, joka sekin on eräänlainen naisen perinteikäs ulottuvuus.

Ehkä siis joukossa on kosolti jonkinasteisia feministejä sekä itse miehisesti käyttäytyviä ja ajattelevia, iältään vanhempaan ikään ehtineitä naishenkilöitä. Näin olen heitä profiloinut tekstein käytävän keskustelun valossa koskien ristiriitatilanteita.

Hämmentää lähinnä se, miten he ovat kumppanin löytäneet. Ilmeisesti heidän puolisoilleen heidän viileytensä, miehen mieleen tuova viestiminen tai äärifeministiset asenteet eivät ole tiedossa tai eivät ole ongelma. Ehkä samaiset miehet ovat juurikin niitä, jotka iloitsevat mahdollisuudesta "päästä akkaa pakoon" kertausharjoituksiin. En ikinä voisi tällaisen naisen kanssa itse olla.

Ikävä kyllä keskustelupalstoilla harvemmin tajutaan, että asioista voi olla eri mieltä menemättä henkilökohtaisuuksiin. Jos joku puolustaa ja perustelee omaa näkemystään, koko ihminen leimataan idiootiksi. Muutaman vakinikin kohdalla aletaan vittuilla ja muistella vanhoja riippumatta siitä, millaisen aloituksen vakinikki tekee

Just tää on tätä nykyäää. Ihan kamalaa pelleä. Oli se sit tääl tai facebookis

No miks mua sitte jatkuvalla syötöllä kiusataan täällä vaikka näiden haukkujien mukaan oon ruma ällöttävä luuseri yms.?

Kyllä muuten ihminen voi olla äkäänen välillä vaikka menis elämäs hyvin. Ei elämä yhtä aurinkoa oo, tokikaa se ei oikeuta hyökkäämään toisten kimppuun. Joo joo ja joku tulee tähän louskuttamaan, että mä kirjootan välillä todella vittumaasesti, mutta kannattaas varmaan kiinnittää huomiota siihen paljoko mä saan paskaa niskaan ja puolustan itteäni. Mä ku en voi välillä kirjoottaa yhtää mihinkää aiheeseen ku heti ollaan haukkumas ties miksi ja silti mä oon aina se joka saa syyt niskoilleen. Onneks löytyy kyllä niitä puolustajiaki.

Tosi harmi, että anonyymiutta käytetään jatkuvasti väärin tälläkin palstalla. Sen sijaan, että uskaltaisi anonyymiuden turvin kysyä neuvoa, vinkkejä tai avautua vaikeasta tilanteestaan edes jollekin, kirjoitetaan ihan hirveitä kommentteja toisille. Kukaan kirjoittelijoista tuskin laukaisisi samanlaisia kommentteja kenellekkään kasvotusten.

Mutta koitetaan mekin ymmärtää näitä nettikiusaajia sun muita. Pakkohan näillä ihmisillä jotain on olla huonosti, kun noin käyttäytyvät. Jos oma elämä ei ole kunnossa, niin saavat edes jotain tyydytystä siitä, että voivat tulla tänne palstoille pahoittamaan toisten mielet. Parempi, että pysyvät vain kodeissansa neljän seinän sisällä. Niitä aitoja ihmisiä sitten löytääkin puistoista, päiväkodeista ja lasten tapahtumista :)

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Palstan naiset enimmäkseen eivät tunnu ollenkaan pitävän arvossa naisen elämänmyönteisyyttä sekä "suloista", feminiiniä asennoitumista tai viestintää, joka juuri on viehkeää usealle miehelle - selkeästi enemmän kuin "poikamaisuus" tai sitten väkevä feminismi. Myös runollisuutta ja taiteita löytyy palstalta kovin vähän, joka sekin on eräänlainen naisen perinteikäs ulottuvuus.

Ehkä siis joukossa on kosolti jonkinasteisia feministejä sekä itse miehisesti käyttäytyviä ja ajattelevia, iältään vanhempaan ikään ehtineitä naishenkilöitä. Näin olen heitä profiloinut tekstein käytävän keskustelun valossa koskien ristiriitatilanteita.

Hämmentää lähinnä se, miten he ovat kumppanin löytäneet. Ilmeisesti heidän puolisoilleen heidän viileytensä, miehen mieleen tuova viestiminen tai äärifeministiset asenteet eivät ole tiedossa tai eivät ole ongelma. Ehkä samaiset miehet ovat juurikin niitä, jotka iloitsevat mahdollisuudesta "päästä akkaa pakoon" kertausharjoituksiin. En ikinä voisi tällaisen naisen kanssa itse olla.

Sori ny vain, mutta edelleenkää suurin osa ei pidä ihanana asiana sitä, että on menos pettämään avopuolisoaan. Siitä on ihanuus yms. todella kaukana. Kummallista, että et pidä hyvänä asiana sitä, että perään kuulutetaan uskollisuutta. Tuntuu, että sä väkisin haluat olla eri mieltä enemmistön kans oli aihe mikä tahansa.

Mutta joo joo feministilässynlässynlää. Aiva sama mitä sulle kirjoottaa koska suomalaaset naiset on sun mielestä pääosin täysin paskoja.

Ihmiset on motimutkaisia. Toisilla on joku peruspessimistisyys ja kiusaustarve jatkuvasti päällä, kumpa he saisi apua. Kiusaamista ei edes kuulu kestää ellei halua olla kiveä. :/

Miksi sinä haukut tällä palstalla ihmisiä? Ärsytät tahallasi myös monia näsäviisauksilla ja sitten ihmettelet kun sinua "kiusataan" tai oikeasti vai ärsyynnytään viisasteluusi ja inhottavaan tapaasi keskustella ja jopa haukkua muita.

Ketä täällä nyt erityisesti on kiusattu? Jos joku jatkuvasti naureskelee muille ja näsäviisastelee niin, että toisilla menee hermot niin en yhtään ihmettele jos joutuukin ripityksen kohteeksi ja väittää tulleensa sitten kiusatuksi. Minusta kiusaaminen on sellaista tosi julmaa ja ilkeetä, että haukutaan samaa ihmistä useastikin ilman varsinaista syytäkään kun "naama ärsyttää" tai muu vastaava syy. Ei sellaista, että provosoidaan jatkuvasti kunnes jollakulla menee hermot.

Miksi sinä haukut tällä palstalla ihmisiä? Ärsytät tahallasi myös monia näsäviisauksilla ja sitten ihmettelet kun sinua "kiusataan" tai oikeasti vai ärsyynnytään viisasteluusi ja inhottavaan tapaasi keskustella ja jopa haukkua muita.

Olen pahoillani et olen ärsyyntynyt ja provosoitunut välillä, toivoisin kuitenkin et ihmiset muistaa et asiat riitelee, ei ihmiset. Pidän palstalaisia keskimäärin fiksuina enkä sillä tavalla mene henkilökohtaisuuksiin helposti.

Viimeksi muokattu:
Olen pahoillani et olen ärsyyntynyt ja provosoitunut välillä, toivoisin kuitenkin et ihmiset muistaa et asiat riitelee, ei ihmiset. Pidän palstalaisia keskimäärin fiksuina enkä sillä tavalla mene henkilökohtaisuuksiin helposti.

Musta sä et ole yhtään riidanhaluinen kirjoittaja. Mut silti harva täällä haluaa olla sun kaveri, kolme, joista yksi on kai mies. Koska sä kirjoitat mun mielestä yhtenä harvoista siten kuin oon tottunut että nainen kirjoittaa ja koska sulla on tosi vähän kavereita täällä, niin joku iso ristiriita tässä tuntuu olevan.

Aivan kuin olisi kaksi eri naislajia kirjoittajina: sellainen kuin sä ja mikä on mulle sitä mitä oon tottunut naisen viestintänä pitämään, vs. tämä palsta. On täällä muutama muukin. Mutta niin paljon on tosi töykeää, rumaa ym. kirjoittelua että se pistää heti silmään näin ulkopuolelta ja erilaisten naisten kanssa tekemisissä olevana ja PALJON enemmän sun tyylisestä asenteesta ja sanoista pitävänä.

Yhteistyössä