Mies tais tehdä sen taas...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pettynyt85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pettynyt85

Vieras
Olis pitäny arvata. Ukko soitti, että menee duunin jälkeen kaverin luo pelaamaan ja oleilemaan. No kyllä mulla sillon jo hälytyskellot soi, mutta kun ei sitä viitti aina olla nirppanokka... No sitten tuli jotain viestiä, että mennään saunaan jne... Soitin sitten ja kaljoissahan se oli. Sovittiin sitten, että saunan ohessa 3 saa juoda ja sit tulee kotiin 23:00 viimeistään.

No arvashan sen ja nyt ei enää vastaa. Ei oo eka kerta. Ja sitten huomenna laitetaan joskus aamuseiskalta joku tekstari ja sitten känny taas kii ja sitten soitetaan kello kaks ja sanotaan ja selitellään...

Öh voi helkkari että vituttaa taas.

No ettekö te aikuiset ihmiset pysty sopimaan keskenännä et nyt on miehen vapaa ilta ja seuraavana viikonloppuna tms. Sun. Ja silloin voi kaljotella kumpainenkin sen verran mitä nyt kohtuudeksi kuvittelee. Ihme touhua.

[QUOTE="Hmmm";29670816]No ettekö te aikuiset ihmiset pysty sopimaan keskenännä et nyt on miehen vapaa ilta ja seuraavana viikonloppuna tms. Sun. Ja silloin voi kaljotella kumpainenkin sen verran mitä nyt kohtuudeksi kuvittelee. Ihme touhua.[/QUOTE]

No kun mä en tapaa kaljoitella. Ja ei mua haittais jos ois kavereiden kanssa ja vaikka oluttakin ottais kunhan tulis yöks kotiin ja olis seuraavana päivänä kunnossa. Mutkun ei.

Siis mä en oo mikään nipo. Muttakun tuntuu, että mun ukolla menee aina saman kaavan mukaan ja sitten ollaan ihan poissa pelistä. Ja kun tää on melkein joka viikonloppu niin kyllä se harmittaa...

Ja mitä tulee aikuisuuteen. Justhan nää asiat aina sovitaa, mutta ku ei toi pidä sopimuksia.

No kun mä en tapaa kaljoitella. Ja ei mua haittais jos ois kavereiden kanssa ja vaikka oluttakin ottais kunhan tulis yöks kotiin ja olis seuraavana päivänä kunnossa. Mutkun ei.

Siis mä en oo mikään nipo. Muttakun tuntuu, että mun ukolla menee aina saman kaavan mukaan ja sitten ollaan ihan poissa pelistä. Ja kun tää on melkein joka viikonloppu niin kyllä se harmittaa...

Ja mitä tulee aikuisuuteen. Justhan nää asiat aina sovitaa, mutta ku ei toi pidä sopimuksia.

Aaaa, ymmärrän sua. Paska tilanne!

Mikä tämänkin keskustelun tarkoitus on? Saada kaikki palstamammat hokemaan miestäsi siaksi ja antamaan sulle virtuaalisia "jaksuhaleja"? Vai meinaatko, että joku täällä voi saada ukkosi kaljan kanssa lutuamisen loppumaan?

Mä ymmärrän erittäin hyvin, mitä ap meinaa. Mun mies on samanlainen paitsi, että ei ota enää juuri koskaan (ilmeisesti haluaa kunnioittaa mua niin).

Mun mies lähtee juomaan vannottaen, että hän tulee sitten varmasti kotiin yöksi. Mies saattaa laitella illan mittaan viestiä itsestään. Seuraavaksi soi puhelin, kun kaveri se ja se soittaa, että mies on sammunut sinne tai tänne ja pitäisi tulla hakemaan. Ennen menin, mutta nyt meillä on pieni vauva, joten en ole lähtenyt. Viime kerralla "kaverit" jättivät kadulle nukkumaan, josta toiset nappasivat mukaansa ja veivät kotiinsa.

Ei todellakaan ole mukavaa, koska pitää aina huolestua.

Eikä todellakaan ole oikeutettua, vaikka olisi kuinka rankka työ. Omani, kun saattaa äityä haukkumaan minua kännipäissään vielä kaiken lisäksi.

Multa saat virtuaalisen jaksuhalin ja kyllä, miehesi tekee väärin.

Mun mies lopetti (lähes kokonaan), kun olin ihan oikeasti pistämässä sitä pihalle.

Riippumatta siitä, mitä on sovittu, ylläolevassa lainauksessa on mielestäni ongelman ydin. Jos toinen osapuoli ei pidä kiinni yhdessä sovitusta (jos se on yhdessä sovittu, eikä yksipuolisesti saneltu), niin suhde ei ole kestävällä pohjalla.

Lisäksi se, että sopimusten rikkoutumiseen liittyy alkoholi, soittelee mulla hälytyskelloja. Kohtuukäyttö on mennyt menojaan siinä vaiheessa, kun pitää vältellä, valehdella, kadota ja selitellä harva se viikonloppu.

Kyllä tuo minustakin alkoholismilta kuulostaa. Itse elin samanlaisessa suhteessa kahdeksan vuotta, kunnes sanoin miehelleni, että risteys on tässä, valitse kummalle polulle lähdet. Päätti valita sen oikean, retkahduksia tapahtui mutta nykyisin on hyvin vähän alkoholia (jos ollenkaan) käyttävä mukava mies ja ihana isi. Sitä ennen oli juurikin ap:n miehen kaltainen lupailijavalehtelija, ei tullut kun sovittiin, meni vaikka oli sovittu ettei, tuli kotiin ja oksenteli minne sattuu ja teki mitä sattuu. Alkoholisti siis. Olin luvannut naimisiin mennessä rakastaa myös vastamäissä mutta rajansa kaikella ja onneksi raja tuli meillä molemmilla vastaan yhtä aikaa.

Viruaalijaksamishali minultakin ap:lle. Asioihisi on tultava muutos. Et muuten jaksa.

Minä ainakin suunnittelisin lomaa. Niin ettei mies tietäisi. Veisin ehkä lapsetkin hoitoon tai sitten ottaisin heidät mukaan. Lähtisin sinä aikana kun mies on vaikka töissä. Ei tietäisi missä ollaan.

Yhteistyössä