relaatio 38

"lamppu"
Vinkkaaminen on sinänsä kivaa, mutta olen nyt ihan samaa mieltä pelaajan kanssa ( urhea teko muuten vinkata koko lista kerralla :) Muutama totaalijumisana kerrallaan olisiko mitenkään mahdollista toteuttaa? Ja sitten ihan rauhassa mietiskellä.
 
"Pelaaja"
[QUOTE="lamppu";29664146]urhea teko muuten vinkata koko lista kerralla :)[/QUOTE]

Kun näillä palstoilla usein moititaan, että kun joku saa relaation valmiiksi niin eivät enää viitsi tulla tänne vinkkailemaan, niin kun aikaa hetki oli, ajattelin pistää kaikki kerralla tulemaan ja osoittaa, että kyllä valmiiksikin saaneet täällä välillä aina käyvät :) Mutta olihan noita tuossa - ja hyvä ettei käynyt niin kuin joskus on käynyt, että tämä palsta kesken kirjoittamisen, kun toisessa välilehdessä on relaatio auki ja sieltä sanoja etsii, tilttaakin ja nollaa kaiken kirjoitetun. :) Niinkin on aina välillä käynyt, ja se kyllä syö vinkkaajaa...

Mutta toivottavasti on ollut siis apua.
 
makikat
Kiitos vinkeistä! Sain paljon auki, mutta paljon jäi vielä tajuamatta. (Ja kyllä, olin niitä itse jo miettinyt ja pähkäillyt ja selannut vihjeitä -kaikki 13 sivua- ees taas.) Nyt on kaikki ruudut auki ja yksi jopa valmiina!

Itse teen näitä -kuten varmaan niin moni muukin- työn ja muun tekemisen ohella, yleensä tunnin-pari päivässä.

Muuten, teidän "aukee vastasanalla" -vinkit ei auta pätkääkään silloin kun sitä vastasanaa ei ole!
 
"Pelaaja"
Muuten, teidän "aukee vastasanalla" -vinkit ei auta pätkääkään silloin kun sitä vastasanaa ei ole!
Joo, eihän ne auta, mutta useimmiten ovat sellaisia sanoja, joita on todella vaikea vinkata sanomatta sanaa suoraan. Tai sitten muiden vinkkien kautta tulee ensin se vastasana, jolloin tuokin aukeaa.

Joskus on myös niin, että vinkkaaminen onnistuisi vain sellaisilla vinkeillä, jotka suoraan antaisivat siinä vieressä olevia sanoja. Silloin mieluummin käyttää tuota vastasana-vinkkiä.
 
kolmea vailla
Olen ratkonut tätä yksikseni ja nyt tulin etsimään muutamiin ongelmapaikkoihin vastauksia. Pari löytyikin, mutta muutama ei ainakaan tästä ketjusta osunut silmään, vaikka yritin kyllä lukea tarkasti.

Kolme sanaa siis puuttuu, loppuratkaisukin on selvillä. Saisiko apuja? Voin vinkata tässä vielä illan mittaan ja huomenna päivällä, jos muille tulee jumipaikkoja. :)

ALOITUSRUUTU:
Aus - 7+3 - ar, eli vasemmassa yläkulmassa

KARHUNKIERROS:
Ast - 6
Ran - 12+7
 
kolmea vailla
Olen ratkonut tätä yksikseni ja nyt tulin etsimään muutamiin ongelmapaikkoihin vastauksia. Pari löytyikin, mutta muutama ei ainakaan tästä ketjusta osunut silmään, vaikka yritin kyllä lukea tarkasti.

Kolme sanaa siis puuttuu, loppuratkaisukin on selvillä. Saisiko apuja? Voin vinkata tässä vielä illan mittaan ja huomenna päivällä, jos muille tulee jumipaikkoja. :)

ALOITUSRUUTU:
Aus - 7+3 - ar, eli vasemmassa yläkulmassa

KARHUNKIERROS:
Ast - 6
Ran - 12+7
Näemmä täällä tosiaan vallitsee maaginen ilmapiiri. Karhunkierros on nyt täynnä.

Siltä varalta, että joku muukin jumittaa samaan kohtaan:
Ast 6 on jotain samannimistä syötävää. Sen jälkeen 12+7 on helppo.

Nyt puuttuu enää siis aloitusruudun 7+3, joka yhdistyy aus ja ar.
 
kolmea vailla
[QUOTE="lamppu";29666370]Tsekkaa wikistä sen ar... kuvat :)[/QUOTE]

Kiitos! On syystä tai toisesta ollut vakuuttunut siitä, että siihen tulee jonkun henkilön nimi. Ei ihme, ettei löytynyt. :)
 
ahis74
Yksi sana enää puuttuu enkä saa sitä mitenkään oikeaan muotoon vaikka kuvittelen olevani oikeilla jäljillä:

CLE-ruudun 12 13?

Olen yrittänyt mielestäni kaikki variaatiot emp.. alkuisella sanalla tuohon ensimmäiseen ja arkk..alkuisilla tuohon jälkimmäiseen. Olenko aivan hakoteillä?
 
ahis74
[QUOTE="lamppu";29667485]Tyyli alkaa uulla, jälkimmäisessä olet jäljillä .)[/QUOTE]

Kiitos lamppu - vakiopelastajani :) Olin jotenkin laskenut, että tuolla u-alkuisella ei kirjainmäärä täsmää...

Valmista tuli! Kiitos myös kaikille muille tähän ketjuun vinkanneille avusta.
 
"toivoton"
Kahta sanaa en keksi millään.

Aloitusruutu
alkukuvasta 8 oikealle (vastasana on, mutta en tajua mitä niiden väliin voi tulla, minusta vastasana liittyisi suoraan kuvaan)

Kill Arman
tv-s 15 (Löydän vain liian lyhyitä, kuten Baywatch, O.C. tai Pasadena)

Kiitos jo etukäteen!
 
newman
[QUOTE="toivoton";29675617]Kahta sanaa en keksi millään.

Aloitusruutu
alkukuvasta 8 oikealle (vastasana on, mutta en tajua mitä niiden väliin voi tulla, minusta vastasana liittyisi suoraan kuvaan)

Kill Arman
tv-s 15 (Löydän vain liian lyhyitä, kuten Baywatch, O.C. tai Pasadena)

Kiitos jo etukäteen![/QUOTE]

Jos tarkoitat aloitusruudussa kuitenkin vasemmalla olevaa kasia, niin saat sen suoraan kuvan yläreunasta. TV-sarja kertoo Hank Moodysta.
 
ellinkellukka
täällä vielä yksi jäljessäräpeltäjä kaipailisi apuja, onko ketään joka viitsisi jelpata?

rajatieto:

horosk-vihr-luukas -välinen 6
sapeliham-muinaisint -välinen 9


mainosala:

kaikki on saa-huum -välinen 8


kiitos jo etukäteen! :D
 
järki menee
täällä vielä yksi jäljessäräpeltäjä kaipailisi apuja, onko ketään joka viitsisi jelpata?

rajatieto:

horosk-vihr-luukas -välinen 6 - taurus
sapeliham-muinaisint -välinen 9


mainosala:

kaikki on saa-huum -välinen 8


kiitos jo etukäteen! :D
muita en tiedä, sapeliham... ei ole edes löytynyt ja seili 2+7 vie järjen, niinkun moni muukin...
 
järki menee
Ei tuo seili ei vaan aukee mulle mitenkään, eikä myöskään tuo kaikki on saa-huum välinen... eikä kyllä myöskään se helevetin lammaskaan... ja onpa hirveesti aukkoja vielä karhunkierroksessa, köynnöskasvissa ja rajatiedossa kaikista vinkeistä huolimatta.
 
"TSIRP"
7 6 7
8 15 6
10 5 ok

TILANNE NYT TÄÄ 60 % TEHTY OLIN MATKOILLA KU ILMESTYS JA KAIKKIHAN TEKI 1 PÄIVÄSSÄ EDELLINENKIN KESKEN KUN KONE HAJOSI JA UUTTA ODOTTELIN
MUTTA HITAASTI MUTTA VARMASTI VALMISUU EHKÄ
 

Yhteistyössä