Uskallanko lunastaa miehen ulos asunnostamme?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kakakakakakakakakaka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kakakakakakakakakaka

Vieras
Ero siis tulossa. Lainaa on vielä jäljellä vähän päälle 60000 euroa ja yhdessä ollaan asunto ostettu ja lainaa maksettu. En haluaisi muuttaa lasten kanssa tästä pois, mutta se tarkoittaisi että minun pitäisi lunastaa mieheni ulos tästä asunnosta. Ja se taas tarkoittaisi, että minun pitäisi ottaa yhteensä n 140000 euron laina. Hirvittää....miten ikinä saan sen maksettua?

Onko kenelläkään yksin asuvalla tuollaista lainaa? Bruttotuloni ovat noin 3500-4000 euroa kuukaudessa.

[QUOTE="Aapee";29653258]No ei se nyt välttämättä niin helppoa ole. Jos korkotaso nousee tai minulle tapahtuu jotain niin, että joudun työttömäksi. Kaikki ei mene aina niin kuin on suunnitellut.

Ärsyttää, kun mies pettämisellään pilasi ihan kaiken.[/QUOTE]

Aina voi sitten myydä asunnon tai ottaa korkovapaita kuukausia. Vuokraan menee sama summa ellei enemmän.

Mulla ei oo henk.koht.kokemusta mutta läheiselläni on ton suuruinen laina ja yksin makselee, tulot pienemmät kuin sulla ja pärjää. Eihän sitä voi tietää jos jää työttömäksi jne. mutta ei toi nyt niin kamalan iso maksettava ole...

Voisithan sä tässä vaiheessa ainaki jäädä jossei oo mitään isompaa remonttia tms tulossa mitkä aiheuttais lisäkuluja. Voipihan sen sitten myöhemminki myydä jos näyttää ettei rahat riitä.

[QUOTE="Aapee";29653258]No ei se nyt välttämättä niin helppoa ole. Jos korkotaso nousee tai minulle tapahtuu jotain niin, että joudun työttömäksi. Kaikki ei mene aina niin kuin on suunnitellut.

Ärsyttää, kun mies pettämisellään pilasi ihan kaiken.[/QUOTE]

Lainaturvat on tuollaisia tilanteita varten ja toki kannattaa ottaa, jos vain yksi lainanmaksaja. Kalliitahan ne, mutta huoli on pois.

[QUOTE="vieras.";29653270]Lainaturvat on tuollaisia tilanteita varten ja toki kannattaa ottaa, jos vain yksi lainanmaksaja. Kalliitahan ne, mutta huoli on pois.[/QUOTE]

Ja vielä fiksumpihan rakentaa sen lainaturva ihan itse maksamalla kuukausittain hiukan suuremman summan lainanhoitotililleen. Tulee halvemmaksi kuin pankin kauppaama lainaturva (joka on näin meidän kesken sanottuna ihan puhtaasti rahat-pois-pösilöiltä -tyyppinen tuote).

Kämpän arvo on siis 2*140 000, milloin arvioitettu? Koska mieshän on ostettava ulos tällä hetkellä käypällä myyntihinnalla. Sinänsä tuo 140 000 laina yksin kuulostaa mitättömältä noilla tuloilla. Kannattanee varautua, että joudut vanhan lainasi yhdistämään uuteen, jossa saattaa olla huonommat ehdot.

Kämpän arvo on siis 2*140 000, milloin arvioitettu? Koska mieshän on ostettava ulos tällä hetkellä käypällä myyntihinnalla. Sinänsä tuo 140 000 laina yksin kuulostaa mitättömältä noilla tuloilla. Kannattanee varautua, että joudut vanhan lainasi yhdistämään uuteen, jossa saattaa olla huonommat ehdot.

Maksettiin tästä kämpästä viime lokakuussa 260000 euroa. Sen jälkeen teetettiin 15000 keittiö- j akylppäriremontti (miehen mieliksi nekin, vaikka kyseessä on v 2007 valmistunut asunto ja kaikki oli hyvässä kunnossa! Piti saada tietyn näköiset ovet kaappeihin ja keittiöön laattalattia...).

[QUOTE="Aapeli";29653349]Maksettiin tästä kämpästä viime lokakuussa 260000 euroa. Sen jälkeen teetettiin 15000 keittiö- j akylppäriremontti (miehen mieliksi nekin, vaikka kyseessä on v 2007 valmistunut asunto ja kaikki oli hyvässä kunnossa! Piti saada tietyn näköiset ovet kaappeihin ja keittiöön laattalattia...).[/QUOTE]

Te olette viime lokakuun jäljiltä maksaneet jo 200000 velkaa? Hiuma tahti...

No ei ne remontit kauheesti sitä hintaa nosta jos aikaisemmatki jo oli hyväkuntoset. Kannattaa nyt ainakin pyytää pari arviota kämpästä ennenkö mihinkään hintaan suostuu.
Lainaturvat tosissaan on niin kalliita että sulla ei ehkä olis sellaista varaa ottaa vaan täytyy vaan sitte ottaa lyhennysvapaata jos jotain sattuu tai jos vakava sairaus tulee niin myydä asunto.

Mulla 200.000 pankkilainaa, mut tulotkin päälle 6.000.

Muuten ei se pettäminen ole syy teidän ongelmiin, jotain muuta oli ongelmaa suhteessa, kun pettäminen astui kuvaan. Yksittäisen hairahduksen voi myös antaa anteeksi.

mieti tarkasti haluatko kohta asua miehen makuun rempatussa asunnossa. asunto voi muistuttaa sinua huonoista jutuista. kun klaaraantuu ajatukset, niin saattaa olla ettet halua takertua menneeseen. pienempi asunto ja laina helpottaisi muutenkin tilannetta. nyt on helpompi saada kaupaksikin, jos on vasta remontoitu.