Mitä alkoholia juot joka olet laihdutuskuurilla tai muuten vaan seuraat painoasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietinnässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkoholi ja painonhallinta ei tosiaankaan sovi samaan lauseeseen! ALkoholi pitäisi jättää kokonaan pois tai ainakin vähentää ihan minimiin. AINA kun kehossasi on alkoholia, kehosi rasvavarastot eivät
pala ja nauttimasi rasva varastoituu ylimääräiseksi rasvaksi. Eli ainakin pitäisi sitten alkoholia nauttiessa katsoa mitä ravintoa syö samalla. Esim. joku sipsit ja olut on ehdoton EI EI.

Nyt puolentoista kuukauden aikana olen juonut itse kerran alkoholia ja se oli yksi lasi erittäin hyvää punaviiniä.

Hui, kuinka porukka pystyy täällä vetää jonku viinipullon kokonaan. En oo itse edes nuorempana pystynyt, saati nyt. :o

Ja ap.n kysymykseen: itse juon ainakin light siidereitä. Golden cap ja fizz on ainakin hyviä, kuivatkin siiderit käy. Illan pituudesta ja "bileiden rankkuudesta" riippuen 1-3 pulloa riittää mulle.

Hui, kuinka porukka pystyy täällä vetää jonku viinipullon kokonaan. En oo itse edes nuorempana pystynyt, saati nyt. :o

Ja ap.n kysymykseen: itse juon ainakin light siidereitä. Golden cap ja fizz on ainakin hyviä, kuivatkin siiderit käy. Illan pituudesta ja "bileiden rankkuudesta" riippuen 1-3 pulloa riittää mulle.

Helposti voi juoda 1l viiniä ja päälle vielä muutama bisse. Ei oo ees pahassa humalassa. Miksi ei pystyisi, kyllä mun mielestä aikuisen pitää kestää alkoholia.

Mä juon valkoviiniä ja soodavettä n. 50/50 sekoituksella. Tulee juotua vähemmän, ei ole kyllä mikään maailman herkullisin juomasekoitus. Tässä on se hyvä puoli, että ihan mikä tahansa halpa liemi menee, ei tarvitse ostaa mitään parempaa viiniä.

Aika paljon sais tapahtua, että minä olisin valmis luopumaan alkoholista kokonaan. Tykkään kovasti esim. oikein täyteläisen punkun tai kesällä jääkylmän oluen mausta. Samoin tykkään siitä "kahden tuopin olosta" ja vaikka itse sanonkin, olen silloin paljon parempaa seuraa kuin vesilasin kanssa mököttäessä. Perskännejä en juo ikinä. En näe asiassa ongelmaa enkä ole mikään hirveä valas...

Elämä on yhtä painonhallintaa ja tokihan sitä pitää koko ajan vähän katsoa, mitä suuhunsa tunkee, oli se sitten ruokaa tai juomaa. Jos tietää, että illalla tulee ottamaan alkoholia, voi jo pari päivää aiemmin vähän keventää ruokavaliota ja vältellä turvottavia ruoka-aineita. Sitten sen alkoholin kanssa kannattaa juoda myös vettä. Se toimii ainakin mulla. Alkoholia tulee juotua hitaammin eikä sitä jaksa tuoppitolkulla juodakaan.

[QUOTE="just";24032016]Sit sä oot juoppo tai 200-kiloinen mut ota huomioon et kaikki ei oo.[/QUOTE]

Mulla menee myös aloitellessa pullo viiniä + pari kolme siideri/lonkeroa. Sen jälkeen baarissa vielä juon yleensä muutaman. Ja omin jaloin kävelen loppuillankin.
Paino on 53 kg ja viihdeiltoja max 1-2 kuukaudessa,yleensä harvemminkin.
Eli äläpä syyllistä ja yleistä.

Alkoholi ja painonhallinta ei tosiaankaan sovi samaan lauseeseen! ALkoholi pitäisi jättää kokonaan pois tai ainakin vähentää ihan minimiin. AINA kun kehossasi on alkoholia, kehosi rasvavarastot eivät
pala ja nauttimasi rasva varastoituu ylimääräiseksi rasvaksi. Eli ainakin pitäisi sitten alkoholia nauttiessa katsoa mitä ravintoa syö samalla. Esim. joku sipsit ja olut on ehdoton EI EI.

Nyt puolentoista kuukauden aikana olen juonut itse kerran alkoholia ja se oli yksi lasi erittäin hyvää punaviiniä.

Höpö höpö. Painonhallinta ei ole kituuttamista ja niuhottamista. Elämästä saa nauttia. :)

Nim. koko ikänsä normaalipainoisena ollut eikä mistään luopunut.

Höpö höpö. Painonhallinta ei ole kituuttamista ja niuhottamista. Elämästä saa nauttia. :)

Nim. koko ikänsä normaalipainoisena ollut eikä mistään luopunut.

Me ollaan kerrankin samoilla aaltopituuksilla :). Itse vältän ehdottomuuksia ja äärimmäistä asioiden kieltämistä. Ei toimi mulla syömishäiriötaustani vuoksi. Syön kaikkea kohtuudella ja jos tekee mieli juoda lasi oikein hyvää punkkua tai saunan jälkeen jääkylmä olut, teen sen ilman sen kummempia tunnontuskia. Samoin jos tekee mieli kahvin kanssa pala suklaata ja sitä sattuu olemaan, mikäs siinä.

Toki jos on reippaasti ylipainoinen ja juo kerralla hirveitä määriä alkoholia, kannattaa harkita ainakin joksikin aikaa kokonaan luopumista. Varsinkin, jos ei pysty lopettamaan sen parin jälkeen.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
[QUOTE="vekku";29643459]Mä juon valkoviiniä ja soodavettä n. 50/50 sekoituksella. Tulee juotua vähemmän, ei ole kyllä mikään maailman herkullisin juomasekoitus. Tässä on se hyvä puoli, että ihan mikä tahansa halpa liemi menee, ei tarvitse ostaa mitään parempaa viiniä.[/QUOTE]

Tuo soodavalkkari on parempaa, kun lohkoo sekaan kokonaisen limen ja vähän painelee esim. lusikalla limelohkoista mehua juoman sekaan. Samoin voit kokeilla soodan tilalta Sprite lightia. Tätä juon useimmiten kesällä terassilla käydessäni. On hyvää eikä turvota samalla lailla kuin olut. Alkoholiakin tulee nautittua vähemmän, kun tekee tuollaisen sekoituksen. Minä laitan yleensä soodaa enemmän kuin valkkaria, muuten maku on jotenkin kitkerä.

Me ollaan kerrankin samoilla aaltopituuksilla :). Itse vältän ehdottomuuksia ja äärimmäistä asioiden kieltämistä. Ei toimi mulla syömishäiriötaustani vuoksi. Syön kaikkea kohtuudella ja jos tekee mieli juoda lasi oikein hyvää punkkua tai saunan jälkeen jääkylmä olut, teen sen ilman sen kummempia tunnontuskia. Samoin jos tekee mieli kahvin kanssa pala suklaata ja sitä sattuu olemaan, mikäs siinä.

Toki jos on reippaasti ylipainoinen ja juo kerralla hirveitä määriä alkoholia, kannattaa harkita ainakin joksikin aikaa kokonaan luopumista. Varsinkin, jos ei pysty lopettamaan sen parin jälkeen.

Näin se on. Ekaksi voi olla paikallaan kieltää kokonaan joku tietty "heikkous" kuten suklaa, alkoholi jos sen käyttö ei pysy kohtuudessa, mutta tosiaan kannattaa opetella rentoutta ja kaikkea-kohtuudella mentaliteettia. Perjantaisesta siideristä tai kahvin kanssa nautitusta kakkupalasta, suklaasta en luopuis ikinä eikä onneksi tarvitsekaan kun kokonaisuus on kunnossa ja liikunta viikottaista :) Kunnon jumppa pistää aineenvaihdunnan liikkeelle pitkäksi aikaa ja mitkään herkut välillä ei haittaa mitään!!

Juuri näin :). Ne on ne arjen pienet valinnat, ei se perjantain siideri, tyttöporukalla nautittu viini tai suklaapatukka. Itse pyöräilen työmatkat ihan läpi vuoden, lenkitän koiraa, ratsastan, kävelen portaat, tykkään tehdä kotijumppia yms. Perusaktiivinen elämäntapa yhdistettynä järkevään mutta rentoon syömiseen on parasta. Olen kohta 37 eli enköhän jo ole oppinut, että omalla kohdallani ei oikeasti toimi totaalikieltäminen.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91

Yhteistyössä